.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مضرات مصرف زیاد چربی‌ها
مصرف زیاد چربی‌ها خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می‌دهند؛ در سطح جهان نیز سرطان پستان شایع‌ترین علت مرگ و میر در اثر سرطان است.

به گزارش شمال نیوز، در بین انواع چربی، چربی‌های اشباع بیشترین ارتباط را با ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی_عروقی دارند. مطالعات نشان می‌دهد کاهش چربی دریافتی منجر به کاهش سطح پیش‌سازهای هورمون‌های سرطان‌زا به میزان ۷.۴درصد در زنان قبل از یائسگی و ۲۳ درصد در زنان پس از سن یائسگی می‌شود.

 

دریافت چربی‌های اشباع از طریق تاثیر بر ترشح استروژن باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان می‌شود. در زنانی که دریافت چربی بالایی دارند، مبزان ابتلا به سرطان سینه ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

 

از جمله شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور ما سرطان‌های پروستات و پستان است که ارتباط آن با مصرف زیاد چربی و روغن نشان داده شده‌ است.

 

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، بخصوص چربی‌های حیوانی مانند گوشت، تخم‌مرغ، شیر و لبنیات پرچرب در بزرگ‌ شدن پروستات موثر است و خطر بروز سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

 

با مصرف منابع غنی از امگا۳ مانند مصرف دو یا سه وعده ماهی تازه در هفته می‌توان از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد. همچنین رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی فراوان بویژه منابع غنی از «لیکوپن» مانند گوجه‌فرنگی که خطر بزرگ‌ شدن و سرطان پروستات را کاهش می‌دهند، برای بدن بسیار مفید است./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.