.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خطرات نوشیدن آب در نیمه شب
از آنجا که بدن شما در طول شب دچار کمبود آب بدن می شود ، بیدار شدن از تشنگی غیر معمول نیست. اما این که آیا شما باید از شیشه ای که در شبانه روز کنارتان مانده آب بنوشید یا خیر؟
 خطرات نوشیدن آب در نیمه شب

شمال نیوز: احتمالاً می دانید که نوشیدن آب باقیمانده در یک لیوان آزاد کاملاً بهداشتی نیست. گرد و غبار ، زباله ها و حتی پشه های عجیب و غریب ، می توانند داخل لیوان بروند و آب را ناسالم کنند. حتی یک ظرف بسته مانند بطری یا پارچ مشکلاتی ایجاد می کند ، عمدتاً به دلیل اینکه پوست ما با عرق ، گرد و غبار ، سلولهای پوستی و حتی ترشحات بینی پوشانده شده است ، بنابراین یک بطری را در دهان خود قرار می دهیم ، همه اینها می توانند "وارد آب شوند"و باعث آلودگی می شود. بزاق ما نیز باکتری هایی را حمل می کند ، که همین کار را می کند. مارک لای ، پزشک متخصص مراقبتهای اولیه در مرکز پزشکی ماساچوست می گوید: "اگر از لیوانی آب بنوشید و کنار خود بگذارید میکروب ها به آب منتقل می شود  و می تواند آب را آلوده کند و اگر مجددا بیدار شوید و باقی آن را بنوشید باکتری ها وارد بدن شما می شود و  شما را بیمار می کند.

با وجود اینکه اکثر افراد از بطری های مشترک استفاده نمی کنند با این حال باید متذکر شویم که استفاده از بطری مشترک موجب  بیماری می شود و بهتر است افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند بیماران پیوند ، افراد تحت شیمی درمانی یا افرادی که مبتلا به اچ آی وی / ایدز هستند ، نباید در معرض آب آلوده قرار داشته باشد.

و نوشیدن آبی که بزاق دهان بر روی آن است و باکتری ها درون آن رشد کرده اند برای بیماران مانند سم عمل می کند.

بهترین راهکار برای افرادی نیمه شب آب می نوشند این است که ظرف یا بطری را برای آب بالای سرشان قرار داده و هر بار که از خواب بیدار می شوند از لیوان های یک بار مصرف استفاده کنند یا دو یا سه لیوان بالای سرشان قرار داده تا هر بار از یک لیوان آب بنوشند و بیمار نشوند.
چرا نباید آب مانده در ماشین را نوشید؟

پس با ترک آب در جاهایی مثل ماشین خود چه می کنید؟ آب باقیمانده از خورشید گرم می شود و آن را به مکانی مناسب برای پرورش باکتری ها تبدیل می کند.قرار دادن بطری در زیر صندلی شما ممکن است گرما را کمی کاهش دهد ، اما باکتری ها هنوز رشد می کنند.
مضرات نوشیدن آب در بطری پلاستیکی و فلزی

برخی از انواع بطری های پلاستیکی حاوی BPA یا مواد شیمیایی مشابه هستند ، که می توانند به داخل آب فرو روند ، خصوصاً هنگامی که در معرض نور خورشید قرار دارد. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که BPA می تواند با مشکلات سلامتی موثر بر مغز و رفتار مرتبط باشد ، اگرچه FDA اظهار داشته است که میزان انتقال BPA در محدوده ایمن است. استفاده از بطری بدون BPA باعث رفع این مسئله می شود ، اما رشد باکتری ها به ویژه اگر از بطری فلزی استفاده می کنید ، که به سرعت گرم می شود ، میکروب ها را به تکثیر تشویق می کنید.

پس از قرار دادن دهان خود در بطری خودداری کنید. و آن را درون یک فنجان بریزید و بنوشید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.