.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عکس لو رفته از ازدواج سوم سعید راد
سعید راد، یکی از پرحاشیه ترین بازیگران تاریخ سینمای کشورمان محسوب می شود؛ هنرمند توانایی که حالا نخستین حضور خود در تلویزیون را هم تجربه می کند.

رکنا: سعید راد یکی از همان جوان اول های سینمای قبل و حتی بعد از انقلاب کشورمان به شمار می رود. دانشجوی رشته انصرافی رشته کشاورزی که از سال 1350 پایش به سینمای ایران باز شد و تا همین امروز نیز در 72 سالگی از ستارگان تلویزیون کشورمان به شمار می رود.

ترور خاموش

سعید راد در تازه ترین نقش آفرینی خود، در نخستین سریالی تلویزیونی زندگی هنری اش نقش آفرینی کرده است. احمد معظمی پیرامون حضور سعید راد در ترور خاموش اینچنین می گوید: کلا در هر مجموعه‌ای که بخواهم شروع کنم سعی دارم چیدمانی که برای بازیگران دارم، چیدمان متفاوتی باشد که کمتر در تلویزیون کار کرده باشند؛ یعنی زیاد در هر شبکه‌ای که مشاهده می‌کنید نباشند. این ایده اصلی بود، ولی در واقعیت این است که وقتی متن نوشته می‌شود، چیدمان بازیگر برای یک مجموعه کار سختی است و شرایط خاص خود را دارد و اینکه سعید راد را از ابتدا در ذهن داشتم. معمولا سعید راد را همیشه در نقش‌های عصیانگر و نقش‌هایی که همیشه اکت بدنی داشته استفاده کرده‌اند و قالب بدنی پرتحرک را به او داده‌اند.

 

عکس لو رفته از ازدواج سوم سعید راد

 

 

ترور خاموش سعید راد

در دوئل هم این را می‌بینید، که با ماشین این همه آرتیست‌بازی داشتند. اما برای نقش سعید راد در این داستان، قالب‌های پیشین را می‌شکنیم و او را در نقش یک متفکر و استاد دانشگاه نشان می‌دهیم که در حوزه مواد مخدر در سطح کلان تدریس می‌کند و به‌عنوان یک مشاور درگیر پرونده‌های مواد مخدری می‌شود. این خودش جذابیت ایجاد می‌کند.

سعید راد ابتدا گفته بود من همان قالب را پیش بروم بهتر است و من گفتم اعتماد کن و این اعتماد را کرد. وقتی دو تا سه سکانس شخصیتی که مهربان و متفکر است را بازی کرد، بیننده هم این نقش را پذیرفت و به‌شدت با سعید راد همراه شد. یکباره قالب را می‌شکنیم. درباره پرویز فلاحی‌پور هم همین است؛ یعنی در «شب دهم»، «شهرزاد» و... شخصیت‌هایی متفاوت وجود دارد و یکباره شخصیت اینچنینی را بازی می‌کند. این خیلی برای تماشاچی جذابیت دارد.

اینها خیلی متفاوت است و واقعا سال‌ها درباره اینها گپ زده شده و دورخوانی داشتیم. یک ماه تا یک ماه‌ونیم همه دورخوانی داشتیم. از آقای راد عزیز گرفته تا همه بازیگران اینطور بودند. خانم فراهانی و بقیه بازیگران کار را دوست داشتند و دغدغه همه بوده است. زمانی که فیلمبرداری می‌کردیم، با جان و دل بازی می‌کردند؛ یعنی در اصل دغدغه همه ما است.

ترور پدر سعید راد پیش از انقلاب

سعید راد درباره زندگی شخصی‌اش می گوید: پدرم از اعضای حزب توده و سیاسی بود و پیش از انقلاب ترور شد. این بازیگر سینما درباره دوران ممنوع التصویری‌اش در سینمای ایران تاکید کرد: اصلا دوست ندارم خروجم از ایران را به یاد بیاورم. بگذارید راحت بگویم من تنها بازیگری بودم که بعد از انقلاب 7 فیلم پرفروش بازی کردم و در واقع محبوبیت اصلی ام را از پس از انقلاب به دست آوردم و هیچ گونه مسئله‌ای هم نداشتم که ممنوع الکار یا ممنوع الچهره شوم. من در خارج نیز هیچ گاه به اصطلاح ساکم را باز نکرده و همیشه در حال مهاجرت بودم و مجبور بودم کارهای فرعی کنم تا زندگی ام را حفظ کنم. زمانی که مرا ممنوع الکار کردند حیرت زده شدم، چرا که در اوج فعالیت و پختگی بودم.

راد در مورد فیلم عقاب ها می گوید: یک بار با فریدون جیرانی و سیروس الوند صحبت می کردیم، حساب می کردیم اگر فیلم «عقاب ها» به قیمت بلیط امروز فروخته می شد، 52 میلیارد فروش آن بود. یعنی بیش از کل فروش سال 91 سینمای ایران! چرا این فیلم انقدر موفق بود؟ چون قهرمان داشت. اما امروز جثه ها در سینمای ما تحلیل رفته اند و دیگر یک چهره قوی در آثار دیده نمی شود!

جوان اول سینمای کشورمان در دهه 50 پیرامون جایگاه سینمای کشورمان در سطوح جهانی این گونه توشیح می دهد: ما هنوز برای جشنواره هایمان در آن سوی آب تبلیغ نداریم. ما هنرپیشه ای داشتیم که در فستیوال برلین جایزه بهترین بازیگر را گرفته است؛ همین جایزه کن!

من معتقدم ما دیگر ظرفیت نقدی که همراه با جنگ باشد را نداریم. آقای فراستی را من می شناسم و قبول دارم و بسیار باسواد است. اما من اینگونه نقد را نمی پذیرم که یک نفر موافق و یک نفر موافقم بنشینند و دعوا کنند؛ نقد نوشتاری ست. آقای فرهادی به هر حال فیلمساز معتبر ماست و به من برمی خورد که به نوعی به او توهین شود.

همسر اول

سعید راد در دوران جوانی ازدواج کرد که اطلاعات زیادی از این ازدواج در دسترس نیست و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر و یک فرزند دختر ماست. این زوج اما پس از مدتی از همسرش جدا شد و همسرش و فرزندانش در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنند.

 

ازدواج با نوش آفرین

 

عکس لو رفته از ازدواج سوم سعید راد

 

همسر دوم سعید راد، نوش آفرین یکی از خوانندگان پیش از نقلاب بود که البته ازدواج آن ها در زمان خود سر و صدای فراوانی هم در محافل خبری به پا کرده بود. هر چند که این ازدواج دیری نپایید و خیلی زود، این زوج هنرمند از یکدیگر جدا شدند. در سالیان اخیر و در مراسم فرش قرمز، سعید راد در کنار همسر سوم خود دیده می شود.

سعید راد پس از اینکه در اواسط دهه 60 ممنوع التصویر شد، ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و ایالات متحده آمریکا به سر برد. وی در سال 1378 به وطن بازگشت و پس از سال ها دوری از سینما در دوئل به کارگردانی احمد رضا درویش ایفای نقش کرد.

سعید راد در دوران جوانی برای اولین بار ازدواج کرد و از همسرش صاحب یک دختر و یک پسر شد که در حال حاضر در کانادا هستند، راد و همسرش بعد از مدتی از یکدیگر جدا شدند. اطلاعات چندانی از آن رابطه در دست نیست.

زندگی نامه نوش آفرین

فاطمه عبدی گَلَنگَشی با نام هنری نوش آفرین متولد 1335 دراستان گیلان و روستای گَلَنگَش، دهستان خورگام واقع در بخش عمارلوی شهر رودبار به دنیا آمد. این خواننده و بازیگر ایرانی مقیم آمریکا بوده و همسر سابق او سعید راد بازیگر مشهور سینما بوده است.

در دوره کودکی پدر و مادر نوش آفرین از یکدیگر جدا شدند. او که فرزند نخست خانواده محسوب می شود، چهار خواهر و دو برادر دارد که حاصل ازدواج دوباره پدرش هستند.

خانواده‌اش از اوایل دوران کودکی او به تهران مهاجرت کردند و در خیابان قصرالدشت ساکن شدند. او در مدرسه ترانه می‌خواند و مورد تشویق دیگران قرار می‌گرفت.

در سال 1351 و در سن شانزده سالگی، هنگامی که در دبیرستان کیوان واقع در خیابان مرتضوی تهران مشغول به تحصیل بود و هم زمان در یک شرکت مشغول به کار بود، در پی خواندن یک آگهی از جانب استودیو پیام مبنی بر نیاز به یک چهره جدید جوان جهت ایفای نقش در یک فیلم سینمایی به دفتر این استودیو رفت. نام فیلم شورش بود و قرار بود رضا میرلوحی آن را کارگردانی کند.

در بین تعداد زیاد دختران جوان متقاضی به دلیل شباهت ظاهری نوش‌آفرین با آفرین (آفرین عبیسی) که پیش از این هنرپیشه سینما بود و در آن زمان به دلیل ازدواج از هنرپیشگی دست کشیده بود، مورد توجه فیلمبردار فیلم ایرج صادق‌پور که اتفاقاً همسر آفرین بود، قرار گرفته و به رضا میرلوحی معرفی شد.

نوش‌آفرین به دلیل شرایط سخت استودیو از جمله تعهد با سفته صد هزار تومانی از شرکت در فیلم شورش منصرف شد. در همان سن به کمک فریدون خشنود خوانندگی را آغاز کرد.

زندگینامه سعید راد

سعید راد با نام اصلی احمد حق‌پرست راد بازیگر سینما و تلویزیون در ۴ آبان ۱۳۲۶ در شهر تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و دانشجوی انصرافی از دانشکده کشاورزی کرج است. سعید راد در سال ۱۳۵۰ در اولین فیلم سینمایی‌اش به نام فاتحین صحرا حضور پیدا کرد. سعید راد پس از انقلاب در اثار متعددی حضور پیدا کرد ولی در اواسط دهه شصت ممنوع‌التصویر شد و از ایران مهاجرت کرد. لازم به ذکر است که سعید راد پس از چندین سال دوری از وطن در سال ۱۳۸۳ به ایران بازگشت.

نحوه ورود به عرصه بازیگری

سعید راد پس از پایان تحصیلات دوران دبیرستان در سال ۱۳۴۷ فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم سینمایی فاتحین صحرا بازیگری را شروع کرد. فاتحین صحرا نام فیلمی ایرانی است، به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمد زرین‌دست که در سال ۱۳۵۰ ساخته شد و رضا بیک ایمانوردی، محمد زرین‌دست در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی در سال ۱۳۶۳ در فیلم عقاب‌ها حضور پیدا کرد. عقاب‌ها فیلمی ایرانی در ژانر جنگی، ساخته ساموئل خاچیکیان محصول سال ۱۳۶۳ است. این فیلم نخستین و جدی‌ترین فیلم در حوزه جنگ ایران و عراق به شمار می رود که در سال ۱۳۶۴ اکران شد. نکته بسیار جالب در مورد فیلم عقاب ها این است که درحالی‌که جمعیت ایران نزدیک به ۴۵ میلیون نفر بود، ۱۸ درصد به دیدن فیلم رفتند و فیلم به فروشی معادل ۷۳۸ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان دست یافت.

مهاجرت به خارج از کشور

سعید راد در اواسط دهه شصت به دلایل نامعلوم ممنوع‌التصویر شد و به همین دلیل نیز ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و امریکا زندگی کرد. سعید راد پس از چندین سال دوری از وطن و سینما در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و در فیلم به دوئل ایفای نقش پرداخت.

جنجال آفرینی در جشنواره

او در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره فجر یادی از پیشکسوتان سینمای ایران کرد و نام مسعود کیمایی، بهروز وثوقی و محمدعلی فردین را برد که باعث جنجال زیادی شد. ابعاد صحبت های راد تا حدی بود که بر اثر فشار های وارده، او مجبور به عذرخواهی شده و در نهایت سعید راد ناچار شد از سخنان خود ابراز پشیمانی کند.

هنرآفرینی در فیلم چ

سعید راد پیرامون این فیلم می گوید: ابراهیم حاتمی کیا از بهترین کارگردان های سینمای بعد از انقلاب است. یکی دیگر از دلایلم برای قبول پیشنهاد بازیگری در این فیلم، شخصیت منحصربفرد تیمسار فلاحی بود. ایشان با فرماندهی و هدایت درست نیروهای ارتشی، نقش مهمی در پیروزی های نظامی ارتش ایران در زمان جنگ تحمیلی داشتند. البته بازی درست و شایسته شخصیت تیمسار فلاحی، کار واقعا سختی بود. در این فیلم او در کنار فریبرز عرب نیا ایفای نقش کرد.

کارنامه هنری سعید راد

سینمایی

امپراتور جهنم (۱۳۹۵)

مترو (۱۳۹۴)

عشق و جنون (۱۳۹۲)

پایان خدمت (۱۳۹۲)

چ (۱۳۹۱)

گیرنده (۱۳۹۰)

پروانگی (۱۳۸۹)

دوئل (۱۳۸۲)

عقاب‌ها (۱۳۶۳)

دادشاه (۱۳۶۲)

عبور از میدان مین (۱۳۶۲)

برزخی‌ها (۱۳۶۱)

خط قرمز (۱۳۶۰)

فرمان (۱۳۶۰)

مرز (۱۳۶۰)

با عشق مردن (۱۳۵۷)

ساخت ایران (۱۳۵۷)

گدای اشراف‌زاده (۱۳۵۷)

آقای لر به شهر می‌رود (۱۳۵۶)

خاکستری (۱۳۵۶)

سفر سنگ (۱۳۵۶)

سکوت بزرگ (۱۳۵۶)

هزار بار مردن (۱۳۵۶)

همراهان (۱۳۵۶)

جدال (۱۳۵۵)

قاصدک (۱۳۵۵)

دزد سوم (۱۳۵۴)

دو آقای با شخصیت (۱۳۵۴)

شرف (۱۳۵۴)

کمین (۱۳۵۴)

هدف (۱۳۵۴)

آب (۱۳۵۳)

خشم و خون (۱۳۵۳)

کنیز (۱۳۵۳)

مرد شب (۱۳۵۳)

مسلخ (۱۳۵۳)

تنگنا (۱۳۵۲)

تیغ آفتاب (فیلم ۱۳۵۲)

خروس (۱۳۵۲)

خورشید در مرداب (۱۳۵۲)

سالومه (۱۳۵۲)

صادق کرده (۱۳۵۱)

صبح روز چهارم (۱۳۵۱)

طغرل (۱۳۵۱)

کافر (۱۳۵۱)

مردی در طوفان (۱۳۵۱)

الکلی (فیلم)

خداحافظ رفیق (۱۳۵۰)

فاتحین صحرا (۱۳۵۰)

مجموعهٔ تلویزیونی

در چشم باد (۱۳۸۹–۱۳۸۸ مسعود جعفری جوزانی)

سرزمین کهن (۱۳۹۲‌ کمال تبریزی)

فیلم ویدئویی زنده‌به‌گور

تله‌فیلم (فیلم تلویزیونی)

ساعت به‌وقت صفر (۱۳۹۰)

جوایز و افتخارات سعید راد

برندهٔ تندیس سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد در ششمین دورهٔ جشنوارهٔ سپاس در سال ۱۳۵۳، برای فیلم تنگنا

برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌امین جشنوارهٔ فیلم فجر، برای فیلم گیرنده، سال ۱۳۹۰

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.