.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بعد از تصویب طرح ضدمحیط زیستی دولت صورت گرفت
تجمع اعتراضی نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب دریای خزر
هنوز یک هفته هم از اعلام مخالفت کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران با طرح انتقال آب خزر به کویر نگذشته بود که نامه موافقت رئیس سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران با مخالفت و اعتراض شدید نمایندگان ....
تجمع اعتراضی نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب دریای خزر

به گزارش شمال نیوز، هنوز یک هفته هم از اعلام مخالفت کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران با طرح انتقال آب خزر به کویر نگذشته بود که نامه موافقت رئیس سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران با مخالفت و اعتراض شدید نمایندگان استان های شمالی مواجه شد و این جنجال تا آنجا پیش رفت که جمعی از نمایندگان خواستار استیضاح رضا اردکانیان، وزیر نیرو شدند.

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

رئیس سازمان محیط زیست بی‌اعتنا به نتایج بررسی کارشناسی کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران در خصوص این پروژه که حاکی از اثرات مخرب این طرح انتقال بر جنگل‌های هیرکانی است، اجرای این پروژه را بلامانع دانسته و گفته است ضوابط زیست محیطی مورد نظر این طرح براساس تفاهم صورت گرفته در صورتجلسه کمیته ارزیابی ظرف مدت یک ماه به وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

 

نامه موافقت رئیس سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

این در حالی است که کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران در خصوص طرح انتقال آب خزر به کویر تاکید کرده است: «در طول مسیر پیشنهادی جهت انتقال آب تعداد 5 ایستگاه پمپاژ در حوزه استان مازندران پیش بینی شده؛ به طوری که هیچ‌گونه مطالعه و نقشه قابل بررسی جهت نحوه انتقال نیروی برق به ایستگاه‌های مذکور در مناطق جنگلی ارائه نشده است.»

در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر تخریب جنگل‌های هیرکانی آمده است:«با توجه به اینکه در برخی نقاط مسیر انتقال لوله آب، بیشتر از 11 کیلومتر از مسیر پیشنهادی از حاشیه جاده‌های جنگلی عبور می‌کند، در صورت اجرای پروژه تخریب زیادی در پوشش جنگلی ایجاد خواهدشد. و با توجه به اظهارات کارشناسان وزارت نیرو و شرکت مهندسی مهاب قدس مبنی بر انتقال آب دریای خزر به سمنان با لوله به ابعاد به قطر 2 متر در زمان بازدید میدانی و حریم ناشی از آن، انجام پروژه موجب تخریبات غیرقابل جبرانی بر پوشش جنگلی مناطق هیرکانی به عنوان میراث طبیعی کشور وارد می‌شود.»

امروز و پس از اعلام موافقت سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران جمعی از نمایندگان شمالی مجلس با حضور در جایگاه هیات رئیسه اعتراض خود نسبت به انتقال آب دریای خزر را علام کردند.

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

این نمایندگان با در دست داشتن برگه‌هایی اعتراض خود را از جایگاه هیئت رئیسه به نمایش گذاشتند.

نمایندگان استان‌های شمالی از جمله مهرداد لاهوتی، احمدی لاشکی، اردشیر نوریان، یوسفیان‌ملا، محمدحسین قربانی، جبار کوچکی‌نژاد، دلخوش، نبی هزارجریبی، قرجه طیار، علی نجفی خوشرودی، ولی اسماعیلی و عبدالله رضیان، در جایگاه هیات رئیسه بود. این نمایندگان با در دست گرفتن برگه‌هایی، اعتراض خود را نسبت به انتقال آب دریای خزر نشان دهند.

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

در این برگه نوشته شده بود که «ملت اجازه نابودی دریای خزر را نمی‌دهند. بلایی را که بر سر زاینده‌رود و دریاچه ارومیه آوردید، درباره دریای خزر تکرار نکنید. انتقال آب دریای خزر، مساوی با نابودی محیط‌زیست است نه به انتقال دریای خزر».

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

همزمان با اعتراض و تجمع نمایندگان در صحن علنی مجلس عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح رضا اردکانیان وزیر نیرو به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس عدم توان دفاع از انتقال غیرعلمی و غیرکارشناسی آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و صدور مجوز غیرکارشناسی، عدم توانایی در کنترل سیلاب و تشدید خسارت به مردم و توان رفع تمهیدات آینده را از دیگر محورهای این استیضاح عنوان کرد.

 

نامه نمایندگان استان های شمالی برای استیضاح وزیر نیرو

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

 

در ادامه تصاویری از تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به طرح انتقال آب دریای خزر را ببینید: 

 

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر

تجمع نمایندگان شمالی در اعتراض به انتقال آب خزر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 23 مهر 1398
با سلام ودرود بر شما نمايندگان با غيرت شمالي همانگونه كه همگان مستحضرند اكوسيستم جنگل هاي هيركاني وابسته به تبخير وتعرق وبارش سطح درياي خزر ميباشد كه باهر تغيير در آن ديگر از جنگلهاي شمال خبري نيست وحساسيت اين اكوسيستم به مثا به چرخ هاي دوچرخه است كه با تغيير هريك از پره ها چرخ تاب آورده وحركت نميكند.لذا بيآييم از تصميمات احساسي براي رفع يك مشكل كوچك مشكل بزركتر نسازيم
ramin 23 مهر 1398
پس نمایندهای دیگه کجان؟؟؟ بابل ساری؟
نا شناس 23 مهر 1398
باسلام /واقعاکه آقایان نماینده های شمالی با این کارها وبازیهای نمایشی راه به جایی نخواهیدبرد.چون نزدیک انتخابات شما هم پیش خودتون گفتیداعتراض کنیم بذاریم مردم ببیندما مخالف طرح انتقال آب دریاخزرهستیم وگرنه مردم به ما رای نمیدهند.ولی اعتراض شما واقعابیاثرخواهدبودحتی اگروزیرنیرورا ازوزارت برداریدیا بقول خودتان استیضاحش کنید ./خداوندعاقبت مارا ختم به خیربفرمایدبه شماصبرعطا بفرمایدانشا الله
باقریان جویباری 23 مهر 1398
باید تاسف خورد به حال نمایندگانی که جز با حرکت های عوام فریبانه و شلوغ کردن های بی مورد به مقابله با این طرح برنخواستند .
واقعا کدام کار علمی را در رد این طرح ارئه کردند
در طول چهار سال نتوانستید همکاران تان در مجلس را قانع به رد این کنبد و با حداقل جهت رد این طرح با آنها معامله کنید .
چند مطالعه دانشگاهی و علمی در جهت رد این طرح ارائه کردند
هر کدام از آقایان نماینده با چند دانشمند و مطلع نشست داشته و یا استفاده نمودند تا به لحاظ علمی و اساسی در راستای رد طرح تلاش کردند .
حداقل اگر از شما ساخته نیست با این حرکات سخیف و بی ارزش و بی نتیجه نمک پاش دل ریش ما نباشید
نا شناس 23 مهر 1398
ازاونجایی که توعکس نمایندگان مجلس پیداست معلوم نیست بالبخندزدن ازاعتراض به طرح انتقال آب راضی هستندیا ناراضی /؟مردم عزیزشماقضاوت کنید./
رضا 23 مهر 1398
اقاي رمداني سلام هرچه كامند ميگذاريم حذف مي كنيد ديگر نميگذارم غير صف در بلوار سيدالشهدا نان بگيري |||
مهدی 23 مهر 1398
باز هم محمد دامادی به مدرسه اش نرسید و پشت درب مدرسه ماند؟
شخصی 24 مهر 1398
پس یوسفیان ملا کوش
ولایتی 24 مهر 1398
آن موقعی که باید اعتراض می کردید در خواب بودید و یا به فکر منافع شخصی خودتان ، خصوصاً یوسف نژاد و دامادی ، علی برکت الله و لا حرکت الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهروز 24 مهر 1398
سلام نمایندگان محترم محکم ایستادگی کنید مردم پشت سرتون هستندبزرگترین ضربه را روحانی بادولت تدبیرامیدش به مردم کشور رهبری واردکرده اگر این دولت عرضه داشت نمیزاشت اروپا امریکا ایران روبازی بده امروزتودانشگاه تهران رفته صحبت کنه که 70درصد صندلی خالی بوده دانشجویان گفتند دیگه نمیخانددروغهای روحانی روگوش دهندانقدردروغ به رهبری ومردم ایران داده اگر رهبری بزرگ ما نبود روحانی ایران رو دودستی تقدیم امریکا میکرده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.216 seconds.