.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حب الحسین، فتنه‌ها را می‌خواباند
‌‌طی یک دهه گذشته شاهد تجمع عظیم انسانی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع بشری عالم خلقت در منطقه هستیم.
حب الحسین، فتنه‌ها را می‌خواباند

شمال نیوز: هر سال که می‌گذرد نه تنها از عظمت و شور این تجمع کم نمی‌شود، بلکه شاهد گستردگی و وسیع‌تر شدن دامنه آن هستیم.

امروز اربعین نه یک حرکت منطقه‌ای بلکه تبدیل به بزرگ‌ترین اجتماع بین‌المللی شده است. اربعین صرفا مختص شیعیان نیست بلکه پیروان مذاهب مختلف دنیا و مردم کشورهای متعدد نیز در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند و به معنای واقعی شعار «حب الحسین یجمعنا» تحقق پیدا کرده است.

مردم در آستانه اربعین، پیاده عازم کربلا می‌شوند و این تردد کم‌کم به سیل خروشان تبدیل می‌شود. ظاهر اربعین نمایش این حرکت عظیم است اما باطن آن ظرفیت بزرگی است که حلال بسیاری از مسائل و مشکلات جهان اسلام است. همین حرکت بزرگ باعث تحول بزرگی در محور مقاومت شده و دفاع جانانه فاطمیون و مدافعان غیور حرم را در پی داشته است.

در مورد فتنه اخیر عراق هم باید گفت که دشمن به خوبی عظمت اربعین را درک کرده و به خیال خام خود سعی در به حاشیه کشاندن آن دارد.

مسائل عراق را باید از دو منظر مورد بررسی قرار داد؛ از یک منظر شهروندان عراقی همانطور که علما و مراجع دینی تاکید دارند مطالبه‌گر مبارزه با فساد از سوی مسؤولان‌شان باشند اما همزمانی فتنه با اربعین علامت سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می‌کند.

فرماندهان حشد الشعبی و بسیاری از تحلیلگران سیاسی از چهار ماه قبل این ارزیابی را داشتند که سران مرتجع عربی در حال طراحی فتنه در عراق هستند و حتی برای پیشبرد اهدافشان روی برخی مطالبات بحق مردم عراق دست گذاشتند.

غافل از اینکه اربعین آن قدر عظمت دارد که به زودی آتش این فتنه‌ها را خاموش می‌کند و حتی معترضانی که در راهپمایی‌ها شرکت کردند در آستانه اربعین میزبان خوبی برای زائران اباعبدا... الحسین (ع) خواهند بود.

این فتنه خاموش خواهد شد و حتما نتیجه آن باعث وحدت بیشتر جهان شیعی و دنیای اسلام می‌شود.

سعید اوحدی - رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.198 seconds.