.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رابطه وحدت و امنیت ملی

شمال نیوز:  دکتر رامین خسروی* / وحدت و امنیت ملی هیچگونه تقابلی با یکدیگر ندارند بلکه لازم و نتیجه تصویری برای رابطه وحدت و امنیت ملیملزوم یکدیگر هستند و امنیت در واقع زاده وحدت است.

مقام معظم رهبری حفظه الله می فرماید اگر این ملت بزرگ و رشید وحدت ملی را در این کشور حفظ کنند ِ آن وقت این وحدت برای وحدت ملت های دیگر زمینه سازی میشود.

 وقتی دردرون کشور ما برخی مدعیان راه و خط امام (ره) چنان به لیبرالیسم چنگ زده اند که گویا همه چیز در آن خلاصه میشود ِاز جریان های ضد نظام خارج چه انتظاری می توان داشت .امنیت ملی محصول وحدت ملی است و این دو مولفه در تضمین ماندگاری نظام و تحقق آرمان های انقلاب نقش بسزایی دارد.


 چالش های وحدت ملی

 الف: چالشهای درونی ; مجموعه ای از عوامل تهدید زا هستند که از جانب عناصر داخل نظام طراحی میشود که منافعشان به خطر افتاده و از اسلام و انقلاب سیلی خورده اند.


 این عوامل را می توان به چند دسته تقسیم کرد که به بعضی از آنها اشاره میکنیم :

1- تضعیف ارزشها و باورهای دینی ;; دین خواهی امری فطری است. که انسانها همواره به دنبال آن هستند .امروزه بر همگان ثابت شده تا وقتی مردم به دین و مسائل معنوی پایبند باشند نمی توان بر آنها مسلط شد ومردم کشور ما با پیروی از دین جامع اسلام و حمایت بی مانند از آرمان های الهی خود به جهانیان نشان دادند که رخنه در هویت وفطرت آنان کاری آسان نیست.ولی دشمن هم بیکار ننشسته و در پی تضعیف ارزشهای دینی است و اینجا وظیفه دستگاه های فرهنگی به اضعاف مضاعف باید پررنگتر شود .

2- ایجاد بی اعتمادی بین مردم و مسئولین; لازمه حفظ پویایی و نشاط و سلامت جامعه که مردم و مسئولین به همدیگر اعتماد داشته باشند و مردم دولتمردان را از جنس خود بدانند در غیر این صورت شکاف ارتباطی بوجود خواهد آمد.

3- قومیت گرایی و تحریک احساسات قومی;:به لطف الهی و با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری ایران اسلامی از معدود کشورهایی شمرده میشود که در عین گستردگی مرزها و تکثر افراد از نظر زبان ها و قومیت های مختلف ترک ِعرب ِکرد فارسی و ...... الفت و همدلی بین مردم به بهترین نحو حفظ شده است و دشمن با انواع ترفندها در پی تفرقه و تضعیف این وحدت می باشد که باید هوشیار بود .

4- مطبوعات و سایت های وابسته ;: مطبوعات و سایت های وابسته در پاسداری از اهداف دشمن طراحی شده و بسیار خزنده عمل میکنند و در صدد تضعیف نظام و وحدت و به دنبال آن امنیت ملی هستند .مقام معظم رهبری حفظه الله در مورخ 17/  1 /79 فرمودند ;; آنهایی که زبان و قلمشان کار میکند اول باید این را رعایت کنند که آن چه میگویند و می نویسند ایجاد بدبینی نکنند مردم به یکدیگر بدبین بشوند یا مردم به مسئولین بدبین شوند .


ب: چالشهای بیرونی وحدت ملی; دسته ای دیگر از عوامل تهدیدزا را بیگانگان و دشمنان خارجی نظام طراحی می کنند.در این میان دشمن در صدد هست تا با بر نامه ریزی منظم و منسجم وحدت و احساس امنیت مردم را خدشه دار کند و کانون گرم جامعه را تخریب کند.دشمن برای رسیدن به این اهداف از راه نظامی موفق نمیشود .بخصوص در این برهه که موقعیت استراتژیکی و ژئوپلیتیکی ایران و بنیه نظامی قوی و مقتدر ایران این اجازه را به او نمیدهد.به همین سبب با تمام امکانات و صرف هزینه های زیاد هویت فرهنگی و اسلامی مردم را می گیرد.

همانگونه که سالها پیش مقام معظم رهبری با بصیرت بی نظیر خود موضوع تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را به مسئولین و مردم گوشزد کردند.


تاریخ روابط بین الملل نشان میدهد که قدرت های بزرگ جهانی بهیچ وجه کشورهای مستقل و دارای ماهیت ایدئو لوژیکی متفاوت را تحمل نمی کنند و برای تغییر رفتار و ضربه زدن به آن از هیچ تلاشی فرو گزار نمی کنند. که نمونه اش تحریم ظالمانه کشور توسط آمریکا و رئیس جمهور ماجراجو و بی منطق ترامپ می باشد.


 پس چالش اقتصادی و فرهنگی دو گزینه بیرونی برای تضعیف وحدت ملی ما در این زمان به شمار میرود .فشار اقتصادی برای تخریب هویت فرهنگی


بحمدالله رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری که همیشه را هگشای برون رفت از مشکلات برای مردم و دولتمردان بوده و در سخنرانی اخیر فرمودند اگر نگاه به داخل ِقوی ِمنطقی و مجاهدانه انجام شود در زندگی و معیشت مردم تاثیر خواهد داشت و تاکید معظم له در خصوص استفاده از جوانان در همه عرصه های علمی ونظامی و سیاسی انرژی مضاعفی به سپهر اجتماعی و سیاسی کشور داده است و مهمترین موضوع مطروحه معظم له در خصوص نگاه وسیع فرامرزی که عمق راهبردی کشور دانستند و از واجب ترین واجبات هم لازم تر دانستند .یعنی عقب راندن دشمن در آن طرف مرزها.

بلا شک سران محترم قوا و نیروهای پرتلاش نظامی و امنیتی و بسیجیان ولایتمدار با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام عظمای ولایت (حفظ الله) هر روز بالنده تر و مقتدرتر در ایجاد امنیت پایدار که شالوده پیشرفت در توسعه کشور می باشد، موفق و سربلند خواهد بود.

 

* عضو ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.32 seconds.