.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکلی در ذخیره محصولات استراتژیک نداریم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مشکلی از نظر ذخیره محصولات استراتژیک نظیر گندم، برنج و روغن در استان نداریم.

به گزارش شمال نیوز، محمد جعفری ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران یکی از وظایف جدی را خرید تضمینی محصولات کشاورزی بیان کرد و درباره خرید دانه روغنی و کلزا و گندم گفت: سال گذشته حدود ۹۰ هزار تن در استان خرید کردیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت گندم از ۱۳۰۰ تا هزار و ۱۷۰۰ تومان اظهار داشت: بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشور خریداری شده است.

وی قیمت گذاری را از مهمترین مشکلات بیان کرد و گفت: برخی از گندم تولیدی به این دلیل در اختیار کشاورزان است اما برای چهارمین سال متوالی در حوزه گندم خودکفا شده است.

جعفری با اظهار اینکه در حال حاضر از گندم داخلی آرد و نان کشور را تولید می کنیم گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه برای خرید دانه های روغنی آفتابگردان و سویا آمادگی داریم تصریح کرد: کشور ما بیش از یک میلیون تن روغن خام وارد می کند و برای اولین بار ۶۵ هزار تن روغن را از بنادر شمالی وارد کردیم.

جعفری یادآور شد: همچنین به زودی فاز جدید واردات روغن از بنادر شمالی آغاز می شود و از مسئولان استانی، گمرک و بندر تقاضای همکاری مناسب در این زمینه داریم.  

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی را مهم برشمرد و گفت: در مازندران به ازای پنج ماه مصرف، گندم ذخیره شده است و هیچ مشکلی در ذخیره استراتژیک روغن و برنج نداریم.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی برنج سال قبل در استان انجام شد، شرایط بازار برنج در بازار را مناسب دانست و گفت: هرزمان که لازم باشد نسبت به خرید توافقی برنج اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سیلویی کارخانجات و دولتی در استان ۲۵۴ هزار تن است گفت: در سه سال گذشته ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت سیلویی در استان افزوده شده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.254 seconds.