.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف نژاد :شرایط برای حذف چهار صفر در کشور مهیا نیست
نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر از نظر زمانی شرايط مناسبی برای حذف چهار صفر از پول رايج كشور وجود ندارد.

به گزارش شمال نیوز، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به تجربه كشورهايی كه صفرهايشان را حذف كردند، اظهار كرد: زمان حذف چهار صفر وقتی است كه تورم تقريبا يک رقمی و کشور از لحاظ رشد اقتصادی رونق داشته است.

 

وی با بیان اینکه اگر در شرايط درست و مناسب این طرح اجرا نشود، ممكن است صفرها دوباره بازگردد، تصریح کرد: حذف چهار صفر باید در پايان و آخرين مرحله از فعاليت ها در ساختار اقتصادی با بسته اقتصادی مناسبی باشد تا سرعت گردش پولی در توليد بيشتر شود و توليد در جايگاه مناسبی قرار گيرد.

 

نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: در حال حاضر دولت سعی دارد حلقه آخر فعاليت از اين زنجيره را به اول آورد که ممکن است در اجرای طرح و برنامه موفق نشود.

 

یوسف نژاد با توجه به تجربه كشورهايی که در اجرای حذف صفر موفق بودند، گفت: بعضی از شاخص های كلان اقتصادی باید در جايگاه و بستر مناسب برای اجرا باشد در غیر این صورت اثر روانی در جامعه و هزینه برای دولت دارد زيرا با تغییر مقياس پولی اسكناس ها قبلی امحا و اسكناس های جديد چاپ شود.

 

وی تاكيد كرد: حذف چهار صفر حتی در شرايط عادی اتفاق خاصی در توليد و و روند اقتصادی رقم نمی زند، تنها در حسابداری يک سری تغييرات ايجاد می شود كه اعداد گرد شده و در مقياس  كوچكتر محاسبات انجام می شود.

 

نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اينكه شرايط برای حذف چهار صفر مناسب نيست، ادامه داد: دولت نسبت به حذف چهار صفر مقداری عجله كرده است و لازم نبود چنين كاری انجام شود، شرايط زمانی بدون اقدامات اوليه و پايه ای در اقتصاد به صلاح و منفعت نيست.

 

یوسف نژاد خاطر نشان كرد: تجربه برخی كشورها نشان می دهد كه صفرها برگشته است و در برخی كشورها همانند تركيه نيز نشان دهنده عملی خوب است بنابراين  بايد ديد شرايط اقتصادی، توليدی، شاخص های كلان اقتصادی و متغيرهای اقتصادی در آن بستری كه انجام شد، چگونه بوده است.

 

وی افزود: اگر همانند كشور ما نقدينگی بيش از هزار و 700  ميليارد تومان، رشد اقتصادی مناسب وجود نداشته و اقتصاد حالت تقريبا ركود همراه با تورم باشد كه بدترين نوع شرايط اقتصادی است، شرايط حذف چهار صفر در کشور نیست و اقتصاد ما توان اجرای اين پروژه را ندارد.

 

نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت برای اجرای این گونه طرح ها بايد با مردم، مجامع و مراجع تخصصی، حرفه ای، مراكز علمی دانشگاهی و رسانه ها گفت وگو و بحث كند تا پيامدهای منفی و مثبت اين طرح را بررسی شود.

 

یوسف نژاد با اشاره به اینکه صدا و سيما و روزنامه ها باید هر روز به صورت مناظره يک آگاهی نسبی در بين مردم ايجاد كنند وگرنه اگر همين طور به يكباره تصويب شود، نتيجه مثبت نخواهد داشت، افزود: اجرای  طرح حذف چهار صفر باید بررسی شود که درست است يا خير و اگر دولت چند مصاحبه انجام دهد شايد كسانی كه منتقد هستند، راضی شده و افراد موافق ذهنشان روشن تر شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توليد فعال تر و خارج کردن كشور از حالت ركود می توان شاخص های توليد را تغيير داد و يا بسته های اقتصادی كه متناسب حذف چهار صفر است، فراهم شود./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.