.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با روزجهانی مساجد و با حضور وزیر راه و شهرسازی
چراغ مناره مسجد جامع ساری روشن و درهای مسجد به روی نمازگزاران باز شد
شمال نیوز: مسجد جامع ساری که سال گذشته طی آتش سوزی مهیب بصورت کامل در آتس سوخت، امروز همزمان با روز جهانی مسجد پروژه بازسازی شده این بنای تاریخی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

به گزارش شمال نیوز،  مسجد جامع ساری که در مرکز شهر ساری قرار دارد دارای حدود 3هزار سال قدمت است و از آن بعنوان پرستشگاه کهن یاد می‌شود؛ این مسجد جامع تاریخی سال گذشته طی آتش سوزی مهیب بصورت کامل در آتس سوخت و بخش اعظمی از آن تخریب شده بود امروز (31 مرداد ماه) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از یک سال مرمت، افتتاح شد.

 


وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح از پروژه مرمت مسجد جامع ساری، بیان کرد: آتش گرفتن مسجد جامع مرکز مازندران که یکی از قدیمی ترین مساجد کشور است دل بسیاری از مردم را اندوه گین کرد.


«محمد اسلامی» با بیان اینکه با آتش سوزی مسجد جامع ساری دل بسیاری از مردم ایران شکست، افزود: بسیاری از مردم ایران، گردشگران و مردم مازندران از مسجد جامع ساری خاطرات بسیاری دارد که آتش سوزی مردم را ناراحت کرده بود.


وی با اشاره به اینکه پس از آتش سوزی کار مرمت مسجد جامع ساری با سرعت و قدرت آغاز شده بود، تصریح کرد: مسجد جامع ساری پس از آتش سوزی مانند بعضی از آثار تاریخی به فراموشی سپرده نشد و طی حدود یک سال به بهره برداری رسید.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری لبخند را دوباره بر لبان مردم این دیار نشاند، ادامه داد: مراحل بازسازی مسجد جامع ساری با دقت و ظرافت تمام انجام شد و از همه افراد دخیل در این کار قدردانی می کنم.


اسلامی با بیان اینکه در اجرای پروژه مرمت مسجد جامع ساری شاهد همدلی و هماهنگی همه نهادها بودیم، گفت: امروز در کشور نیز به همدلی و هماهنگی همه نهادها نیاز داریم؛ اگر وحدت در کشور وجود داشته باشد قطعا دشمن شکست می خورد.

وی با بیان اینکه نباید با اختلافات دست دشمن نقطه ضعف دهیم، بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان نظام است و اگر می خواهیم پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید به وحدت برسیم.


 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون هیچ کشوری توان ایستادگی مقابل زورگویی های آمریکا را نداشته اما جمهوری اسلامی مقابل آمریکا ایستاده است، افزود: ایستادگی جمهوری اسلامی مقابل استکبارگران نشان از قدرتمندی این کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه دیگر سفارتخانه آمریکا نمی تواند برای ملت و کشور ما تصمیم گیری کند، خاطرنشان کرد: مقاومت هزینه دارد اما ما به اقتدار رسیده ایم.

اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم هیچ پروژه عمرانی در کشور دچار رکود نشود و به دنبال تقویت آنها هستیم، گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور باید به ظرفیت های داخلی توجه کنیم و در شرایط تحریم بهترین راهکار بهره گیری از منابع و ظرفیت مستعد داخلی است.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه برای ساخت و بازسازی پروژه مذهبی شهر ساری دستگاه‌های متعددی نظیر استانداری مازندران، میراث فرهنگی استان، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری مشارکت داشتند، گفت: این مسجد هویت شیعی ساری و ایران اسلامی بوده و مازندران پیشتاز تشیع در جهان اسلام است.


وی با بیان اینکه مسجد جامع ساری آبروی شهر ما است، بیان کرد: این مسجد تابستان سال گذشته دچار آتش‌سوزی شده که با همت علما و روحانیت شهر ساری تجدید بنا و بازسازی شده است.


در ادامه حسین اسلامی ساروی رئیس مرکز ساری‌شناسی در این مراسم با اشاره به قدمت بیش از 3 هزار ساله مسجد جامع ساری اظهار داشت: این بنای مقدس با قدمت 3 هزار ساله دارای پیشینه پرستش‌زایی بوده و شهر ساری حول محور این مکان کم یا زیاد شده است.


وی افزود: در جهان اسلام اولین مسجد بنا شده مسجد قبا بوده و در بلاد مازندران قدیم مسجد جامع ساری قدیمی‌ترین و بزرگترین مسجد جامع این خطه بوده است.


به گزارش شبستان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در زمان آتش سوزی مسجد جامع ساری بعنوان استاندار مازندران مشغول به فعالیت بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 شهريور 1398
از وزیر محترم راه و شهرسازی کمال تشکر و قدردانی را داریم و او را مازندرانی می دانیم و امیدواریم که هر جا که هستند موفق و پیروز باشند آقای دکتر عبوری افتخار جاودانه ای برای ما بود هست و خواهد بود از استاندار عزیزمان می خواهیم که با همدلی و هم نوایی استانمان را آباد کنیم
ابراهيمي 2 شهريور 1398
جناب اقاي عبوري
شهردار اسبق ساري
قبل از اتش گرفتن مسجد جامع ساري ، مسجد صاحب الزمان امامزاده عباس با تصميم نابخردانه اعضا هيات امنا تخريب و به قول شما در عرض 14 ماه نسبت به بازسازي ان اقدام خواد شد0
اما متاسفانه مسجد به اين بزرگي كه حكم مسجد جامع شرق ساري نيز بوده است از سال 96 همچنان ويران شد باقي مانده است
خواهشمند است دستور فوري پيگيري كار از شهردار ساري را جهت بازسازي ان مبذول فرماييد0


جمعي از اهالي نمازگزار محله امامزاده عباس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.993 seconds.