.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در نشست با فعالان احزاب سیاسی:
افزایش مشارکت سیاسی بانوان استان، با همکاری احزاب تحقق می‌یابد / نمایندگان مازندران برای جمعیت بیش از 49 درصدی زنان چه کردند؟ / هرنامزدی که برای مطالبات بانوان استان، برنامه مشخصی داشته باشد، در حوزه انتخابیه خود برنده خواهد شد
شمال نیوز : دومین جلسه فعالان سیاسی و دبیران‌کل احزاب سیاسی استان به میزبانی اداره کل سیاسی استانداری مازندران در فرمانداری فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز ، در این نشست که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار گردید ، دبیران کل استانی احزاب سیاسی شناسنامه دار کشور حضور داشتند .

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در جمع نمایندگان استانی احزاب سیاسی گفت: موضوع ارتقای دانش سیاسی زنان و دختران و به تبع آن افزایش مشارکت سیاسی بانوان یکی از اولویت‌ها است که در دستور کار اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران قرار دارد .

 

سمیه قاسمی طوسی با درخواست از همه سلیقه ها و نگاههای سیاسی برای مشارکت در افزایش دانش سیاسی بانوان افزود : متاسفانه مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان بسیار گسترده است و شما نیز اگر در این جایگاه قرار بگیرید، واقعاً تعیین اولویت‌ها برایتان دشوار خواهد بود اما معتقدم افزایش دانش سیاسی بانوان و مشارکت بیشتر و هوشمندانه آنان در سرنوشت خود یکی از کلیدواژه های راهگشا برای برون رفت از مشکلات زنان باشد .

 

این مسئول با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت سیاسی و حزبی زنان گفت : من در این بخش، دو مشکل اساسی می‌بینم اول اینکه در زمان انتخابات، همه تلاش می‌کنند از این ظرفیت بهره ببرند اما با پایان یافتن انتخابات و مشخص شدن نتیجه آرا، جمعیت بیش از 49 درصدی زنان و دخترانی که نقش‌آفرینی کردند و رأی دادند، به سادگی فراموش می‌شوند .


قاسمی طوسی با انتقاد از ساختار مردسالارانه احزاب افزود : احزاب ، مطالبات بانوان و دختران جامعه را پس ازهرانتخابات رها کرده و یا در اولویت قرار نمی دهند که شاید با ساختار مردسالارانه احزاب مرتبط باشد .

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به مشکل دوم در این بخش اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی با تشکیل شاخه زنان و بانوان، فعال می‌شود اما مشکل این جاست که با فروکش کردن رقابت های انتخاباتی ، این فعالیت ها تعطیل می شود در حالی که باید مکانیسم مشخصی را به کار ببندید تا پس از انتخابات نیز این شاخه‌ها فعال باشند ، چرا که ؛ تنها در سایه به کار گرفتن چنین مکانیسمی است که می‌توانیم به افزایش دانش سیاسی جامعه زنان و نیل به مطالبات آنان امیدوار بود

وی همچنین افزود: همه ما در حقیقت در دامن مهر مادرانی تربیت شدیم که بسیاری از فضیلت‌ها را به ما آموختند و همین باید توجه ما را بر این نکته معطوف بدارد که زنان، ظرفیت بزرگی هستند و هرجا که مورد توجه واقع شدند، نقش و سهم خود را به خوبی ایفا کردند.

 

این دانش آموخته دکترای جامعه شناسی با تاکید مجدد برافزایش دانش سیاسی جامعه و ازجمله زنان گفت: «انتخاب اصلح» که همه در زمان انتخابات بر آن تأکید داریم تنها در سایه ارتقای دانش سیاسی، رخ خواهد داد ، چون زنان و مردان با تحلیل درست فضای سیاسی جامعه می‌توانند «شعارهای پوپولیستی» را از «برنامه‌های اجرایی» تشخیص دهند و پس از چند سال نگویند ما اشتباه کردیم که به فلان فرد رأی دادیم.

 

قاسمی طوسی همچنین گفت : کاش امروز اعضای مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه حاضر می‌شدند تا بگویند برای جمعیت بیش از 49 درصدی زنان که به آنان رأی دادند چه کردند؟ چه طرح هایی را برای بانوان فرهیخته استان از بانوان کارگر تا بانوان هنرمند و از زنان سرپرست خانوار تا زنان بد سرپرست که هرکدام مطالبات متعددی دارند، پیشنهاد دادند ؟ 

 

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری در پایان با اشاره به انتخابات مجلس اسفندماه آینده و ضرورت افزایش مشارکت آحاد جامعه تصریح کرد : باور شخصی من این است که هر فرد یا جریانی که برای بانوان و زنان استان، برنامه مشخصی داشته باشد، در حوزه انتخابیه خود برنده خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.