.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کلانتری: اراده سیاسی برای تحویل سالم خزر به نسل‌های آینده وجود ندارد
رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه اراده سیاسی لازم برای حاکمان دریای خزر برای تحویل سالم این دریا به نسل‌های بعد وجود ندارد، گفت: تکنولوژی می‌تواند زمینه نجات خزر را فراهم کند.

به گزارش شمال نیوز،  عیسی کلانتری در همایش روز ملی دریای خزر اظهار کرد: وقتی که با متدهای 100 سال پیش اکتشاف و انتقال نفت انجام می‌شود، مشخص است که محیط زیست دریای خزر دچار چالش می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه وقتی به فرسایش خاک توجه نمی‌کنیم، وضع خزر نامناسب می‌شود، افزود: اگر کشورهای حاشیه دریای خزر مصمم باشند در مدت 10 سال خزر وضعیت مناسب‌تری نسبت به حال حاضر پیدا می‌کند.

 

رئیس محیط زیست کشور با اشاره به آلودگی‌های رودخانه‌های دریای خزر و نابودی تالاب‌ها، گفت: بسیاری از لوله کشی در دریای خزر ضرورتی ندارد اما به آن توجه نمی‌شود، خزر از این جهت که به لحاظ اجرایی اتفاقی نمی‌افتد می‌میرد.

 

وی با اعلام اینکه هنوز اراده سیاسی لازم در روسای کشورهای پنجگانه برای نجات خزر به وجود نیامده است، گفت: برای رفع مسؤولیت بحث تفاهمنامه‌ها را مطرح می‌کنیم ولی هیچ وقت این تفاهمنامه‌ها اجرایی نمی‌شود.

 

کلانتری خاطرنشان کرد: به نظر مسخره می‌رسد که محل برگزاری کنفرانس‌های مهم خزر در ژنو باشد، وجود آلودگی در دریای خزر توجیه ندارد.

 

وی با اعلام اینکه برگزاری با تعارف نشست‌های خزر فایده ندارد، افزود: اگر توجه به محیط زیست همراه با کاهش ناخالص جهان باشد محکوم به شکست است.

 

رئیس سازمان محیط زیست، با اعلام اینکه اراده سیاسی لازم برای حاکمان دریای خزر برای تحویل سالم این دریا به نسل‌های بعد وجود ندارد، گفت: تکنولوژی می‌تواند زمینه نجات خزر را فراهم کند.

 

وی اضافه کرد: خاویار را رقابت در صید بیش از حد و ابلهانه سبب  از بین برده است که زمینه به خطر افتادن آن در دریای خزر شده است.

 

کلانتری ادامه داد: ضربان قلب خزر به شماره نیافته است و نباید اجازه بدهیم به این راحتی محیط زیست خزر دچار مشکل شود.

 

وی در پایان گفت: نگران تغییر اقلیم در حوزه خزر نیستم بلکه نگران تغییر در مسائل بهداشتی آب خزر هستیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.724 seconds.