.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دریای خزر منطقه صلح و دوستی تبدیل شود
سفیر جمهوری قزاقستان در ایران گفت: دریای خزر باید به منطقه صلح، همسایگی خوب و دوستی تبدیل شود و این نشانه اهمیت آن است.

به گزارش شمال نیوز،  اسخت اورزبای صبح پنجشنبه در مراسم روز ملی دریای خزر در بابلسر با بیان اینکه منطقه دریای خزر دارای تاریخچه غنی فرهنگی متنوع، پتانسیل عظیم انسانی طبیعی و منابع معدنی قابل توجه است اظهار داشت: برای قزاقستان قبل از هرچیز همسایگی دوستانه سنتی و همکاری تجاری اقتصادی موثر است.

وی گردی مالی تجارت قزاقستان با کشورهای دریای خزر را در سال ۲۰۱۸ شامل ۱۸.۴ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل هفت درصد بیشتر شده است و در سال ۲۰۱۸ میزان صادرات محصولات قزاقستان به کشورهای همسایه به ۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۸ میزان سرمایه گذاری های جذب شده از کشورهای حاشیه دریای خزر به اقتصاد قزاقستان از ۱.۵ میلیارد دلار فراتر رفته است و در سه ماهه امسال به ۲۳۳ میلیون دلار رسیده است.

سفیر قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ما برای افزایش تجارت و سمرایه گذاری بین کشورهای منطقه آماده هستیم تا تمام تلاش خود به کار گیریم و برای این منظور قزاقستان تمام پتانسیل لازم را برای عرضه محصولات جدید و افزایش کالاهای صاداراتی دارد.

اورزبای با بیان اینکه قزاقستان رژیم مالیاتی ساده ای ارائه می دهد گفت: به طور مداوم قوانین ملی خود را بهبود می بخشد و بسته ترجیحات سرمایه گذاری را گسترش می بخشد.

وی به کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر اشاره کرد و گفت: این کنوانسیون باید به عنوان یک ضمانت امنیت، ثبات و رونق در منطقه باشد و دریای خزر باید به منطقه صلح، همسایگی خوب و دوستی تبدیل شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.376 seconds.