.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پزشکان ملکف به تهیه کارت خوان هستند /تشریح طرح بخشودگی جرائم مالیاتی در مازندران
مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به صدور برگه تشخیص مالیاتی به مبلغ 187 میلیون تومان برای یک پزشک در استان گفت: پزشکان مکلف به دریافت کارت‌خوان هستند و عدم تمکین آن فرار مالیاتی محسوب می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، علی‌اکبر حمزه‌ای مدیرکل امور مالیاتی مازندران در ارتباط با فرار مالیاتی و اقداماتی که در این مجموعه انجام شده است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای این مجموعه برای افزایش درآمدهای مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی بوده و در سه بخش در این حوزه پیگیری‌های را در برنامه کاری داریم.

 

وی اضافه کرد: رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی، اجرای مقررات ماده 181 مالیاتی که تحت عنوان پلیس مالیاتی و بررسی دقیق کارت‌های بازرگانی را در دستور کار داریم.

 

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در ارتباط با پیگیری‌های انجام شده برای نصب کارت‌خوان در مطب‌های پزشکی، اظهار کرد: پزشکان و افرادی که در حوزه درمان فعالیت می‌کنند، مکلف هستند از ابتدای سال جاری باید دستگاه کارت خوان داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: پزشکان تا 23 مردادماه مهلت دارند که وارد درگاه سازمان مالیاتی شده و خودشان را به عنوان مودی مالیاتی معرفی کنند.

 

حمزه‌ای با اشاره به مالیاتی که برای یکی از پزشکان در استان مازندران تعیین شده، گفت: در بررسی اولیه مالی یک پزشک در سال 92 مبلغ 74 میلیون تومان مالیات اعلام شده اما با بررسی تراکنش‌های بانکی رقم 187 میلیون تومان برگه تشخیص صادر شده است.

 

 مدیرکل امور مالیاتی مازندران در پاسخ به این موضوع که ممکن است برخی از این افراد به نام بستگان خودشان نسبت به تهیه کارت‌خوان اقدام کنند،افزود: با بانک مرکزی به تفاهم رسیدیم که هر فردی نسبت به دریافت کارت‌خوان اقدام می‌کند باید در سازمان‌های مالیاتی خودش را معرفی کند.

 

وی اضافه کرد: در برخی از موارد ما به تعدادی از حساب‌ها مشکوک مواجه شده که پس از بررسی‌های دقیق ارتباط فرد دارنده کارت با فرد دارای درآمد مشخص می‌شود.

 

حمزه‌ای با بیان اینکه بر اساس اعلام جامعه پزشکی مازندران بیش از 99 درصد پزشکان از کارت خوان‌ها استفاده می‌کنند، یادآور شد: بررسی میدانی از مطب‌ها در سطح شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری که سال رونق اقتصادی نام گرفته است و حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار داده و اصل تکریم ارباب رجوع  را رعایت کند در سال جاری مشوق‌های را برای مودیان مالیاتی در نظر گرفته است.

 

وی اضافه کرد: طرح بخشودگی جرائم مالیاتی برای مودیانی حقیقی و حقوقی که بدهی‌های قبلی خودشان را تا پایان مهرماه پرداخت کنند قابلیت اجرایی داشته و  همه جرائم قابل بخش آنها بخشیده می‌شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی مازندران ادامه داد: بعد از این تاریخ که تا پایان سال پنج ماه است به ازای هر ماه تاخیر واحدهای تولیدی دو درصد، سایر واحدهای چهار درصد جریمه باید پرداخت شود.

 

وی ادامه داد: اگر مودی در اسفندماه جریمه داشته باشد 90 درصد را می‌بخشیم و 10 درصد آن دریافت می‌شود، غیرتولیدی‌ها 80 درصد جریمه را می‌بخشیم و 20 درصد آن را دریافت می‌کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.