.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وعده وزیر صمت به استاندار مازندران عملی نشد ؛
لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری+اسناد
شمال نیوز : بر اساس نامه گمرک، ممنوعیت فصلی واردات برنج که هر سال در فصل برداشت محصول داخلی صورت می‌گرفت، در سال جاری لغو شد.....

شمال نیوز : در حالی بر اساس نامه گمرک، ممنوعیت فصلی واردات برنج که هر سال در فصل برداشت محصول داخلی صورت می‌گرفت، در سال جاری لغو شد که پیش از این وزیر صمت در دیدار با استاندار مازندران از لغو واردات برنج در این فصل خبر داده بود .

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری+سند

 

به گزارش فارس، علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور نوشت، به پیوست تصویر نامه به شماره 60.137653 به تاریخ 15 مرداد 98 دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت منضم به نامه‌های معاون بازرگانی داخلی و دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت در مورد لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری ارسال می‌شود.

خواهشمند است دستور فرمایید ضمن رعایت مفاد نامه فوق با رعایت کامل سایر مقررات اقدام نمایند.

 

 

 

همچنین در نامه دیگری که از سوی سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت در 31 استان و جنوب استان کرمان موضوع لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اعلام شده است.

در این نامه آمده است: به پیوست تصویر نامه‌های معاون بازرگانی داخلی و دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت در مورد لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری ارسال می‌شود.

همچنین در نامه دیگری از عباس قبادی دبیرکارگروه تنظیم بازار خطاب به همتی رئیس کل بانک مرکزی در مورد لزوم تأمین ارز مورد نیاز واردات برنج در سال 98 آمده است:

با توجه به افزایش قیمت انواع برنج داخلی در سال جاری و لزوم آرامش بخشی و تأمین نیاز جامعه و با هدف تأمین برنج وارداتی به قدر کافی در سال 98 به استحضار می‌رساند برحسب تصمیمات کارگروه تنظیم بازار و به منظور تسهیل فرایند تأمین در شرایط تحریمی و ایجاد تعادل نسبی در بازار داخلی برنج، ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو شد.

در این نامه ضمن تقدیر از رئیس بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز در سال 97 ، از وی خواسته شده در سال جاری نیز تداوم روند تأمین ارز مانند روال سال گذشته در دستور کار قرار گیرد.

همچنین آمده است: از آنجا که بخشی از استان‌های شرقی کشور مصرف‌کننده برنج پاکستانی هستند و رشد قیمت نوع برنج وارداتی به دلیل عدم ارتباط سیستم بانکی دو کشور و هزینه‌های غیرمتعارف تأمین و انتقال ارز موجب تذکر چندباره رئیس جمهور شده است دستور فرمایید ضمن پیش‌بینی راهکارهای مؤثر تأمین ارز برنج وارداتی پاکستانی نسبت به تأمین ارز مورد نیاز واردات توسط بخش خصوصی اقدام لازم انجام شود.

 

 

به گزارش فارس،‌ هم اکنون کشاورزان شمال کشور در حال برداشت برنج (شالی) هستند، با توجه به نزدیک شدن ایام برگشت حجاج و پس از آن محرم ، تقاضای برنج افزایش می‌یابد، سال گذشته در فصل برداشت، برنج سفید درجه یک از کشاورز مازندرانی 10 هزار تومان خریداری می‌شد و به نرخ 12 هزار تومان در شمال فروخته می‌شد،‌ اما با رسیدن زمستان قیمت برنج به 20 هزار تومان رسید و بعد از عید نوروز 98 نیز به حدود 24 هزار تومان رسید، این افزایش قیمت عمدتا نصیب کشاورز نشد و به جیب دلالان رسید. اکنون نیز با برداشتن ممنوعیت واردات یعنی آزاد شدن واردات برنج در فصل برداشت، امید کشاورزان نا امید می‌شود و باز دلالان برنج کشاورز را که با رنج فراوان تولید شده را به نرخ مفت خریداری می‌کنند و سپس به نرخ بالا به مصرف کننده خواهند فروخت. بعد هم گلایه می‌کنیم چرا کشاورز زمین پدری شالیزار خود را برای ویلاسازی به دلالان می‌فروشد؟ پاسخ کشاورزان این است که حمایت نمی‌شویم، درآمد آبرومندی هم نداریم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

خلیل نیک زاد 23 مرداد 1398
متاسفانه در سالهای اخیر این بی توجهی دولت در زمان برداشت شامل حال شالیکاران شمالی می گردد که صاحبنظران باید از دولت به طور جدی مطالبه گری نمایند .
نا شناس 23 مرداد 1398
چشم نمایندگان مازندران روشن.این نمایندگان ما مشخص هست تو مجلس چکار می کنند
کشاورز 23 مرداد 1398
وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند که تو این موقع برداشت برنج چرا واردات را آزاد کردند.باید نمایندگان وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح کنند
کشاورز 23 مرداد 1398
وزیر جهاد کشاورری باید پاسخگو باشند که در موقع برداشت برنج واردات را آزاد کردند.نمایندگان مخثو
خصوصا نمایدگان شمالی باید وزیر جهاد کشاورری را استیضاح کنند
شمالی 23 مرداد 1398
این وزیر کشاورزی هم دیگه شورش را در آورده است.
نا شناس 23 مرداد 1398
حالا جای خالی دکتر سید رمضان شجاعی را در مجلس احساس می کنیم.انشاالله با آمدن دکتر شجاعی مشکل کشاورزان حل خواهد شد.بدون شک یکی از نمایندگان آتی مجلس از حوزه ساری و میاندرود دکتر شجاعی هستند.
پاسخ ها به این نظر
مازنی 23 مرداد 1398
آقای دکتر شجاعی باعث افتخار ما مازندرانی ها هستن
- 23 مرداد 1398
درستكار ترين قشر جامعه وپركارترين قشر كشاورزان هستند همه ما ميدانيم كه تورم 50 درصد درسال جاري بوده 10 درصد برنج كشاورزان را كاارخانجات شاليكوبي ميگيرد كه نرخ انرا صنعت ومعدن ميدهد 4درصد سوخت را شركت نفت ميگيرد كه باندازه كافي هم سوخت نميدهد 2/5 درصد محصول را شوراها ودهياريها ميگيرند 10 درصد محصول را تراكتور وكمباين ميگيرد 5درصد محصول هم هزينه كاشت وداشت وبرداشت است 3درصد محصول را هزينه خوراك كارگران است با وصف موجود 30 درصد محصول سرخرمن كم ميشود كشاورزز ميماند با 70 درصد محصول كه يكسال بايد با ان بسازد اين چه اقتصادي است كه درزمان برداشت مجوز واردات ميدهيد كه 70 درصد باقيمانه ارزشش برابرر 30 درصد قينت واقعي است
نا شناس 23 مرداد 1398
شجاعی جایگاهی دربین مردم فهیم ساری ندارددرضمن تاییدصلاحیتش ازسوی شورای محترم نگهبان بعیدبنظرمیاددوره قبلی که ردشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.398 seconds.