.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: لازمه صیانت از جنگل های هیرکانی بهره گیری از ظرفیت مردمی است
استاندار مازندران گفت: برای صیانت از جنگل‌های هیرکانی باید از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد بهره گیری کنیم.

به گزارش شمال نیوز،  احمد حسین زادگان پیش ازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، نداشتن پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها را در کشور از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: مهمترین موضوعی که کمتر به آن توجه شده، مردم هستنددرحالی که هرجا مردم را وارد کردیم توانستیم از ظرفیت‌ها بهره گیریم.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی تاکنون توسط مردم و در طول سال‌ها حفظ شده است و برای صیانت باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی از ساده‌ترین امکانات اطفای حریق محروم است تصریح کرد: برای حفظ جنگل‌ها باید سیستم اطفای حریق و سنسور هوشمند را در جنگل‌های هیرکانی راه اندازی کنیم.

استاندار مازندران به طرح خروج دام از جنگل اشاره و اضافه کرد: مردم برای اجرای این طرح و طرح تنفس جنگل حمایت و همراهی کردند و این طرح از پروژه‌های خوبی برای حفظ همه جنگل‌ها نظیر هیرکانی است و برای توفیق باید سازمان‌های مردم نهاد را پای کار آوریم.

حسین زادگان با اظهار اینکه پایگاه شمشاد خزری در مازندران و گلستان است گفت: به دلیل کم توجهی و بروز آفات بخشی از شمشادها از بین رفته است و این نتیجه کم توجهی است درحالی که با پای کار بودن رسانه‌ها می‌توان مردم را حساس کرد.

استاندار مازندران ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی را در حفظ و صیانت آن مؤثر دانست و گفت: می‌توان از کمک‌های کارشناسی و مالی بین المللی برای صیانت از جنگل بهره گرفت.

وی پسماند و زباله را از مشکلات دیرینه شمال کشور بیان کرد و گفت: باید جنگل‌های هیرکانی را به صورت بسته کامل بنگریم و موقعی می‌توان جنگل‌ها را حفظ کنیم که بتوانیم مشکل پسماند و فاضلاب را در استان‌های شمال حل کنیم.

حسین زادگان قاچاق چوب را از مشکلات مهم در جنگل‌های هیرکانی بیان کرد و گفت: وجود یک نیروی حفاظتی به ازای هر هکتار جنگل و اعتبارات محدود ضرورت تشکیل سمن‌های جدید برای صیانت از جنگل‌ها را برای اقدام مؤثرتر ضروری می‌سازد.

وی توجه به معیشت جنگل نشینان و حاشیه نشینان را امری مهم دانست./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.252 seconds.