.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه استانداران ادوار کشور چه گذشت ؟
واکنش استاندار اسبق مازندران به اظهارات یکی از متهمین پرونده بانک سرمایه درباره ناطق نوری
شمال نیوز : علی اکبر طاهایی گفت : این جلسه سال ها است که بصورت منظم با حضورجمعی از استانداران ادوار و جمعی از مدیران گذشته وزارت کشور هر35 یا 40 روزدر خدمت حجت الاسلام ناطق نوری برگزار می شود که جلسات بسیار مهم و صمیمانه ای است و .....
واکنش استاندار اسبق مازندران به اظهارات یکی از متهمین پرونده بانک سرمایه درباره ناطق نوری

شمال نیوز: استاندار اسبق مازندران به اظهارات یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه در جلسه علنی دادگاه ، در خصوص حجت الاسلام ناطق نوری واکنش نشان داد .

سید علی اکبر طاهایی در گفتگو با « شمال نیوز » با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم به راحتی به سرمایه های اجتماعی کشور آسیب وارد شود ، گفت :  بى ترديد در تشكيل دادگاهاى علنى و يا در مناظرات زنده تلويزيونى كه با حسن و قبح فراوانى مواجه است بايد دقت شود تا مبادا در جو حاكم و يا افرادى با اغراض سياسى علیرغم صحت وسقم موضوع ، شخصيت هاى نظام مانند جناب حجة الاسلام ناطق نوری كه به حق از سرمايه های اجتماعى ، سياسی ، انقلابی نظام و از یاران مخلص امام راحل و رهبر معظم کنونی انقلاب است را مورد هجمه و کم لطفی قرار دهند .

استاندار اسبق مازندران افزود : در خصوص اظهارات یکی از متهمان بانک سرمایه که یک نسبت ناروایی رابه آقای ناطق نوری که یکی از سرمایه های انسانی انقلاب ما به شمار می آید و با مجاهدت های قبل از انقلاب و در طول انقلاب و عنایاتی که امام ره به ایشان داشت و هم رهبرمعظم کنونی انقلاب به ایشان دارد ، مسئله ای را به د ادگاه مطرح کرد و من ضرورت دیدم نکاتی را که در جلسه ی چند روز گذشته با حضور حجت الاسلام ناطق برگزار شد را رسانه ای کرده و به استحضار مردم عزیز برسانم .

طاهایی درباره این جلسه و شرکت کنندگان در آن توضیح داد : این جلسه سال ها است که بصورت منظم با حضورجمعی از استانداران ادوار و جمعی از مدیران گذشته وزارت کشور هر35 یا 40 روزدر خدمت حجت الاسلام ناطق نوری  برگزار می شود که جلسات بسیار مهم و صمیمانه ای است و معمولا در یک صبح جمعه برگزار می شود و نزدیک به سه دهه ادامه دارد و می توان گفت که همانند این جلسات به ندرت در کشور انجام می شود .

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی  ادامه داد : یکی از استانداران سابق در آخرین جلسه ای که در خدمت حاج آقا ناطق نوری بودیم ، موضوع مطرح شده در دادگاه بانک سرمایه از سوی  یکی از متهمین که متهم به اخذ رشوه  بود را مورد پرسش قرار داد .

سید علی اکبر طاهایی افزود : آقای ناطق نوری در این خصوص گفتند که « اولا آغاز گر ورود به پرونده بانک سرمایه دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در زمان مسئولیت من بود ، به نحوی که از سال 94 ،  بنا به گزارشاتی که به ما رسید ، حیف و میل هایی در این بانک روی می دهد و در مجموعه ای که در هر حال متعلق است به سپرده گذاران ، بویژه قشر زحمت کش و شریف فرهنگیان کشورمان ، تسهیلاتی در حال پرداخت است  بدون اینکه وثائق مطمئنی از تسهیلات گیرندگان اخد بشود  و نشان می داد بالاخره دارد اتفاقات مرموزانه روی می دهد . » آقای ناطق نوری همچنین در این جلسه گفتند که « به خاطر اهمیتی که وجود داشت ، شخصا ورود به این موضوع  داشتم و پس از تحقیقات اولیه تقریبا مقدار اوراقی که طبق بازرسی های بعمل آمده در این پرونده ضبط و درج شد ، ارتفاع آن کلاسه پرونده به نیم متر یا بیشتر می رسید »

وی گفت : همانطور که حجت الاسلام ناطق نوری گفتند ورود اولیه به پرونده در سال 94 و در زمان مسئولیت ایشان در دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بوده  و نتيجتاً در تاريخ سوم مرداد 95 طى مرقومه اى با امضاء جناب اقاى ناطق پرونده قطور متهمين بانك سرمايه به عنوان اولين گزارش جهت حصول نتيجه وتكميل تحقيقات به سازمان اطلاعات سپاه ارسال شده است .


استاندار اسبق مازندران درباره موضوع پرداخت وجه مورد ادعای یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت :  حجت الاسلام ناطق نوری دراین خصوص  توضیح دادند « بعد از آنکه خانه ام را در خیابان هدایت فروختم ، آمدم در منطقه دیگر تهران زمینی تهیه و ساختمانی احداث نمودم و بعد بنا به ملاحظات و رویدادهایی ، خانوده ام راضی به سکونت در این واحد مسکونی نشدند و من مجبور به فروش این واحد مسکونی به فردی شدم و مبلغی را نقدی دریافت  و مبلغی هم به عنوان بدهی آن فرد خریدار باقی می ماند .»

سید علی اکبر طاهایی ادامه داد : از سوی دیگر نظر به اينكه متهم بانك سرمايه مراوده ومعامله اى تجارى ومالى با خريدار ملك جناب اقاى ناطق داشته اين مبلغ با توافق طرفين بابت ثمن معامله محاسبه و تأديه شده كه متاسفانه و بر خلاف واقع بگونه اى ديگر مطرح شده ، به انضمام اينكه ضرورتى نداشته تا جناب آقاى ناطق ويا هر فروشنده ديگر منشاء پرداخت ثمن معامله را كنكاش نمايد .

استاندار اسبق مازندران افزود : امور مالی دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و هم امور شخصی آقای ناطق نوری توسط شخصی صورت می گیرد که طی سالیان متداوم در دفتر ایشان خدمت می کرد و این پول واریزی در هر حال بابت آن ملکی بود که  از سوی آقای ناطق بفروش رفته بود و آقای ضیایی به عنوان متهم پرونده بانک سرمایه در این موضوع نقشی نداشت و حتی احتمال دارد که ایشان نقش یک نفوذی را به نمایش گذاشته و با دسیسه بازی ایفای نقش کرده باشد و یا اکنون که در چنگال قانون افتاده این گونه اظهارات را مطرح می کند .

 طاهایی با انتقاد از شرایطی که به خاطر برخی از غفلت ها و مسائلی که در فضای مجازی مطرح و سرمایه های اجتماعی ما را به شدت مورد آسیب قرار داده و به اعتماد جامعه اسلامی و ایرانی خدشه وارد  می کند ، گفت : بر اساس  همین غفلت های بوجود آمده است که یک متهم اقتصادی از فرصت استفاده کرد  و مثل انسانی که در حال غرق شدن است و همه را می خواهد با خود ببرد و به همه چیز برای رهایی خود متوسل شده و نگاه نمی کند سخنی ممکن است با آبروی یک انسان بزرگ و یک سرمایه اجتماعیی و یک انسان مبارز و مجاهد انقلابی بازی شود ، مطلب و شبهه ای را اینچنین مطرح می کند .

استاندار اسبق مازندران در پایان از همگان خصوصا جوانان خواست مراقب آفات فضای مجازی باشند و اجازه ندهند به سرمایه های انسانی کشور آسیبب وارد شود .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تقی 31 تير 1398
سلام شما مگه وکیل وصی ادم زنده هم هستید
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 31 تير 1398
بهرحال چندین سال بخاطرش معاون سیاسی و استاندار بوده
سلام 31 تير 1398
بنده آقای ناطق را متهم یا محکوم نمی کنم ولی با توجه به وجوه قضاوت اسلامی چرا باید ادعای آقای ناطق را درست بدانیم وادعای مطرح شده متهم را مردود؟
مگر قضاوت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام چنین مرامی دارد؟
لازم است تا آقای ناطق مانند سایر افراد ذی مدخل در این پرونده با مستندات وحداقل به عنوان مطلع با ارائه اسناد صحت حرفهایشان را اثبات کنند
سید 31 تير 1398
بالاخره برای سرمایه انسانی هم باید پایانی در نظر گرفت و در طی سنوات از نیروهای جوان ، مدیرانی برای آینده مملکت ساخت .
آقای طاهایی عزیز به این نکته توجه کنید که نیروهای کارآمد اوائل انقلاب ،با گذشت 40 سال ، اولا همه هنر مدیریتی خود را عرضه نموده اند و ثانیا دیگرتوان بدنی لازم برای کارهای زمانبر را ندارند.
اما استفاده از این نیروها به عنوان مشاور پاره وقت ( نه تمام وقت ) مناسب است
رضا 31 تير 1398
اگه هر کسی غیر از طاهایی این دفاع رو میکرد شااااید میپذیرفتم. البته تقریبا همه میدونن آقای ناطق و پسرشان مصطفی و پسرهای احمد ناطق دارن چه میکنن
بی نام 31 تير 1398
اقای طاهای آن زمانی که احمدی نژاد ناطق نوری را در مناظره تلویزیونی شدیدا" زیر سوال بردند چرا اعتراض نکردی؟ جالب است که استاندار همین آقای که به اصطلاح شما سرمایه مملکتی را نابود کردی شدین. حالا وای مصیبتا سر دادین.
منیژه 31 تير 1398
چرا آقای ناطق باید با متهم بانک سرمایه که خودش پرونده اش را تشکیل داده معامله کند؟
شهرام 31 تير 1398
اینقدر با گفتن جملات من در آوردی خودمون را تبریه نکنیم /همه ما فرزند ایران هستیم و برای حفاظت و پاسداری از اون جانمان را فدا میکنیم /پس اینقدر با گفتن فرزند انقلاب /فرزند آقا زاده ..... مانع اجرای عدالت نشویم/قطعا قوه قضائیه با بررسی دقیق پرودنده ها که همراه با مستندات هست بهترین ارگان برای قضاوت است
علی 31 تير 1398
آقای طاهایی باید هم از آقای ناطق حمایت کنند!!! اما مردم فراموش نمی کنند که دکتر احمدی نژاد هم قبل از جریان بانک سرمایه در مورد رفتار فرزندان ناطق و حمایت های ایشان در مناظره با میر حسین تذکر داده بودند ضمن آنکه ورود اولیه ناطق در پرونده بانک سرمایه دلیل بی گناهی ایشان نیست چرا که بعد ها یکی از دلایل برکناری ایشان از دفتر بازرسی مقام معظم رهبری نیز بوده است البته اگر به حساب مسئولان دقیق رسیدگی شود پای خیلی از استانداران ادوار هم در تخلفات و اختلاسها و زد و بندها گیر هست
علیمردان مازندران 31 تير 1398
من هم طاهایی ره قبول دارمه ، هم ناطق نوری ره اسا بعد 40 سال حق امام ره بهیتن و بخوردن نتونه این خبر صحت داره بستگی دارنه کی این حرف ره زنده ، شما ره یاد انه جوکی کوته چتی نمک دون بشکندیه.
پیشی شونی پهی ره بوین شه کوب بنه ره یاد نکن و..............
نا شناس 31 تير 1398
چرا زمانی که دولت خاتمی، آقای ناطق رو با خاک یکسان کرد و از روش رد شد تو ازش دفاع نکردی، چرا زمانی که احمدی نژاد، ناطق رو له کرد و در مناظرات اسمش رو هم برد، تو ازش دفاع نکردی، اما الان خوب داری ازش دفاع می کنی، چون این عادت همیشگی تو هستش، چون در زمان خاتمی تو دولتش پست داشتی، چون در زمان احمدی نژاد تو دولتش پست داشتی، و الان هم به این دلیل ازش حمایت می کنی که چون ناطق تو این دولت نفوذ داره، تو حتی در دولت قبل از مشایی هم دفاع می کردی،

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.