.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطع راه میانبر دریافت بودجه دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات ملی در مازندران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در اقدامی قابل تأمل مدیران استانی را مجبور کرد که برای دریافت اعتبارات ملی به تکاپو بیافتند و برای خدمات ملی، بودجه استانی درخواست نکنند.

به گزارش شمال نیوز،  بارها و بارها اعلام شده که مدیران مازندرانی با وجود ارائه خدمات ملی بودجه استانی دریافت می‌کنند، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان برخی از گلایه‌های مدیران استانی نسبت به کاهش بودجه‌های آنها تا حدودی بلند شده است.

با بررسی بیشتر این موضوع و توضیحات رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مشخص است که مدیران استانی به جای پیگیری بودجه در وزارتخانه سعی می‌کنند از منابع استانی خدمات ملی ارائه دهند و همین موضوع باعث کاهش خدمات در دیگر نقاط استان مازندران می‌شود.

در آخرین موردی که مفید غلامی‌راد آن را لمس کرد عدم توجه به ایجاد روشنایی در گردنه روستای ایول به سمت استان سمنان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: مدیران استانی برای ارائه خدمات ملی نیاز دارند که از وزارتخانه پیگیر بودجه باشند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌های استانی مربوط به راهداری در حوزه راه‌های روستایی و جاده‌های درون استانی باید هزینه شود.

غلامی‌راد تصریح کرد: مسیر کیاسر مه‌گیر است، مدیران مربوطه اصلاً فرصت نکردند که بازدیدی در این نقاط داشته باشند.

در ارتباط با کاهش ۷ میلیارد تومانی سهم بودجه استانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل نگهداری به مدیریت عباسعلی نجفی با مفید غلامی‌راد گفت‌وگویی انجام دادیم.

وی با اعلام اینکه در راهداری مسائلی وجود دارد و آنچه که ما کمک کردیم موضوع کاملاً معکوس است، افزود: ماهانه ۱۲ میلیارد تومانی اعتبار برای نیروهای طرحی این ارگان به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنیم، انتظار ما این است که این اعتبارات باید تبدیل به پروژه عمرانی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران عنوان کرد: متولیان این ارگان ادعا دارند که این افراد در پروژه‌های خاصی تحت عنوان راهدار یا در قالب سایر پروژه‌ها مشغول فعالیت هستند.

این مسؤول اضافه کرد: این موضوع از طرف ما مردود نیست اما انتظار داریم، اعتباری که اختصاص داده می‌شود به همان میزان باید کار اجرایی شود.

غلامی‌راد در واکنش به این پرسش خبرنگار که نیازمندی‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۸ میلیارد تومان است و در استان تنها یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است، افزود: آنچه که مدیر استانی این ارگان مطرح کرده، به‌عنوان نیازمندی‌های استانی  در جاده‌های شریانی مربوط به پروژه‌های ملی است، ما در استان مسؤول پروژه‌های استانی هستیم و عملیات راه‌های روستای، راه‌های فرعی و بخشی از راه‌های استانی برعهده ما است، راه‌های شریانی مربوط به سازمان راهداری است.

غلامی‌راد در پاسخ به این سؤال  که شما معتقد هستید که مدیران مازندران اعتبارات استانی را صرف پروژه‌های ملی می‌کنند، گفت: ما کمک می‌کنیم به بخشی از مسیرهایی که حساسیت دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که در سال جاری اختصاص پیدا کرده کمک به انجام درست پروژه‌ها در حوزه راه‌های شریانی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران ادامه داد: استانداری آنچه که اختصاص می‌دهد برای خدمات‌دهی مناسب‌تر در زمان بحران است که باید از اعتبارات ملی و از وزارتخانه‌ها پیگیری شود.

 اختصاص اعتبار استانی برای خدمات ملی زمینه کم‌توجهی به سایر حوزه‌ها را فراهم کرده است، به نظر می‌رسد که اقدام سازمان برنامه و بودجه زمینه‌ای را برای تکاپوی بیشتر فعالیت مدیران ایجاد می‌کند که برای خدمات ملی از وزارتخانه بودجه درخواست کنند.

روند هزینه کرد بودجه استانی برای خدمات ملی یکی از چالش‌های جدی استان مازندران است که با این رویه به نظر می‌رسد مدیران به جای درخواست بودجه ملی از مسؤولان استانی سراغ وزارتخانه‌ها بروند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.589 seconds.