.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام است
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مردم ما انقلاب کردند و بنا شد که انقلاب اسلامی به نظام اسلامی برسد، گفت: مردم خواهان شکل‌گیری نظام اسلامی بودند، اسلامیت این نظام کجا باید تضمین شود؟ جاییکه که اسلامیت نظام را تضمین می‌کند شورای نگهبان است.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام یدالله غلامی  با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل شورای نگهبان انقلاب اسلامی در ارتباط با شورای نگهبان اظهار کرد: امروز سالروز تاسیس شورای نگهبان  بود که در تدوین قانون اساسی، این نهاد مقدس گنجانده شده و وظیفه‌اش حراست و حفاظت از اسلامیت نظام و عمل کردن به قانون اساسی و خارج‌نشدن دستگاه‌های کشور از چارچوب قانون اساسی است.

نظارت از اصول مترقی قانون اساسی است

وی با بیان اینکه شورای نگهبان همچنین در امر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نظارت دارد، افزود: نظارت بر این انتخابات که انتخابات مهمی است با شورای نگهبان بوده و یکی از اصول مهم قانون اساسی همین است که نهاد مقدسی با 6 نفر فقهای اسلام‌شناس و تعدادی حقوقدان که راهکار انتخاباتی دارند بر انتخابات نظارت کنند و این امر از اصول مترقی و مهم قانون اساسی ما است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا افزود: دلیل هجمه‌های فراوانی که از اول تا امروز به شورای نگهبان شده، اهمیت این نهاد است، ما این 40 سال تجربه کردیم هر جا که مهم و خطرناک بود دشمن آنجا را تخریب کرده و زیر سوال برده است.

هجمه به شورای نگهبان به دلیل اهمیت این نهاد است

غلامی ادامه داد: اهمیت شورای نگهبان همین بس که از اول دشمنان به این نهاد جهت تخریب آن هجمه کردند، بعضا دوستان نادان هم کارهایی انجام دادند، ما کار آنها را دشمنی تلقی نمی‌کنیم، گاهی منافع حزبی باعث می‌شود تا تضاد و اصطکاک پیدا کنند و فکر می‌کنند که مثلا شورای نگهبان حقشان را نادیده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شورای نگهبان بیش از همه جا مورد هجمه قرار گرفته نشاندهنده اهمیت این نهاد است که ضامن اسلامیت نظام است.

تضمین اسلامیت نظام در شورای نگهبان

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مردم ما انقلاب کردند و بنا شد که انقلاب اسلامی به نظام اسلامی برسد، بیان کرد: مردم خواهان شکل‌گیری نظام اسلامی بودند، اسلامیت این نظام کجا باید تضمین شود؟ جاییکه که اسلامیت نظام را تضمین می‌کند شورای نگهبان است.

غلامی با اشاره به تجربه تلخ گذشته در مشروطیت، افزود: به برکت خون شهدا و درایت امام خمینی(ره) و هوشیاری ملت اجازه داده نشد که دوباره این امر تکرار شود یعنی شورای نگهبان خاصیت خود را از دست بدهد.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان اسلام‌شناسانی هستند که در قانون اساسی لحاظ شده و امام راحل هم اقدام کردند، بعد از آن رهبر انقلاب، اعضای شورا نیز به فضل خدا به خوبی به وظیفه‌شان عمل کردند و توانستند اسلامیت نظام را حفظ کنند که ما در حال حاضر سرمان بلند بوده که نظام ما اسلامی است.

قانونی خلاف اسلام تصویب نمی‌شود

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: البته مردم باید توجه داشته باشند که در همان تبیین مقام معظم رهبری در مسیر مراحل تکاملی انقلاب که گفتند مرحله شکل‌گیری نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی و جهان اسلام، فرموده‌اند که ما نظام‌مان اسلامی است، یعنی به برکت خون شهدا با درایت امام و رهبری و درست عمل‌کردن اعضای شورا در این کشور هیچ فردی نمی‌تواند یک ماده و قانون خلاف اسلام تصویب کند.

غلامی با بیان اینکه  نمی‌گوییم کسی نمی‌تواند خلاف اسلام عمل کند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما مدعی هستیم نظام ما اسلامی است دولت اسلامی و کشور اسلامی را در گام دوم و بیانیه دوم برداریم تا برای ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی کنیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.406 seconds.