.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس :
نماینده‌ای که می‌گوید مستقلم، دروغ می‌گوید / مردم در انتخابات کسانی که با شعار مستقل هر سمتی که باد بوزد و منافع‌شان تأمین شوند، می‌‎روند رأی نمی‌دهند
شمال نیوز : وی گفت : شک نکنید که بسیاری از نمایندگان فعلی اگر در دوره بعد رأی نیاروند به آمریکا، کانادا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی می‌روند....
نماینده‌ای که می‌گوید مستقلم، دروغ می‌گوید / مردم در انتخابات کسانی که با شعار مستقل هر سمتی که باد بوزد و منافع‌شان تأمین شوند، می‌‎روند رأی نمی‌دهند

شمال نیوز:  جبهه اصولگرایی خود را مهیای انتخابات مجلس در سال جاری می‌کند. در این بین برخی از اصولگرایان تصور می‌کنند که شورای وحدت می‌تواند باعث تجمیع تمام نیروهای اصولگرا شود اما روند امور چندان این مدعا را ثابت نمی‌کند؛ چنانکه بخش مهمی از نیروهای اصولگرا هنوز با این شورا به وحدت نرسیده‌اند.

به گزارش شمال نیوز، محمدحسن آصفری، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع  و چشم‌انداز مجلس آینده  گفت: «مهم‌ترین مسئله در وهله نخست حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است. امروز باتوجه به اینکه جریان اصلاحات هیچ‌کارنامه درخشانی چه در مجلس شورای اسلامی و چه در دولت نشان نداده است، مردم اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند. نیروهای اصولگرا در چنین شرایطی باید با تدبیر پای کار بیایند و ایرادات گذشته را کنار بگذارند. مردم احتیاج به مسئولانی دارند که دارای برنامه هستند و مانند آقای روحانی نباشند که مطلقا هیچ برنامه‌ای نداشت و اصلا تصور نمی‌کرد رئیس‌جمهور شود. مردم قضاوت می‌کنند و می‌بینند که لیست امید باعث ناتوانی مجلس شد. مردم باید فرادی را انتخاب کنند که وکیل‌الدوله و میرزابنویس دولت نباشند».

این فعال سیاسی درباره رویکرد نحوه عملکرد شورای وحدت اظهار کرد: «بخشی از اصولگرایان تحت عنوان شورای وحدت به دنبال جذب تمام نیروهای اصولگرا هستند اما این درحالی است که هنوز بخش مهمی از اصولگرایان مانند نیروهای مؤتلفه، پایداری، نیروهای مرتبط با آقای قالیباف و... با این شورا همراه نشده‌اند. نیروهای اصولگرایی باید یک پوست‌اندازی اساسی را در دستور کار خود داشته باشند و اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به جای اینکه فکر کنند که چه کسی رای بیاورد در اندیشه برنامه باشند؛ به‌نحوی که بنشینند و بگویند که قرار است در چهارسال آینده چه مشکلاتی حل و چه لوایحی مطرح شود و استراتژی چهارساله مجلس را تبیین کنند. اگر قرار باشد مانند گذشته لیست‌های تکراری ارائه شود نباید به فکر پیروزی بود. نیروهای اصولگرا باید به فکر ایده‌های جدید و راهبردی باشند تا بتوانند به پیروزی نائل شوند».

آصفری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین دغدغه اصولگرایان برای حضور در مجلس چه باید باشد، گفت: «باید بیش از آنکه بر قانون‌گذاری اهتمام ورزیده شود، باید مسئولیت نظارتی مجلس تقویت شود. از زمان مشروطه تا کنون بالغ بر 17 قانون تصویب شده که تنها 4500 قانون اجرایی شده است. تورم قوانین یک آسیب است که باید رفع و به جای بر موضوع نظارت تلاش شود. ملاک عمل نمایندگان باید مردم، انقلاب و کشور باشد و اصل شایسته‌سالاری بر انتخاب نامزدها حاکم باشد».

او درباره ائتلاف پایداری‌ها با شورای وحدت ادامه داد: «اگر کسی دلش برای انقلاب و کشور می‌سوزد باید از خودگذشتگی داشته بشد و این موضوع خاصه باید در لیدرهای گروه‌های سیاسی مشاهده شود».

آصفری در خصوص وضعیت انتخاباتی محمدباقر قالیباف نیز گفت: «آقای قالیباف چه جزو نیروهای شورای وحدت باشد یا نه، یک شخصیت انقلابی و اصولگراست و نمی‌شود ایشان را کنار گذاشت. او حتی اگر لیست مستقل هم بدهد باز هم در زمره جریان اصولگرایی است و جدایی قالیباف از اصولگرایان امکان ندارد. چینش افراد نشان از اختلاف نیست و نباید بر این موضوع دامن زد».

این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به این پرسش که شرایط انتخابات پیش‌ رو را چه طور ارزیابی می‌کنید، گفت: «تردید نکنید که مردم قسم حضرت عباس اصلاح‌طلبان را باور نمی‌کنند. مستقلین هم تکلیفشان با خودشان معلوم نیست. در این مجلس یک جماعتی مدام می‌گفتند ما وابسته به اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان نیستیم. من در اینجا به صراحت اعلام می‌کنم که نماینده‌ای که می‌گوید مستقلم، دروغ می‌گوید. مردم در انتخابات کسانی که با شعار مستقل هر سمتی که باد بوزد و منافع‌شان تأمین شوند، می‌‎روند، شناسایی می‌کنند و به آنها رأی نمی‌دهند. از سوی دیگر غرب‌گراها هم مورد اقبال مردم نخواهند بود و شک نکنید که بسیاری از نمایندگان فعلی اگر در دوره بعد رأی نیاروند به آمریکا، کانادا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی می‌روند. مردم کسانی را انتخاب می‌کنند که به فکر کشور و ملت ایران و در اندیشه انقلاب اسلامی باشند».


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.