.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران:
کاندیداهای مجلس مراقب وعده‌های انتخاباتی خود باشند/ رصد جدی شورای نگهبان بر فعالیت کاندیداها در فضای مجازی
شمال نیوز: در تایید و صلاحیت‌ها کاری به جناح‌های سیاسی نداریم و اصل نظارت ما بر مستندات قانونی در فعالیت‌های آن فرد است، گفت: هزینه‌های سنگین کاندیدای انتخاباتی باید شفاف‌سازی شود.
کاندیداهای مجلس مراقب وعده‌های انتخاباتی خود باشند/ رصد جدی شورای نگهبان بر فعالیت کاندیداها در فضای مجازی

شمال نیوز: مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران با بیان اینکه در تایید و صلاحیت‌ها کاری به جناح‌های سیاسی نداریم و اصل نظارت ما بر مستندات قانونی در فعالیت‌های آن فرد است، گفت: هزینه‌های سنگین کاندیدای انتخاباتی باید شفاف‌سازی شود.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای نگهبان به طور رسمی کار خود را از 26 تیرماه سال 59 آغاز کرد، اظهار کرد: فعالیت‌های شورای نگهبان به دوران مشروطه مربوط می‌شود که فعالیت‌های کوتاهی داشته اما با پیروزی انقلاب اسلامی شورای نگهبان احیا شد.

وی مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان را حفظ جمهوریت نظام، تفسیر قانون اساسی و اعتبار بخشی به مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: در قانون اساسی جایگاه شورای نگهبان بی‌نظیر است و امام راحل بارها به اهمیت آن اشاره کرده‌اند.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران بیان کرد: جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را جشن گرفته است که بخشی از آن مرهون فعالیت‌های شورای نگهبان است و در مقابل انقلاب برخی از کشورها حتی دو یا سه سال هم دوام نمی‌آورد.

زکوی با بیان اینکه نظارت بر کلیه امور انتخابات جزو وظایف شورای نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان است، تصریح کرد: متناظر با دفتر نظارت استان در 22 شهرستان دفتر نظارت شورای نگهبان را داریم که نظارت بر 9 حوزه انتخابیه را انجام می‌دهند.

*تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در مازندران

وی با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اجرای انتخابات و نظارت بر انتخابات دو بال مهم است که با جدیت پیگیری می‌شود و نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی را همه ساله دنبال می‌کنیم اما در سال انتخابات این فعالیت‌ها جدی‌تر خواهد بود.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان مازندران با بیان اینکه وظیفه داریم برای همه آنهایی که نامزد انتخابات شدند پرونده صلاحیت تشکیل و فعالیت‌های آنها را مورد رصد قرار دهیم، افزود: در آستانه انتخابات، هیأت نظارتی تشکیل می‌شود که اعضای آن را 5 نفر تشکیل می‌دهند و در شهرستانها نیز هیأت نظارت سه نفره تشکیل می‌شود که وظیفه ما احراز و یا عدم احراز صلاحت نامزدها است.

زکوی با بیان اینکه همکاری با دستگاه‌های اجرایی یکی از برنامه‌های ما است که با فرمانداران و مجریان انتخابات انجام می‌شود که ساز و کار خاصی دارد، عنوان کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در این نهاد تشکیل شده و برخورد قانونی با متخلفان انجام خواهد گرفت.

*تاثیر محکومیت قضائی بر روند تایید و صلاحیت‌ها

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نامزدی که دوره قبلی رد صلاحیت شده و برای دوره جدید انتخابات ورود پیدا کرده آیا امکان تایید صلاحیت آن وجود دارد و یا خیر، گفت: کسانی که رد صلاحیت شدند اگر محکومیت قضائی داشته باشند تاثیر خود را بر دوره‌های بعدی می‌گذارد اگر محکومیت قضائی سنگینی نداشته باشد و با اسناد جدیدتری آنها را کنار بگذارد امکان دارد دوباره تایید شود.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان مازندران خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همیشه در بکارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات برای برگزاری انتخابات پیش‌قدم است اما در وجود زیرساخت‌ها یکسری مشکلاتی وجود دارد که نمی‌توان انتخابات الکترونیکی را به‌صورت صددرصدی اجرا کرد.

زکوی با بیان اینکه طرح جامع انتخابات الکترونیکی باید تدوین، سلامت آن تضمین، زیرساخت‌ها آماده و حضور حداکثری در انتخابات تضمین شود، افزود: تجربه نشان داده برگزاری انتخابات الکترونیکی با مشکلاتی روبه‌رو بوده و وزارت کشور باید زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی را مهیا کند.

*رصد جدی شورای نگهبان بر فعالیت کاندیداها در فضای مجازی

وی با تاکید بر اینکه اولین اصل ما در نظارت و تایید و صلاحیت‌ها اجرای قانون است و بر اصل بی‌طرفی و توجه به استعلامات نهادهای نظارتی تاکید داریم، ادامه داد: در تایید و صلاحیت‌ها کاری به جناح‌های سیاسی نداریم و اصل نظارت ما بر مستندات قانونی در فعالیت‌های آن فرد است.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران با بیان اینکه در اجرای قانون قاطعیت داریم، اظهار کرد: توجهی به سفارشات و جوسازی‌ها در روند تایید و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نداریم.

زکوی با بیان اینکه بر فعالیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی رصد جدی صورت می‌گیرد و در سال جاری این فعالیت‌ها بیشتر می‌شود که تخلفات آن در پرونده نظارت و صلاحیت آن درج خواهد شد، عنوان کرد: در یکی از روزنامه‌های محلی یکی از نامزدهای انتخابات فعالیت انتخاباتی داشته که تذکرات لازم را به آن فرد داده و در پرونده آنها درج شده است.

*شناسایی 13هزار نفر برای نظارت بر روند انتخابات

وی با بیان اینکه هزینه‌های سنگین کاندیدای انتخاباتی باید شفاف‌سازی شود، افزود: کاندیداها باید مراقب وعده‌های انتخاباتی خود باشند.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران با بیان اینکه شایسته‌گزینی در انتخابات بر عهده مردم گذاشته شده است، یعنی مردم پای صندوق‌های رای افراد شایسته را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در قانون انتخابات این است که شورای نگهبان در قانون‌گذاری آن نقشی ندارد و این مسئله مربوط به مجلس شورای اسلامی می‌شود.

زکوی گفت: بیش از 13 هزار نفر را برای نظارت بر روند انتخابات در استان مازندران شناسایی و جذب کردیم که در ایام انتخابات از آنها به‌کارگیری می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.