.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حجاب، انزوای آمریکا و کاهش تعهدهای برجامی محور/ سخنان امامان جمعه
امامان جمعه کشور در خطبه‌های نماز 21 تیر 98 با اشاره به روز ملی حجاب و عفاف به بررسی تاریخی سالروز قیام مسجد گوهر شاد و اقدام رضاخان برای کشف حجاب پرداختند.

به گزارش شمال نیوز، خطیبان جمعه مراکز استان‌های کشور همچنین در خطبه‌های این هفته با واکاوی نقض برجام از سوی مقام‌های دولت امریکا و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران این رویکرد استکبار جهانی را موجب انزوای آمریکاییان دانستند و در مقابل از اروپاییان خواستند با توجه به همراهی آنان با برجام به تعهدهای خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

امامان جمعه کشور همچنین با بررسی و تحلیل شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام از اقدام دولت و کارگزاران نظام مبنی بر آغاز دور دوم کاهش تعهدهای برجامی حمایت کردند و این رویکرد را سیاستی منطقی، عقلانی و مورد انتظار ملت ایران دانستند.

چکیده سخنان خطیبان جمعه:

** ساری

امام جمعه موقت ساری گفت: توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیسی‌ها بازی کردن با دم شیر است.

حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: انگلستانی که بدون اجازه آمریکا جرأت خوردن آب ندارد چگونه به خود اجازه می‌دهد در مقابل کشور مقتدر و باعظمتی چون ایران اسلامی بایستد؟

**قم:

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی توسط نیروهای انگلیسی گفت: دوران گردن کشی انگلیس و دیگر کشورهای استکباری در منطقه به پایان رسیده و هر جا که دست‌های جنایتکار آن‌ها بخواهد دست تجاوزی به‌سوی منافع ملت‌های منطقه دراز کند، از ریشه قطع خواهد شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: روزگاری انگلیس حرف اول را در منطقه می‌زد اما امروز دوران تسلط آن‌ها در خلیج‌فارس و خاورمیانه به پایان رسیده است.

** ایلام

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به نقش حجاب و عفاف در سالم نگه داشتن جامعه و جلوگیری از اشاعه فساد، بر ترویج این فرهنگ تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال ترویج بی حجابی و سست کردن بنیان خانواده‌ها است.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: نظام سلطه برای ضربه زدن به جامعه اسلامی، فرهنگ عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داده است.

** زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برخی اسلام ستیزان می‌گویند فساد در جامعه برای از بین بردن و برچیدن جمهوری اسلامی ایران نیاز است و باید بی بند و باری و بی قیدی در جامعه زیاد باشد.

حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: دشمنان هشت سال تمام خواستند انقلاب اسلامی را با جنگ تحمیلی شأن بشکنند اما موفق نشدند.

** اهواز

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شود.

جت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام (ره) افزود: به زودی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در استان خوزستان فعال می‌شوند.

** شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: جوانان امروز ابزاری در اختیار دارند که می‌توانند با دنیا حرف بزنند، آن‌ها باید از این ابزار استفاده کنند و رسوایی‌های تمدن اروپایی را نشان دهند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: این روزها سالگرد حمله دژخیمان رضاخانی به مسجد گوهرشاد و کشتن جمع بسیار زیادی از مؤمنان و متدینان در مقابل ضریح امام رضا (ع) به جرم پایبندی به حجاب است.

**سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: حجاب قانون کشور است، مردم ایران اسلامی برای همین امر انقلاب کردند اما امروز تنها نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی و ترویج حجاب و عفاف نقش آفرینی می‌کند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی سمنان افزود: اسلام دین وحدت است و این مساله در سایه قرآن، ولایت و ایمان بسیار ارزشمند و ماندگار می‌شود.

** کرمان

خطیب موقت جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: هدف آمریکا پس از نقض و خروج از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، کشاندن جمهوری اسلامی پای میز مذاکره و تحمیل مسائلی فراتر از برجام بود.

حجت الاسلام مهدی عربپور افزود: دولت آمریکا متوجه شده چه اشتباه بزرگی کرده و حرکت‌های مضحکانه ای انجام می‌دهد.

** زاهدان

امام جمعه زاهدان به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفت به معنای پاکی و پرهیز از آلودگی است و این امر زمینه‌های مختلف بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زاهدان اظهار داشت: عفاف تنها به ظاهر و پوشش نیست بلکه عفاف باید در پرهیز از نگاه حرام، گوش کردن حرام، شهوت جنسی، شکم و موارد دیگر باشد.

** مشهد

امام جمعه مشهد گفت: در اجرای قانون عفاف و حجاب کم کاری شده است و مسئولان باید این کم کاری را بپذیرند و جبران کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: قانون حجاب و عفاف سال ۱۳۸۵ در شورای انقلاب فرهنگی تصوب شد و تمام دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و مسئولان موظف به اجرا و نقش آفرینی در این زمینه شدند.

** کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه خط سیاسی مقابله با حجاب و عفاف از خارج کشور مدیریت می‌شود، گفت: حجاب تکریم و بزرگداشت بانوان است و یکی از خواسته‌های شهدا و نکات محوری وصیتنامه آنان بوده است.

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ تیر شهر کرمانشاه افزود: ۲۶ تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد مقابل کشف حجاب رضاخانی است که نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن توطئه‌ها علیه حجاب است.

** قزوین

امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: باید در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی با بصیرت تمام نماینده‌ای انتخاب شود که واقعاً به فکر مشکلات معیشتی مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که مجلس خبرگان و شورای اسلامی، شورای نگهبان، دولت، حوزه و جوانان باید انقلابی باشند تا بتوانیم در سنگری واحد مقابل دشمن ایستاده و مشکلات مردم را حل کنیم.

** رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: همه مسئولان استان در موضوع امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف، مقتدرانه ایستاده اند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران با اشاره به مناسبت ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب افزود: مساله عفاف و حجاب زنان، در حقیقت تکریم بانوان است.

** خرم آباد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: گام دوم کم کردن تعهدات برجام سیاستی منطقی، عقلانی و قابل قبول از طرف دولت بود.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر اظهار داشت: اروپا در این قضیه به دنبال وقت تلف کردن بود و با ادامه این روند چیزی به ایران داده نمی‌شود.

** گرگان

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به کاهش برخی تعهدات ایران در برجام گفت: این اقدام ایران رفتاری عاقلانه و بر اساس مواد مندرج در برجام و بر محور قانون بود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: با وجود صبوری ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

** اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ملت ایران اسلامی پشت سر مقام معظم رهبری با قدرت روی مواضع خود ایستاده است.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نمازجمعه اراک افزود: ملت ایران از ابتدای انقلاب تاکنون با تاسی از آرمان‌های امام راحل (ره) و خون شهدا ایستادگی کرده اند و اکنون نیز پشت سر مقام معظم رهبری خواستار اجرای کامل تعهدات کشورهای اروپایی در پیمان بین المللی برجام هستند.

** بیرجند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز دشمن محو و نابودی ما را در فروپاشی خانواده‌ها می‌داند و فروپاشی خانواده‌ها از بدحجابی‌ها بروز می‌کند که به این مساله خیلی باید دقت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند افزود: برخی به علت بی‌تجربگی و ناآشنایی با فلسفه از این کارها تقلید می‌کنند و تصور نمی‌کنند که بدترین تهاجم برای نابودی جامعه اسلامی از خانواده‌ها و از بدحجابی آغاز می‌شود.

** اردبیل

امام جمعه موقت اردبیل گفت: برجام ماهیت غرب را نشان داده و ثابت کرد که کشورهای غربی به ویژه آمریکا عهدشکن هستند.

حجت الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: سر تعظیم فرود آوردن در برابر غرب و عهد شکنان خیانت به نظام اسلامی و کشور است.

**بجنورد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور پرشور مردم در آئین استقبال از رئیس جمهوری و کاروان دولت دوازدهم موجب تقویت نظام اسلامی است و در این برهه حساس باید با تقویت نظام، کاری کنیم که دشمن به عقب رانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی، اظهار داشت: سفر هفته آینده ریاست جمهوری و تعدادی از وزیران، که با همت و پیگیری استاندار خراسان شمالی صورت می‌گیرد، یقیناً مایه خیر و برکت برای استان و منطقه خواهد بود.

** سنندج

امام جمعه موقت سنندج گفت: بی حجابی شایسته جامعه اسلامی نیست و همه وظیفه دارند از طرق مختلف نسبت به احیای حجاب و عفاف تمام تلاش خود را به کار گیرند.

ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: زنان ایران اسلامی باید خود به این نتیجه برسند که حجاب، پاسدار آنان در برابر آسیب‌ها و چشمان نامحرمان است و امنیت بیشتری در جامعه خواهند داشت.

** ارومیه

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته ارومیه راجع به فضائل امام رضا (ع) و در خطبه دوم علاوه بر ضرورت برائت از مشرکان در حج و توجه به مسائل زیست محیطی، بر رعایت حجاب در جامعه به عنوان یک مطالبه جمعی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: مطالبه جمعی مؤمنان از مسؤولان توجه و رسیدگی بیشتر به رعایت عفاف و حجاب در جامعه است.

** تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه برای مقابله با سناریوهای آمریکا و ترامپ علیه ایران باید راهبردهای آنان در حوزه‌های کلان بین المللی، منطقه‌ای و راهبرد مختص ایران مورد توجه قرار گیرد، گفت: راهبرد نه جنگ و نه مذاکره آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: بهترین راهکار مقابله با راهبردهای آمریکا مورد هدف قرار دادن برنامه‌ها و سیاست‌های آنها است.

** کرج

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: ایران اسلامی با راهبرد مقاومت و با قاطعیت پاسخ محکمی به شیطان بزرگ خواهد داد و آمریکا را همانند گذشته مجبور به عقب نشینی و تسلیم می‌شود.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه دستورات رهبری معظم انقلاب در خصوص ارتباط با اروپا را نباید نادیده گرفت، افزود: رئیس جمهور منحوس آمریکا و متحدانش گمان می‌کردند که اگر از برجام خارج و تحریم‌ها را افزایش دهند، ملت ایران تسلیم و هر آنچه آنان بخواهند، همان می‌شود یا نظام اسلامی به دلیل مشکلات اقتصادی از هم می پاشد.

** بندرعباس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود از مردم و افراد وابسته خواست از جانشین آینده او (حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده) حمایت کنند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در جمع نمازگزاران بندرعباسی تاکید کرد: عبادی زاده به عنوان نماینده رهبری در هرمزگان امام جمعه من و همه نمازگزاران است و از هفته آینده به ایشان اقتدا خواهم کرد.

**شهرکرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز بدعهدی آمریکا و اروپا برای همگان روشن شده است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلی امام خمینی (ره) این شهر افزود: در مساله برجام از همان ابتدا کارشکنی و بد عهدی آمریکایی‌ها مشخص بود و مقام معظم رهبری بارها درباره این مذاکره هشدار داده بودند و در نهایت دشمنی آمریکا با انقلاب به اثبات همگان رسید.

** یاسوج

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب، گفت: مردم و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توجه، غیرت و تعصب دینی بیشتری برای مقابله جدی تر با معضل بدحجابی در این استان داشته باشند.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: لازم است که عمل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر برای برخورد اصولی‌تر با معضل بدحجابی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

**بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: اسلام با نوع نگاه غرب در ارتباط با زن مخالف است زیرا آنها زن را به عنوان شخصیت انسانی قبول ندارد.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: در این زمینه دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به جایگاه مادر متمرکز شده و با آسیب رساندن به این جایگاه توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کنند./ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.