.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صادرات ۷۰۰۰ تن محصولات شیلاتی مازندران به مناطق جهان
مدیرکل شیلات مازندران از رشد ۱۰ درصد تولید آبزیان سال قبل در استان خبر داد و گفت: هفت هزار تن محصولات شیلاتی سال قبل به مناطق مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش شمال نیوز،  ولی الله محمدزاده صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به وجود سه هزار و ۵۴۰ مزرعه شیلاتی در استان اظهار داشت: همچنین بیش از چهار هزار صیاد در استان فعالیت دارند که به امر صید اشتغال دارند.

وی به وجود ۵۴ شرکت تعاونی صید و ماهیگیری در استان گفت: ۴۴ شناور صید کیلکا در استان نیز مشغول فعالیت هستند و ۷۰ شناور صید ماهیان خاویاری با هدف تأمین مولدین ماهیان فعال هستند.

وی بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر را از محورهای فعالیت شیلات برشمرد و گفت: احیای آبزیان دریای خزر نیازمند پاکسازی مصب رودخانه‌ها است و این اقدام توسط مرکز شهید رجایی ساری و باهنر کلاردشت انجام می‌شود و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید و رهاسازی می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران، حفاظت از ذخایر آبزیان را امری مهم برشمرد و گفت: هشت پایگاه نظارتی و حفاظتی یگان حفاظت در مناطق ساحلی مشغول فعالیت هستند و به امر حفاظت می پر دارند.

وی برخورد قانونی با فروشندگان و عرضه کنندگان غیرقانونی آبزیان را برای حفاظت از ذخایر آبزیان لازم دانست و گفت: توسعه بازار آبزیان، کارخانجات و صنایع شیلاتی از محورهای مهم فعالیت شیلات است.

محمدزاده میزان تولید آبزیان در سال قبل را ۱۰۵ هزار تن اعلام کرد و با اشاره به رشد ۱۰ درصدی گفت: ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در فعالیت‌های شیلاتی استان مشغول کار هستند.

مدیرکل شیلات مازندران درآمد محصولات شیلاتی استان در سال قبل را هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال قبل بیش از هفت هزار تن انواع محصولات شیلاتی به روسیه، ارمنستان، عراق، کشورهای اروپایی صادر شده است و ۳۰ میلیون دلار درآمد ارزی نیز از آن حاصل شده است.

وی از صادرات خاویار به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در جویبار فعالیت داد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.