.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی درگذشت+ زندگینامه
آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی از مراجع بزرگ شیعی و فرزند آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی لحظاتی قبل دار فانی را وداع گفتند.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی درگذشت+ زندگینامه


مهر: آیت الله العظمی سید محمد شاهرودی از مراجع گرانقدر شیعی و فرزند آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی و صاحب تالیفاتی، چون رساله توضیح المسائل، توضیح مناسک حج، دروس فی احکام النساء و ذخیرة المؤمنین لیوم الدین بعد از ظهر یکشنبه در بیمارستان پیامبران تهران دار فانی را وداع کردند.

آیت الله العظمی شاهرودی متولد سال ۱۳۰۴ در نجف و فرزند مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی بود که لحظاتی پیش در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این عالم بزرگوار در سن ۳۹ سالگی خارج فقه و اصول تدریس را در نجف تدریس می‌کردند.

هنوز جزئیاات خبر تشییع پیکر این عالم والامقام بیان نشده است.
 
زندگینامه آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی
سید محمد حسینی شاهرودی در سال ۱۳۰۴ش برابر با ۱۳۴۴ق در نجف به دنیا آمد. پدرش سید محمود حسینی شاهرودی از مراجع تقلید بود که پس از سید ابوالحسن اصفهانی مرجعیت را برعهده داشت مادرش دختر محمدرضا فاضل نیشابوری استاد اخلاق در حوزه علمیه نجف به شمار می‌رفت.

سید محمد شاهرودی در شمار معاودین بود، مُعاوِدین، ایرانیان ساکن عراق بودند که عمدتا در دهه ۱۳۵۰ش، دولت عراق، اجازه اقامت‌شان را در پی اختلافات و درگیری‌هایی با حکومت محمدرضا پهلوی در ایران تمدید نکرد و مجبور به بازگشت به ایران شدند. از این‌رو شاهرودی از سال ۱۳۵۹ش برابر با ۱۴۰۰ق در قم اقامت گزید و در روز ۱۶ تیر ۱۳۹۸ش درگذشت.
 
سید محمد حسینی شاهرودی درس‌های مقدمات حوزه را نزد پدرش، شیخ علی شهربابکی و شیخ شمس نجفی فراگرفت. او رسائل و مکاسب را نزد پدرش و کفایة الاصول را نزد میرزا هاشم آملی و شیخ عبدالحسین رشتی شاگردی کرد. از سال ۱۳۶۰ق در درس خارج پدرش حاضر شد و تقریرات درس او را یادداشت می‌کرد. همچنین از اعضای مجلس استفتاء پدرش به شمار می‌رفت.
 
سید محمد شاهرودی در سال ۱۳۷۵ق از پدرش و سید جمال الدین گلپایگانی اجازه اجتهاد دریافت کرد و از سال ۱۳۸۳ق تدریس درس خارج را در مسجد هندی نجف آغاز کرد. پدرش از سال ۱۳۸۸ق مقلدان خود را در احتیاطات مسائل شرعی به وی ارجاع می‌داد، و در سال ۱۳۹۸ق رساله عملیه‌اش به زبان عربی و فارسی در نجف چاپ شد. همچنین از سال ۱۳۵۹ش برابر با ۱۴۰۰ق به تدریس فقه و اصول در قم مشغول شد.
 

برخی از آثار سید محمد حسینی شاهرودی عبارتند از:

    حاشیه بر عروه الوثقی
    ذخیرة المؤمنین لیوم الدین، رساله عملیه به زبان عربی
    رساله توضیح المسائل، به زبان فارسی

همچنین درباره احکام زنان، حدود، روزه و احکام حج نیز کتاب‌هایی نوشته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.