.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار : اراضی مورد نیاز توسعه زراعت چوب تامین شود/ حال جنگل خوب نیست
استاندار مازندران خواستار تامین و تخصیص زمین برای توسعه زراعت چوب و رفع مشکلات فراروی صنایع چوب و کاغذ در استان شد.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین زادگان صبح یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید با بیان اینکه تمام مشکل صنایع چوب و کاغذ مربوط به منابع طبیعی نیست گفت: بخش زیادی از مشکلات به این واحد و نحوه مدیریت آن در گذشته برمی گردد و اگر همه پای کار نباشند، صنایع چوب و کاغذ ازکار خواهد افتاد.

وی با اظهار اینکه کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و باید مشکلات فراروی کارگران را حل کنیم افزود: برای زراعت چوب باید زمین واگذار شود تا با اجرای آن بخش زیادی از مشکلات اشتغال منطقه را حل کنیم.

وی ادامه داد: با قطع درختان باغی تا چند سال دیگر درختان مرکبات را در استان نخواهیم داشت و باید گونه‌های با ارزش تجاری را در طرح زراعت چوب غرس کنیم.

استاندار مازندران خواستار تخصیص و واگذاری زمین برای توسعه زارعت چوب در استان شد و درباره برداشت درختان شکسته و افتاده از جنگل نیز گفت: برای کمک کردن به مردم و رفع مشکلات کارگران مقرر شد تا چاره جویی لازم برای برداشت درختان شکسته با ترک تشریفات صورت گیرد.

حسین زادگان با بیان اینکه اصل طرح تنفس مورد اختلاف نیست اما درباره زمان اجرا و برخی بندهای آن اختلاف وجود دارد گفت: حال جنگل‌های ما خوب نیست و باید مشکلات فراروی صنایع را ریشه‌ای حل کنیم.

وی گفت: مسائل کارخانه صنایع چوب و کاغذ باید ریشه‌ای و اساسی حل شود و بخشی از مشکلات آن مدیریتی است و روز به روز بدهکارتر می‌شود.

استاندار مازندران ترک تشریفات را از جمله مسائل فراروی و نیازها برای برداشت درختان افتاده و شکسته در جنگل بیان کرد و ادامه داد: این درحالی که مشکل صنایع چوب و کاغذ با ترک تشریفات و درختان افتاده حل نخواهد شد.

حسین زادگان، واردات را راه برون رفت صنایع چوب و کاغذ از مشکلات برشمرد و گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد برداشت چوب از درختان باغات استان مازندران صورت می‌گیرد و تا چند سال بعد مرکباتی در استان نخواهیم داشت.

وی عدم مدیریت قاچاق را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: حفاظت هزار هکتار جنگل توسط یک نیرو کافی نیست و باید خوراک صنایع چوب و کاغذ را با شیوه‌های مختلف از جمله واردات تأمین کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.263 seconds.