.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونق تولید مهم ترین گفتمان هفته صنعت و معدن
رونق تولید مهم ترین گفتمان هفته صنعت و معدن

شمال نیوز: سید حسین میرشفیعی * /  هفته صنعت و معدن فرصتی است برای قدر شناسی از تلاش ستودنی صنعت گران و معدن کاران عزیز کشور و این بهانه ای است برای بازخوانی شعار محوری و ضرورت انکارناپذیر اقتصاد امروز کشور “رونق تولید”

رونق تولید حتماً می تواند مرهمی پایدار و ماندگار بر زخم دیرینه اقتصاد صرفاً مبتنی بر نفت باشد.
به گزارش اقتصاد روز ،رونق تولید یعنی ساختن کشور، پیشرفت همه جانبه، رهایی از وابستگی های مفرط، افزایش ثروت و درآمد ملی، حرکت رو به جلوی کشور و در کلامی نافذ و منحصر پایبندی به اقتصاد مقاومتی

پیام امیدبخش وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در طلیعه سال ۱۳۹۸ با تشریح برنامه های هفت محوری وزراتخانه متبوع ، بارقه هایی از امید و انگیزه را در مجموعه تلاشگران عرصه صنعت و معدن متبلور ساخت، تبلوری از جنس تلاش بی وقفه و نجات بخش.

برنامه های وزیر محترم صمت در باب رونق تولید مشتمل بر: فعال سازی ظرفیت های خالی صنعت و معدن ، جذب سرمایه گذاری با هدف ساخت داخل، افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی، اجرایی شدن پروژه توسعه فعالیت های اکتشافی معادن، حمایت از ایجاد دانش فنی و فن آوریهای تولید محصولات وارداتی، مقررات زدایی و تنقیر قوانین مانع تولید و ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره تامین کشور برنامه هایی موثر در نهادینه شدن رونق تولید می باشند که بدرستی تبیین گردید.
در شرایطی که سیاست های اقتصاد مقاومتی در پرتو منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)چراغ راه توسعه و آبادانی کشور است پرداختن به مقوله تولید ضرورتی بس مهم و انکارناپذیر جلوه می نماید. و این ضرورت با تدبیر وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت همراه با برنامه ریزی های مستمر و کاربردی و باور عمیق در طیف تلاشگران خستگی ناپذیر عرصه صنعت و معدن کشور امری است دست یافتنی.

رونق تولید دروازه ای است برای اشتغال جوانان، میل به خرید کالای ایرانی،کاهش اثرات مخرب فرهنگی برخی از کالاهای وارداتی،کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی، افزایش عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش واردات کالای مصرفی، کاهش قاچاق، کم اثرشدن تحریم های ظالمانه، مانعی برای خروج ارز، افزایش درآمد، افزایش فعالیت های عمرانی، ارتقاء سطح رفاه خانوار های ایرانی، تقویت پول ملی، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به بیگانگان، تقویت صنایع و معادن داخلی، رونق پایدار در اقتصاد ملی کشور و ده ها نتایج ارزشمند که توجه و اهتمام ویژه به رونق تولید را متذکر می گردد. آری، روز صنعت و معدن و هفته صنعت و معدن را می بایست نمادی از همگرایی ارکان نظام، دولت و بخش خصوصی قلمداد نمود.

این گفتمان لازم است در سطوح تصمیم سازی، تصمیم گیری و بازیگران اصلی این صحنه به نحو شایسته ای نهادینه گردد. هفته صنعت و معدن این فرصت مغتنم را برای تنویر افکار صاحب نظران، دانشمندان، صنعت گران، معدن کاران، سرمایه گذاران بخش های دولتی و خصوصی و دست اندرکاران اجرایی کشور بازخوانی می نمایدکه رونق تولید با الهام از اقتصاد مقاومتی علاج درد اقتصاد کشور است.

* تحلیل گر صنعت و معدن کشور


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.