.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد استاندار از حضور کمرنگ مدیران در جلسات ارزشی
استاندار زنجان در جلسه مشترک با مسؤولان تبلیغات اسلامی از از حضور کمرنگ مدیران در جلسات ارزشی انتقاد کرد و گفت: این رفتار غیرقابل قبول است.

به گزارش شمال نیوز، ،سازمان تبلیغات اسلامی نهادی در جمهوری اسلامی ایران است با دستور امام راحل پس از انقلاب 1357 تشکیل شده و در حال حاضر زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت دارد.

این سازمان در نخستین رو از تیرماه سال 1360 به عنوان نهادی مستقل، منسجم و وابسته به ولایت فقیه، تحت نام «نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی» با هدف پرداختن به امور تبلیغی تاسیس شده است.

امروز همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار مسؤولان این اداره کل در استان با استاندار زنجان انجام شد.

استاندار زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه حضور مدیران در جلسات و نشست‌های ارزشی کمرنگ است و این رفتار غیرقابل‌قبول است، اظهار کرد: آنچه برآورد بنده است متأسفانه مدیران در نشست‌های ارزشی حضور کمرنگ دارند، البته این امر تنها مربوط به استان زنجان نبوده و در سایر استان‌ها نیز مشهود است.

فتح‌الله حقیقی ادامه داد: البته با وجود حضور کمرنگ مسؤولان و مدیران در برنامه‌های ارزشی مردم استان در برنامه‌ها و مناسبت‌های ارزشی حضور فعال و باشکوه دارند.

وی تصریح کرد: بنده به شدت نسبت به ارزش‌ها و اعتقادات دینی حساسیت داشته و اعتقاد راسخ دارم که باید از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

*لزوم توجه جدی به مباحث حوزه فرهنگی

استاندار زنجان تصریح کرد: در همین راستا معتقدم باید مباحث و برنامه‌های حوزه‌های مختلف دین، دفاع مقدس و مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حقیقی در ادامه موضوعات فرهنگی و اجتماعی را از مشکلات و چالش‌های کشور عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و جامعه برای رفع چالش‌های فرهنگی و اجتماعی باید برنامه‌ریزی علمی و عملیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

استاندار زنجان به نقش مهم تبلیغات سالامی در راستای فراهم ساختن گفتار تبلیغی همراه با عمل و استفاده از این ظرفیت تأکید کرد و گفت: طلاب در برهه‌های زمانی مختلف نقش بسزایی در پیشبرد امور داشتند همچنان که در سیل اخیر نیز شاهد این موضوع بودیم.

وی در ادامه به کارشکنی‌های 40 ساله آمریکا علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این کشور در این 40 سال با حربه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده است.

حقیقی وی با بیان اینکه تحریم و توطئه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران موضوع تازه‌ای نیست و ریشه‌ ۴۰ ساله دارد، گفت: نباید بحث آمریکا و تحریم‌ها، ما را از توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی غافل سازد و باید برای مدیریت فضای مجازی راهکار علمی و علمی پیدا کنیم.

استاندار زنجان همچنین به یاوه‌گویی‌هایی ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان ترامپ در حد حرف است و آمریکا خودش هم می‌داند که در تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناتوان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مبحث تبلیغ اظهار کرد: تبلیغ همانند هر کار دیگری مختصات خاص خود را دارد .

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هم مبلغ دین بوده و هم مبلغ تربیت می‌کردند، اضافه کرد: بر ما نیز وظیفه است که به‌ عنوان پیروان پیامبر اکرم (ص) باید به راهبردهای تبلیغ دینی توجه ویژه و خاصی داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم تمرکز تبلیغات اسلامی به اسلام اصیل در مقابل اسلام آمریکایی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های موجود درباره تبیین و شفافیت این موضوع استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به ماموریت‌های سازمات تبلیغات اسلامی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی اجتماعی یکی از مباحث مورد توجه سازمان بوده است که در همین راستا فاز نخست آن در سال گذشته اجرایی و دستاوردهای قابل قبولی داشت.

صفی‌یاری همچنین به مبحث توجه به بیانیه گاوم دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره و تأکید کرد: تبیین درست این بیانیه و همچنین قطع امید از دشمنان انقلاب از موضوعاتی است که سازمان در دوره جدید جایگزین نگاه جبهه‌ای و جهادی جایگزین نگاه سازمانی خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بحث مردمی‌سازی تبلیغ دین را از دیگر رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور سازمان تبلیغات اسلامی در پیوست‌های اجتماعی نیز از دیگر رویکردهای سازمان است.

همچنین در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، مباحث قرآنی و ... ارائه شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.891 seconds.