.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موسوی: شناسایی 21 هزار بیمار جدید فشار خونی در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در طرح ملی کنترل فشار خون اطلاعات 180 هزار بیماری فشار خونی جمع‌آوری شده است،گفت: حدود 21 هزار و 330 نفر مشکوک به فشار خون بوده که این افراد باید با دقت بیشتری کنترل شوند و بیش از 21 هزار بیمار جدید فشار خونی شناسایی شدند.

به گزارش شمال نیوز، سیدعباس موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در مازندران درباره این بیماری اظهار کرد: علائم برخی از بیماری‌ها مشخص می‌شود و فشار خون از بیماری‌های بدون علائم است.

وی با اعلام اینکه فشار خون علامت خاصی ندارد، تصریح کرد: شایع‌ترین علامت فشار خون بی‌علامتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش‌های بین‌المللی یک سوم بزرگسالان دچار فشار خون هستند و یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در جوامع بوده و به عنوان کشنده خاموش مطرح است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر بالای 82 درصد از مرگ و میر را شامل می‌شوند، فشار خون غیر از شایع بودن سهم زیادی در مرگ و میر دارد و حدود 97 هزار مرگ سال 96 به بیماری فشار خون نسبت داده شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: فشار خون بالای اصلی‌ترین عامل خطر بوده و با مداخلات پزشکی زمینه جلوگیری از سکته‌های قلبی، مغزی و نارسایی کلیوی را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: نوع رویکرد کنترل فشار خون پیشگیرانه بوده و شناسایی زود ردس این بیماری و حساس سازی انجام شده و این اقدامات زمینه تشخیص زود رس بیماری را فراهم می‎کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط وضعیت شناسایی بیماران فشار خون در استان، گفت: در استان 55 درصد از بیماران دارای بیماری فشار خون شناسایی شده و در کشور زیر 40 است.

وی با بیان اینکه گروه هدف ما به صورت معمول بالای 30 سال بوده که شامل بیماران کلیوی و مادران باردار است، یادآور شد: استراتژی ما برای شناسای بیماری فشار خون تمرکز روی پزشک خانواده شهری است و بنا داریم از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده کنیم.

موسوی ادامه داد: حدود 2 هزار و 200 پایگاه شناسایی بیماری فشار خون در استان مازندران راه‌اندازی شده است و باید یک‌میلیون و 590 هزار جمعیت بالای 30 سال را غربالگری کنند.

وی اضافه کرد: فشار خون یک‌میلیون 72 هزار و 576 نفر در استان کنترل شده و حدود 76 درصد جمعیت استان غربالگری شده که از بین این افراد، اطلاعات 180 هزار بیماری فشار خونی جمع‌آوری شده است، حدود 21 هزار و 330 نفر مشکوک به فشار خون بوده که این افراد باید با دقت بیشتری کنترل شوند و بیش از 21 هزار بیمار جدید فشار خونی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه اطلس سلامت شهرستان‌ها را تهیه کردیم، بیان کرد: نقاط قوت و ضعف شهرستان‌ها در اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.