.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکاوی تعطیلی یک واحد تولیدی در مازندران به‌دلیل بدهی ۴۰ میلیون تومانی
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران درباره تعطیلی واحد تولیدی در مازندران به دلیل بدهی ۴۰ میلیون تومانی که توسط مدیرعامل این شرکت مطرح شده توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش شمال نیوز،  تعطیل واحدهای تولیدی به دلیل قرار گرفتن کشور در شرایط سخت اقتصادی حساسیت‌های خاص رسانه‌ای را به‌دنبال دارد.

خانه صنعت و معدن استان مازندران محل حضور فعالان صنعتی استان برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات خویش در این حوزه هستند.

مدیرعامل شرکت سیماب شیر در خانه صنعت  و معدن مازندران در مقابل خبرنگاران ایستاد و از تعطیلی واحد تولیدی خویش در ازای طلب ۴۰ میلیون تومانی و توقیف اموال یک میلیارد تومانی کارخانه تولیدی خویش صحبت به میان آورد.

سیدمحمود دریاباری خاطرنشان کرد: واحد تولیدی‌اش با ۳۰ نیروی انسانی در حال فعالیت بوده است که به دلیل شکایت یکی از کارکنان سابق ۴۰ میلیون تومان محکوم به پرداخت شده است که بر اساس حکم دادگاه مقرر شده بود که این مبلغ از طریق درآمد این واحد تولیدی پرداخت شود.

وی اضافه کرد: با وجود حکم به پرداخت خسارت به کارمند سابق این مجموعه دادگستری حکم به توقیف اموال یک میلیارد تومانی این مجموعه در ازای طلب ۴۰ میلیون تومانی داده و در حال حاضر این واحد تولیدی تعطیل شده است.

مدیر این مجموعه تولیدی خاطرنشان کرد: حکم توقیف کوره یک میلیارد تومانی در ازای طلب ۴۰ میلیون تومانی در حالی صادر شده است که رئیس کل سابق دادگستری استان خواستار همکاری مجموعه دستگاه قضا با مدیران واحد تولیدی برای پرداخت مبلغ محکوم شده از محل درآمد شده‌اند که با تغییر در مدیریت حکم مدیرکل قبلی اجرایی نشده و اموال واحد تولیدی توقیف شده است.

در ارتباط با ادعاهای مطرح شده با  وحید براری دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مازندران گفت و گویی داشتیم.

وی با اعلام اینکه پرونده این واحد تولیدی از سال ۹۷ در ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و مراحل قانونی پیگیری طی شده است، گفت: همزمان پرونده‌ای در دادگستری محمودآباد تحت عنوان طلب ۴۰ میلیون تومانی از این واحد تولیدی تشکیل شده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: این خانم رأی محکومیت علیه شرکت را از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده و این رأی در سال ۹۵ صادر و قطعی شده بود و بر اساس قانون رأی قطعی‌شده از طریق اجرای احکام دادگستری باید اجرایی شود.

وی اضافه کرد: تا اینجای کار همه فرآیندها قانونی بوده اما بنده سؤالم از مدیر این مجموعه این است که در سال ۹۵ رأی صادر شده و الان در ابتدای سال ۹۸ قرار داریم، چرا در این مدت نسبت به پرداخت این رقم اقدامی نشده است؟

براری در پاسخ به این سؤال که آیا مدیر این مجموعه گامی برای پرداخت مبلغ برنداشته است، افزود: بله دقیقاً، بنده سعی می‌کنم با مستندات صحبت کنم، در یکی از پیگیری‌ها و بر اساس تعهدنامه‌ای که از این مدیر داریم، اعلام کرده بنده رضایت شاکی را جلب می‌کنم و فرصتی به این مدیر کارخانه داده شده است، در این فرصت هم نسبت به پرداخت بدهی اقدام نکرده است.

وی درباره بحث مطرح شده در ارتباط با کوره‌ای که مواد مذاب در آن قرار داشت، بیان کرد: بنده با وجود مستنداتی که دارم این اظهارات با واقعیت موجود مغایرت دارد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در واکنش به این اظهارات خبرنگار فارس که چرا برای بدهی ۴۰ میلیون تومانی دستگاه یک میلیارد تومانی را توقیف کردند، افزود: اتفاقاً در همان زمان ما اعلام کردیم که این مجموعه نیاز به حمایت ویژه دارد و مدیرکل وقت دادگستری دستور دادند که هیچ وقت مرکز تولید اشتغال نباید تعطیل شود.

وی اضافه کرد:  با توجه به این دغدغه رئیس کل دادگستری، واکاوی جدی درباره فعالیت این مجموعه تولیدی انجام شده، پرسنل نیروی انتظامی به محل فعالیت این مجموعه مراجعه کرده  و پس از بازدیدها و پیش از اجرای حکم  مشخص شده که هشت ماه این مجموعه اصلا فعالیت تولیدی نداشته است.

براری خاطرنشان کرد: صورتجلسه‌ای در محل تنظیم شده و در این صورتجلسه به تعطیلی هشت ماهه این شرکت پیش از اجرای حکم اشاره شده بود، بازدیدهای سر زده از مجموعه انجام شده و تنها سه نفر در محل حضور داشتند و اعلام کردند که ما نگهبان هستیم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در روز اجرای حکم هیچ فعالیتی در شرکت وجود نداشت و حتی مقرر شده بود که محکوم علیه در مدت ۴۸ ساعت نسبت به جلب به رضایت محکوم‌له اقدام کند و در صورت عدم رضایت حکم اجرا شود و این عبارت خود مدیرعامل در صورتجلسه اول خردادماه سال ۹۶ آمده است و صراحتا در این ارتباط تأکید شده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.