.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رهاسازی ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید حاصل از تکثیر طبیعی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در مازندران رهاسازی شد.

به گزارش شمال نیوز، ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران  گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به طور همزمان با بازگشایی ۲۷ استخرپرورش بچه ماهی سفیددرجایگاه‌های شرکت‌های تعاونی پره و نیز ۱۸ رشته شیل که در رودخانه‌های شیلاتی استان ایجادشده بود، بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید پس از رسیدن به وزن مناسب به دریا رهاسازی شدند.

وی افزود: دریای خزر استخربزرگی برای پرورش آبزیان است که در تامین پروتیین مورد نیاز، ایجاد اشتغال و درآمد نقش مهمی دارد.

محمدزاده با اشاره به آلودگی‌های رودخانه‌های استان و موانعی که برای تکثیر طبیعی در فصل مهاجرت ماهیان دریایی گفت: شیلات مازندران به منظور کمک به بازسازی ذخایر آبزیان دریا با دو روش و با کمک جامعه صیادی تلاش‌ها و گام‌های خوبی ازچند سال قبل برداشته است که اولین روش آن تکثیر بچه ماهی درمراکز بازسازی ذخایر (تکثیر نیمه مصنوعی) بود که حدود یک ماه قبل بیش از ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید پس ازوزن مناسب به دریا رهاسازی شدند.

وی افزود: درروش وگام دوم که امروز شاهدرهاسازی بچه ماهی سفید هستیم شیوه تکثیر طبیعی به دو حالت  تکثیردر حوضچه‌های پرورش مجاورت تعاونی‌های پره و نیز شیل دررودخانه‌ها هست که پیش بینی اینست که بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید امروز درسراسر استان رهاسازی شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.668 seconds.