.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز ساعت کار تابستانی برای صرفه جویی در برق
کارمندان مازندرانی از فردا شنبه ساعت ۶/۵ سر کار می روند
با آغاز اجرایی شدن ابلاغیه ساعت کار تابستانی در مازندران ، تمامی ادارات، سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و مراکز آموزش عالی و دانشگاهی استان از فردا شنبه ۲۵ خرداد فعالیتشان را از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح آغاز می کنند.
 کارمندان مازندرانی از فردا شنبه ساعت ۶/۵ سر کار می روند

به گزارش شمال نیوز، ابلاغیه ساعت کار تابستانی را استانداری مازندران هفته پیش با هدف آماده سازی دستگاه‌های مشمول به آنها اعلام کرده بود تا از فردا صبح به اجرا گذاشته شود.

بر اساس این ابلاغیه که برای فرمانداران ۲۲ شهرستان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، رئیس کل دادگستری، رؤسای تمامی سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای، دانشگاه‌ها و شهرداران مازندران ارسال شده است، ساعت کاری این مجموعه‌ها از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شروع می‌شود و ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هم پایان می‌یابد.

ساعت کار تابستانی در مازندران بر اساس اعلام استانداری تا پایان مرداد ماه ادامه می‌یابد.

این سومین سالی است که افزایش دمای هوا در تابستان و افزایش میزان مصرف برق سبب می‌شود تا استانداری مازندران ساعت کار تابستانی را به اجرا بگذارد.

تابستان پارسال ساعت کار تابستانی ابتدا برای چند روز در ماه خرداد اجرایی شد ولی با ادامه گرمای هوا، استانداری ابلاغیه را برای ماه تیر نیز اجرایی کرد و سپس با گرم‌تر شدن هوا، ابلاغیه تا پایان ماه مرداد تمدید شد.

استارت تغییر ساعت کار در روزها و هفته‌های گرم تابستان در مازندران تابستان سال ۹۶ زده شد ولی تنها برای چند روز ادامه یافت.

صرفه جویی ۲۵ درصدی

پارسال اجرای ساعت کار تابستانی در ماههای تیر و مرداد سبب شده بود تا میزان خاموشی‌ها در استان نسبت به سال ۹۶ کاهش چشمگیری بیاید و مشترکان خانگی از این بابت رضایت داشتند.

شرکت توزیع برق مازندران پارسال اعلام کرده بود که با تغییر ساعت کار ادارات روزانه ۳۰ مگاوات معادل ۲۵ درصد در مصرف برق اداری استان صرفه جویی شد. ادارات مازندران روزانه ۱۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند که معادل هشت درصد برق تولیدی استان است.

بیشترین میزان مصرف برق ادارات در فصل تابستان از ساعت ۱۳ به بعد است. از این ساعت به بعد علاوه بر اینکه دمای هوا به مدت دستکم سه ساعت به بالاترین میزان خود می‌رسد، گرمای جذب شده در دیوارها و سقف ساختمان‌ها به داخل محیط کار و زندگی سرایت و روشن کردن وسایل خنک کننده مانند کولر، اسپلیت و غیره را اجتناب ناپذیر می‌کند.

گرمای روزانه هوا که از تابش خورشید ناشی می‌شود، شب هنگام به مرور زمان تخلیه شده و خنکی بر فضا حاکم می‌شود. جذب دوباره گرما نیز دستکم تا چند ساعت پس از طلوع خورشید زمان می‌برد و به همین دلیل هم تغییر ساعت کار تابستانی می‌تواند تا حد زیادی از مصرف برق بکاهد.

افزایش حدود ۲۰۰ درصدی مصرف برق در تابستان

مصرف برق در تابستان اگر چه در همه نقاط کشور افزایش می‌یابد ولی در مازندران به خاطر گردشگر پذیری و شرجی بودن هوا بیشتر محسوس است.

استان مازندران سالانه پذیرای بیش از ۵۰ میلیون نفر شب مسافر و گردشگر است که بیشتر آنها طی فصل تابستان به این استان سفر می‌کنند. همچنین قرار گرفتن میان ساحل دریا و رشته کوه‌های البرز سبب شده است تا هوای منطقه جلگه‌ای مازندران همواره مرطوب باشد که این رطوبت در فصل تابستان تبدیل به وضعیت شرجی می‌شود.

شرجی بودن هوا علاوه بر اینکه تحمل گرما را برای افراد طاقت فرسا می‌کند، دمای واقعی هوا را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد به گونه‌ای که بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی، دمای هوای شرجی همواره با دمایی که فرد احساس می‌کند دستکم سه تا پنج درجه تفاوت دارد.

افزایش دما و شرجی بودن هوا مهم‌ترین علت افزایش چند برابری مصرف برق طی فصل تابستان در مازندران است. حال گزارش‌های رسانه‌ای شده شرکت توزیع برق مازندران نشان می‌دهد میانگین مصرف برق مشترکان در مازندران در شرایط عادی روزانه یکهزار و ۲۰۰ مگاوات است که در تابستان سال ۹۶ در روزهای گرم و شرجی به ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات و در تابستان سال گذشته هم به سه هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

مازندران دارای ۲ شرکت توزیع برق مازندران به مرکزیت ساری و غرب استان به مرکزیت نوشهر است که در مجموع به یک میلیون و ۸۳۰ هزار مشترک برق رسانی می‌کنند و از این میزان بیش از ۸۰ درصد مشترکین خانگی هستند.ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.195 seconds.