.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کلاهبرداری ۲ میلیاردی اینترنتی در مازندران کشف شد
فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری اعضای یک گروه مجازی و کشف کلاهبرداری اینترنتی دومیلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتای استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،  سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری اینترنتی با شیوه فیشینگ (درگاه جعلی بانک) موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، کارآگاهان پلیس فتا متهم را که ساکن یکی از استان‌های شمال غرب کشور بوده شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه، چندین عدد کارت بانکی با نام و مشخصات افراد مختلف و تعدادی سیم کارت از مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به عضویت در گروه‌های تلگرامی و تبلیغ طراحی درگاه جعلی با هدف شناسایی حساب‌های بانکی از طریق فیشینگ اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: متهم به طراحی درگاه‌های جعلی با اقدامات فنی ضمن دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران، آن را برای چند نفر از همدستان خود نیز ارسال می‌کرد.

میرفیضی از دستگیری ۲ همدست دیگر متهم در ۲ استان کشور خبر داد و گفت: متهمان در گروه‌های تلگرامی با ساخت اکانت هایی در فضای مجازی با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران از طریق فیشینگ اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان تاکنون به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب بانکی ۱۷۰ نفر اعتراف کرده‌اند، اظهار داشت: این افراد با استفاده از مهندسی اجتماعی و فریب کاربران اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردند.

وی در پایان با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.309 seconds.