.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۸۲ درصد حجم سدهای مازندران پر شده است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به وضعیت ذخیره آب سدهای استان گفت: ۸۲ درصد حجم سدهای استان پر هستند.

به گزارش شمال نیوز، محمدابراهیم یخکشی صبح سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت منابع آبی استان، وضعیت ذخیره آب سدهای استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت در دو سد بزرگ استان یعنی سد شهید رجایی و البرز به ترتیب ۱۵۱ و ۱۳۳ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم و سایر سدهای ما به طور میانگین ۸۲ درصد پرشدگی دارند که البته حجم آنها قابل توجه نیست و با توجه به تکرار خشکسالی ها در این استان باید تلاش کنیم که آب سدها را به نحو مطلوب مدیریت کنیم تا در سال های آتی با مشکل مواجه نشویم.

 

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با تشریح وضعیت منابع آب استان گفت: بارش های ما در این استان در مقایسه با دوره شاخص در طی هشت ماهه اول سال آبی جاری حدود ۳۳ درصد افزایش داشته و آبدهی رودخانه های ما نیز ۳۱ درصد رشد یافت، گرچه در اردیبهشت ماه میزان بارش در مقایسه با سال گذشته حتی کاهش نشان می دهد.

 

یخکشی وضعیت سفره آب زیرزمینی را نسبت به سال گذشته مثبت ارزیابی وتصریح کرد: وضعیت سفره آب زیرزمینی نسبت به دوره شاخص ۱۷ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد، گرچه هنوز بهره برداری از آب زیرزمینی به دلیل اینکه در آغاز فصل زراعی هستیم و شدت گرما هم هنوز آغاز نشده بهره برداری از آب زیرزمینی هنوز شدت نگرفته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به یارانه دولت در بخش تأمین سوخت چاه ها و ضرورت جلوگیری از قاچاق آن گفت: ساماندهی چاه ها علاوه بر آنکه امکان مدیریت سوخت را فراهم می کند از همه مهمتر میزان خروجی آب از سفره آب زیرزمینی را نیز تحت کنترل در خواهد آورد و کشاورزان ما نیز می توانند از سوخت برق به جای سوخت فسیلی استفاده کنند که این امر امکان توسعه پایدار را با حفظ شرایط زیست محیطی فراهم می کند.

 

رازجویان حفاظت کیفی منابع آب را مهم و ضروری برشمرد و تأکید نمود ضمن اعمال مدیریت در این زمینه باید آبخوان ها را نیز تقویت کنیم.

 

در ادامه تصمیماتی در خصوص ساماندهی چاه های فاقد پروانه، تأمین سوخت چاه ها به ویژه برق دار کردن آنها، بازنگری و عملیاتی شدن طرح جامع توسعه باغ در اراضی شیبدار بر اساس میزان شیب، نوع اقلیم، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت تشکل ها در این حوزه اتخاذ شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.951 seconds.