.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حال و هوای تابستانی در روزهای پایانی بهار در مازندران
درحالی به روزهای پایانی بهار نزدیک می‌شویم که هوا حالت تابستانی به خود گرفته است.

به گزارش شمال نیوز، درحالی به روزهای پایانی بهار نزدیک می‌شویم که هوا حالت تابستانی به خود گرفته است.

 

اگر بخواهیم وضعیت هوا را نسبت به سال گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم شدت هوا در سال گذشته بیشتر بود ولی امسال به‌دلیل وزش باد حالت شرجی به خود گرفته به همین دلیل دمای احساسی بیشتر به نظر می‌رسد.

 

بعد از گذشت پاییز کم بارش، زمستانی کم برف، بهاری پرباران به تابستان نزدیک شدیم که با توجه به گرمای هوا لازم است مدیریت لازم در مصرف آب در دستور کار قرار گیرد، البته درست است بارش‌خوب بهاری نوید خوبی برای رونق کشاورزی بوده ولی ضرورت دارد همه مردم صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران  اظهار کرد: براساس داده‌های ثبت شده ۱۵ ایستگاه هواشناسی همدیدی استان مقدار بارش دریافتی مازندران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ حدود ۳۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مشابه دوره آماری، حدود هشت درصد افزایش داشته است.

 

سیدمحمدرضا رضوی افزود: دامنه بارندگی نقطه‌ای استان در این ماه بین حدود ۱۸ تا ۷۲ میلی‌‏متر در آمل و بندرامیرآباد متغیر بوده است که در مقایسه با اردیبهشت ۱۳۹۷ ، حدود یک درصد کاهش داشته است.

 

وی اضافه کرد: در مقایسه با مشابه دوره آماری در همه ایستگاه‌های هم‌دیدی، به جز ایستگاه‌های هواشناسی همدیدی بابلسر، قراخیل ، ساری ، دشت‌ناز ، بندرامیرآباد و پل‌سفید شاهد کاهش بارندگی بین حدود سه در بلده و۴۰ درصد در سیاه‌بیشه درصد بوده‌ایم.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: اگرچه طی بازه اردیبهشت ماه سال جاری، افزایش بارندگی‌ها در نوار ساحلی و جلگه‌ای از

بابلسر تا بندرامیرآباد نسبت به دوره آماری رخ داده است، که از لحاظ مکانی بیشترین افزایش بارش در مقایسه با دوره آماری در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان رخ داده که این مقدار حدود ۴۹ درصد افزایش نسبت به دوره آماری را ثبت کرده و این میزان در مناطق کوهستانی حدود ۱۵درصد کاهش داشته است.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه حجم بارش اردیبهشت سال جاری در مناطق کوهستانی حدود ۳۳ میلی‌متر و در مناطق جلگه‌ای ـ ساحلی حدود ۴۱ میلی‌متر بوده است، افزود: همچنین براساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، مجموع بارش استان بر اساس روش وزن‌دهی نسبت به سطح، حدود ۳۸ میلی‌متر است.

 

رضوی بیان کرد: براساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور میانگین مجموع بارش استان در هشت ماهه سال زراعی جاری از یکم مهر تا یکم خرداد ماه امسال حدود ۷۱۲ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد و در مقایسه با مشابه دوره آماری حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی یادآور شد: میانگین حداقل دمای اردیبهشت ماه ۹۸ ایستگاه‌های ساحلی و جلگه‌ای، حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوده که به ترتیب نسبت به دوره آماری و سال گذشته ۰.۱ درجه افزایش و ۰.۱ درجه کاهش داشته است که این مقدار برای ایستگاه‌های کوهستانی، ۷.۸ درجه سانتی‌گراد بوده و نسبت به دوره آماری و سال گذشته به ترتیب ۰.۹ و ۰.۵ درجه سانتی‌گراد کاهش داشته است.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در این مدت مقادیر پارامتر دما نسبت به بلندمدت در ایستگاه‏‌های ساحلی و جلگه‌‏ای افزایش و در ایستگاه‌‏های کوهستانی کاهش داشته است.

 

تابستان در راه است و باتوجه به گرمای هوا لازم است همه افراد جامعه به بحث مدیریت مصرف توجه کنند تا با مشکلی مواجه نشویم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.