.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
+ عکس و جزییات
ماجرای هنجارشکنی در سد لفور مازندران چه بود / واکنش مسئولان به این حادثه
به دنبال هنجارشکنی تعدادی از مسافران در سد لفور سوادکوه استان مازندران مسئولان استانی به این بی‌عفتی واکنش نشان دادند.

حکایت تلخ  ناهنجاری اجتماعی در شمال/واکنش  پلیس به انتشار تصویری از ناهنجاری‌ها در سد لفور مازندران

 شمال نیوز: از صبح روز گذشته در فضای مجازی اخباری مربوط به تصاویر مبتذل از برخی گردشگرنماها در سد لفور سوادکوه شمالی در رسانه‌های مجازی دست به دست شد که واکنش‌های مختلفی به‌دنبال داشته است.
همزمان با روز عید سعیدفطر اتفاق عجیبی در سد لفور روی داده که گویی این منطقه را با سواحل آنتالیا اشتباه گرفتند و عده‌ای با پوششی عجیب و بسیار زننده در مقابل چشم همگان با قایق به تفریح پرداختند.


 به گزارش شمال نیوز، به دنبال هنجارشکنی تعدادی از مسافران در سد لفور استان مازندران مسئولان به این بی‌عفتی واکنش نشان دادند.


واکنش دادستان مازندران به ناهنجاری اجتماعی در سد لفور

دادستان عمومی و انقلاب مازندران رابطه با هنجارشکنی در سدلفور و به دنبال آن انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران به دادستان استان مازندران این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.


سیدیونس حسینی‌عالمی با بیان اینکه بازدیدی از این منطقه صورت می‌گیرد و با خاطیان این مسئله به صورت جدی برخورد می‌شود عنوان کرد: حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و به طور یقین با عوامل این هنجارشنکی برخورد قانونی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه برای آب منطقه‌ای نیز تکالیفی در نظر گرفته می‌شود و آب منطقه‌ای استان اعلام کرده فضا در اختیار بخش خصوصی بوده و به آن‌ها ارتباطی ندارد گفت: نظارت بر عهده آب منطقه‌ای است و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار شود و مراقبت‌های نظارتی از سوی آب منطقه‌ای بوده است.


دادستان عمومی و انقلاب مازندران بیان کرد: مسئولان باید به وظایف خود به درستی عمل کنند این تخلفات صورت نگیرد و وقتی مسئولان می‌خواهند مسئولیت خود را واگذار کنند که در این زمینه بخشی از تخلفات متوجه آب منطقه‌ای مازندران است.


حسینی‌عالمی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان باید در حوزه مسئولیت خود به درستی عمل کنند و نباید به بهانه اینکه دست خصوصی است از خود سلب مسئولیت کنند.

 

عوامل این اقدام ناشایست به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پی اقدام ضداخلاقی تعدادی گردشگر در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی و انتشار تصویری از این ناهنجاری‌ اظهار داشت: با وجود همه تمهیدات به دلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان، عده‌ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضدفرهنگی و اخلاقی مبادرت می‌کنند که این موضوع با انجام بررسی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار می‌گیرد.


حسن نژاد عنوان کرد: به دنبال این اتفاق ناگوار و در پی دستور استاندار مازندران به‌شکل مکتوب به فرماندار شهرستان سوادکوه اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست و معرفی آنان به مراجع ذی‌صلاح و انجام اقدامات قانونی در دستور کار قرار گیرد.


وی ضمن ابراز تاسف از بروز این اقدام بیان کرد: با کسانی که بخواهند زمینه انجام امور غیراخلاقی را در استان رقم بزنند، بطور جدی در چارچوب قانون برخورد می شود.


برخورد قاطع مسئولان با هنجارشکنان

حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نمازجمعه بابل با اشاره ناهنجاری اجتماعی رخ داده در سدلفور اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «مردم مازندران متدین‌ترین افراد بودند، چون جلوی به فساد کشیده شدن شهرهای ساحلی را گرفتند» و اگر مسئولان در این زمینه کاری نانجام ندهند مردم با غیرت خود این بی‌اخلاقی‌ها را معالجه کنند.


روحانی عنوان کرد: بعضی از هم استانی‌های عزیز ما در همین شهرهای زیرآب و شیرگاه خیلی از این عزیزان متاسفانه امنیت از این مردم گرفته شده است.


وی با اشاره به اینکه علاوه بر این مسئله خوش‌نشین‌هایی که وارد استان شدند این همه ویلاهایی که در کنار دریا ساخته شد هر جا که این افراد را که می‌بینید ویلا ساختن خانه ساختند، افزود: زمین‌های هم استانی ما را افرادی می‌خرند فقط ویلا می‌سازند که در طول سال شاید یک‌بار هم بیاید بعضی از اینها جمعیت غیربومی‌ها آنها نسبت به بومی‌ها بیشتر شد که باعث تاسف است.


امام جمعه بابل گفت: در منطقه فیل‌بند افرادی که برای عیاشی آمدند فساد ایجاد کردند؛ نگاه من مثل نگاه رئیس جمهور نیست بلکه در بیرون می‌بینم روسری انداخته در سد لفور با برهنگی کامل برای خودشان قایق موتوری تهیه کنند در این سدی که برای آب شرب در نظر گرفته شده است، تصاویری که در فضای مجازی پخش شده واقعا شده جای تاسف است.


 پلیس مازندران: مسئولیت سد لفور برعهده شرکت آب منطقه‌ای مازندران است

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران در مورد انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی ضمن بررسی همه جانبه موضوع و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی اعلام کرد؛ بر اساس بررسی های انجام شده، مسئولیت حوزه سرزمینی سد لفور برعهده شرکت آب منطقه ای مازندران و حضور گردشگران در آب مربوط به بخش خصوصی است.


بر اساس این گزارش با شناسایی مسئول بخش خصوصی، این فرد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، شمالی احضار شده است.

 

انتقاد توئیتری علی مطهری از ناهنجاری گردشگران در سد لفور
علی مطهری هم در واکنش به تصاویر منتشر شده از هنجارشکنی گردشگران در سوادکوه از دادستان، وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی انتقاد کرد.

 او در توئیترش نوشت: تعجب است از دادستان مازندران که پخش تصاویر ناهنجاری‌های رخ داده در سد لفور سوادکوه در روز عید فطر را تخلف دانسته تا همچنان این گونه قانون شکنی ها ادامه داشته باشد. وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی هم باید پاسخگو باشند.


گفتنی است سد لفور یا همان سد البرز در دهستان لفور قرار دارد و از سد لفور آب زمین‌های کشاورزی ۲۲۰ روستای شهرهای بابل، بابلسر، قائمشهر و جویبار تامین می‌شود. این سد همچنین آب ساکنین شهرهای بابل، بابلسر ، امیرکلا ، خزرشهر و فریدون‌کنار را تامین و میزان ۱۰ مگاوات برق تولید می‌کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 خرداد 1398
این ده نفر چرا عکس منتشر کردن یا ابله اتد یا قرض و مرض دارند
کیان 18 خرداد 1398
جالبه همه میخوان بندازن گردن دیگری !!! مسئولیت بر عهده فلانی است تو پس چیکماره ای؟ دادستان تو چیکاره ای؟ نیرو انتظامی تو چیکاره ای؟ فرماندار تو چیکاره ای؟ همه شدند فقط ناظر!!! از این دمل های چرکی زیاد تو این منطقه داریم ... وبه صورت سازمانی هم هست ولی متاسفانه خیلی از این ارگانم های متولی در خواب نازنن..... فقط دادین به بخش خصوصی تمام!!! برید کنار ساحل ببنید چه خبره پارک شهید زارع چه خبره عباس اباد بهشهر چه خبر هو.. منطقه غرب بیشتر
نا شناس 18 خرداد 1398
آقايون چرا خودتان را به خواب زديد چرا فرافكني مي كنيد چرا جدي وارد عمل نميشيد مگه شمال شده براي غير شماليها و شماليها نبايد روي آرامش و امنيت را ببينند بخدا قسم تابستان نمي تونيم بچه هايمان را كنار دريا يا جنگل ببريم توي ارديبهشت كه تمام جنگلها به ميمنت اردوي دانش آموزان پر از آلات موسيقي و بزم مختلط است انگار هيچ كس مسئول جلوگيري از اين ناهنجاريها نيست. چه كسي بايد جواب اين همه خونهاي ريخته شده جهت تدوام اسلام را بدهد.
نا شناس 18 خرداد 1398
مديرعامل آب منطقه اي مازندران وبرخي ديگر مديران فعلا سرشان براي انتقال آب از مرزن آباد به چالوس و توشهر و...گرمه تا براي هتجارشكنان راحتي را تامين نمايند اگرچه به قيمت سركوب شاليكاران مرزن آباد تمام شود اگه راست ميگوييد و به فكر خون شهدا هستيد برويد گزارش تهيه كنيد ومنتشر كنيد اراضي شاليزار مردم مرزن آباد چه كردند؟؟؟
علی اصغر احمدی 18 خرداد 1398
مسئولین بی کفایت رو باید توی سد انداخت و خفه کرد
مجتبی گلی 18 خرداد 1398
تشکر و سپاس از جناب رمدانی و همکاران سایت وزین شمال نیوز به جهت پوشش این اتفاق تاسف آور و دردناک....
امید آنکه با برخورد قاطع مسئولان ذیربط دیگر شاهد چنین هنجارشکنی های تاسف آور در استانمان نباشیم
نا شناس 18 خرداد 1398
متاسفانه علت این نابهنجاری آن آقایانی هستند که با سیاسی کاریهای غلط شان باعث ایجاد نابهنجاری فرهنگی و بی بندباریهای اجتماعی شدند ... هرگز یادمان نمی رود ستاد های مردمی امر به معروف را چگونه از سطح جامعه از بین بردند و یا گشت ارشاد پلیس را دائما ضربه های سیاسی وارد کردند فاجعه سد لفور دیده شد امیدوارم بی حجابی و سرهای بی روسری و چادر و بی مقعنه ( در یک کلام بدون پوشش خانمها در ماشینها ) که هر روز دیده می شوند هم توسط دادستان محترم استان مازندران دیده شود ... پوشش زشت مانتو باز و بدن نما و سایرپوشش خیلی زشت بدحجابی که بیشتر بی حجابی هستند ندیده گرفته نشود.. نمایش پشت مو های از روسری در آمده در خیابانها ندیده گرفته نشود... الان یکی از همین عوامل ضد فرهنگی می گوید شما همه اینها را دیده اید میگویم بله من و سایرین کور نیستیم انسان هستیم و شعور داریم و می فهمیم بی بندباری یعنی چه ... روزی در دانشگاهها برای گرفتن حجاب از سر به بهانه حجاب اجباری بر علیه قانون کشور و بخصوص قانون حجاب در اسلام توسط تعدادی دانشجو اعتراضات صورت میگیرد وقتی بجای حمایت از اسلام از افراد خاطی حمایت بی پرده صورت میگیرد یعنی اسلام را ول کن در حالیکه قانون اساسی کشورمان بر پایه اسلام هست ... اینهمه مصیبت بخاطر از بین بردن فرهنگ امر به معروف در جامعه ایجاد شد ... همه ما ناموس داریم کدام پدر با غیرت و با شرفی حاضر هست در یک مکان عمومی و تفریحی دخترش نیمه عریان و پسران نیمه برهنه باشد ... یادمان باشد سواحل مازندران هم جولان این همه بی بندباری ها شد ... زنان و مردمان قدیم برای حجاب و پوشدگی ظاهر هم بخاطر اسلام و هم بخاطر شخصیت و اصالت خود ارزش قائل بودند در حال حاضر با وجود فضای مجازی بخصوص جولان اینستاگرامی ها و تويیت بازها گرآنهم برای گرفتن فالوهای بیشتر به فرهنگ غنی مردم ایران که حتی حجاب ما ریشه بلستانی قبل از اسلام داشت نیز حمله میکنند میگویند انتشار دهندگان تصاویر محاکمه می شود بسیار خوب و ایکاش مسببان از بین بردن گشت های ارشاد و حمله کنندگان و تخریب کنندگان ارزشهای اسلامی بخصوص از مجلس ششم شروع شد را هم محاکمه کنند ( شمال نیوز سیاسی کاری نکن درد دل این هموطن را نشر بده ) از پلیس هم باید تشکر کرد علارقم حملات تخریبی که برای گشت ارشادهای او ایجاد میکنند در حال تلاش برای اجرای قانون اسلام هست .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.227 seconds.