.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۲ نفر مشکوک به تب شالیزار امسال در مازندران
مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حدود ۳۰۰ مورد مشکوک به بیماری تب شالیزار سالانه در مازندران شناسایی می‌شوند که آمار آن امسال تاکنون ۱۲ نفر بوده است.
۱۲ نفر مشکوک به تب شالیزار امسال در مازندران

به گزارش شمال نیوز، محمدرضا پارسایی مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد مشکوک به بیماری تب شالیزار سالانه در مازندران شناسایی می‌شود که ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد آن تایید می‌شود.


وی با بیان اینکه ۱۲ نفر امسال در مازندران مشکوک به تب شالیزار هستند، افزود: با آغاز فصل کشت و کار برنج دغدغه و نگرانی در ارتباط با بیماری‌هایی از جمله تب شالیزار افزایش می‌یابد که در بیشتر موارد کشاورزان در این زمینه آگاهی لازم را ندارند.


پارسایی با بیان اینکه وضعیت این بیماری در مقایسه با سال‌های گذشته کمی بهتر شده است، گفت: با وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.


مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: شالیکاران، ماهیگیران، کشاورزان، کارکنان کشتارگاه‌ها و افرادی که در تماس با آب و خاک آلوده هستند در معرض این بیماری قرار دارند.


وی گفت: بیماری تب شالیزار در تمام دنیا و همچنین کشور ایران وجود دارد.


پارسایی با بیان اینکه تب شالیزار، مهم‌ترین بیماری عفونی بین حیوان و انسان است، افزود: عامل این بیماری در آب و خاک مرطوب و لجن‌ها به‌خوبی رشد می‌کند، زنده می‌ماند.


مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری تب شالیزار دوره‌ای ۷ تا ۱۴ روزه دارد و ممکن است در انسان بدون علامت باشد، ولی در اغلب موارد علامت این بیماری یرقان، تب و لرز، سردرد، درد عضلانی، استفراغ و اسهال است.


وی افزود: راه انتقال بیماری تماس با آب یا خاک آلوده و همچنین آلوده شدن از طریق تماس پوستی و مخاطی به دلیل خراش در پوست است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.