.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غربال‌گری ۴۶ هزار نفری مازندرانی‌ها در طرح ملی فشار خون
شمال نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ابهام در وضعیت فشار خون جمعیت مردان بالای ۳۰ سال وجود دارد که بنا داریم در این طرح پایش اساسی انجام شود.
غربال‌گری ۴۶ هزار نفری مازندرانی‌ها در طرح ملی فشار خون

به گزارش شمال نیوز، محسن اعرابی درباره اقدامات انجام‌شده برای اجرای طرح بسیج ملی پایش فشار خون در جمعیت ۳۰ سال و بالاتر اظهار کرد: اجرای طرح در ایستگاه‌های درون شهری از ۱۷ خردادماه در سطح استان مازندران آغاز می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر عملیات پایش فشار خون از جمعیت مورد نظر در سطح استان مازندران، آغاز شده است، گفت: مراجعه مردم به پزشک خانواده شهری، خانه‌های بهداشت و واحدهای که نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور دارند در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم می‌توانند با مراجعه به پزشک خانواده شهری و در روستاها با مراجعه به خانه بهداشت در این طرح مشارکت کنند.

وی با اعلام اینکه فعالیت پایگاه‌ها در سطح شهرهای استان از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود، بیان کرد:  عملیات پایش برای افرادی که در این طرح شرکت نکردند را از طریق این پایگاه انجام دهیم.

اعرابی تعداد پایگاه‌های در نظر گرفته شده در سطح استان را بیش از ۱۵۰ ایستگاه اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح ۴۵۰ نفر با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند و پایگاه‌های ما در مناطق پرتردد شهرها و حتی ارگان‌های دولتی ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه آمارهای میزان مراجعه به روز قابل بررسی است، گفت: در روز اول طرح فشار خون حدود سه هزار نفر پایش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۲۱۰ هزار نفر بیمار فشار خونی در سطح استان به جز دانشگاه علوم پزشکی بابل شناسایی شدند، افزود: این افراد تحت درمان هستند، یکی از مشکلات ما عدم مصرف مداوم داروی فشار خون است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۶۰ درصد درمان می‌شود و ۴۰ درصد درمان کافی می‌شوند.

اعرابی یکی از نقاط قوت در استان مازندران را اجرای طرح پزشک خانواده شهری عنوان کرد و افزود: بسیاری از بیماران فشار خونی و دیابتی در سایه اجرای این طرح شناسایی شدند، اما مشکل ما جمعیت مردان بالای ۳۰ سال است.

وی در پایان گفت: تاکنون ۴۶ هزار نفر در سطح استان به لحاظ کنترل فشار خون غربالگری شدند. / فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.