.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز طرح دریا در سواحل استان مازندران
طرح دریا به مدت چهار ماه در 330 کیلومتر خط ساحلی استان تا پایان شهریورماه اجرا می شود.
آغاز طرح دریا در سواحل استان مازندران

شمال نیوز: طرح دریا  از امروز چهارشنبه یکم خرداد  در سواحل استان مازندران آغاز شد.

به گزارش شمال نیوز، در رزمایش نجات غریق که دیروز  با هدف آمادگی کامل و هماهنگی میان نیروهای امدادی، ناجیان غریق و نیروهای انتظامی و امنیتی در شهرستان بابلسر برگزار شد، یک هزار ناجی برای اجرای طرح دریا در سواحل مازندران مستقر می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این رزمایش گفت: طرح دریا به مدت چهار ماه در 330 کیلومتر خط ساحلی استان تا پایان شهریورماه اجرا می شود و از امروز رسما" فصل شنا و استفاده از دریا برای گردشگران آغاز شد.

حسن نژاد افزود: در حال حاضر در هر شهر ساحلی یک طرح اجرا می شود و 550  ناجی غریق از امروز  برای نجات جان مسافران و کاهش غریق در سواحل مازندران مستقر می‌شوند و بقیه طرحها و  ناجیان هم از 15 خرداد، کار خود را آغاز می کنند.

به گفته وی ساعت شنا در طرح دریا از ۸ تا ۲۰ خواهد بود.

رئیس فدراسیون ناجیان غریق و غواصی کشور نیز در این رزمایش گفت: امسال به صورت جدی ساماندهی و هماهنگی ناجیان غریق از جمله لباس هماهنگ، حضور مستمر در سواحل، آموزشهای پیشرفته امداد و نجات انجام خواهد شد.

ایلخان نوری ضمن اعلام اینکه امسال تامین مالی خوبی برای ناجیان غریق شده است، افزود: تامین مالی ناجیان غریق یکی از اولویت های ما برای امسال خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت سواحل مازندران هم از جهت گردشگر پذیری و هم شرایط دریای خزر، گفت: وظیفه ناجیان غریق در این استان به مراتب سخت تر از استان های دیگر است و این موضوع می طلبد شرایط خوبی برای ناجیان فراهم شود.

فرمانده دریابانی استان مازندران نیز با تاکید بر حرکت به سوی جذب توریست و جبران عقب ماندگی در این صنعت گفت: امنیت سواحل و گردشگران یکی از اصلی ترین رکن جذب گردشگر است.

سرهنگ سید تقی حسینی افزود: غرق شدن مسافران در برابر دیدگان گردشگران وجهه خوبی برای استان مازندران با جاذبه های بی شمار گردشگری ندارد و باید همه در کنار هم این امنیت را برای مسافران ایجاد کنیم.

وی نیز ضمن تاکید بر حضور مستمر ناجیان در سواحل دریای مازندران افزود: ناجیان به تنهایی نمی توانند در حفظ امنیت جان گردشگران موفق باشند و همه باید در کنار ناجیان ادای وظیفه کنند.

سرهنگ حسینی گفت دریابانی با تمام امکانات در کنار ناجیان غریق و گردشگری استان است و از هیچ یاری کوتاهی نخواهد کرد.

معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران نیز در این رزمایش تاکید کرد: باید از مرحله نجات به سمت فضایی حرکت کنیم که ناجیان پیشگیران غریق باشند.

غلامعلی فخاری گفت: برای این منظور ناجیان غریق به همراه تمامی دستگاه های اجرایی و به خصوص رسانه ها سطحی از آگاهی برای مردم ایجاد کنند تا مانع از انحراف در استفاده از دریا و غرق شدگی شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.3 seconds.