.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه رونمایی اثر همنواری موسیقیایی ملی و فاخر اردیبهشت مقاومت در مازندران ؛
سمفونی اردیبهشت مقاومت مازندران ؛ «دغدغهٔ فرهنگی» و «روحیهٔ جهادی»
سمفونی اردیبهشت مقاومت مازندران ؛     «دغدغهٔ فرهنگی» و «روحیهٔ جهادی»

شمال نیوز: مادر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی خطاب به تولید کنندگان همنواری موسیقیایی  ملی و فاخر اردیبهشت مقاومت در مازندران گفت : 

 

«اگر پسران ما در جبهه مقاومت با شهادت شان حماسه ای را رقم زدند، امروز شما نیز با تولید این اثر ارزشمند، حماسه ای دیگری را آفریدید و با این عمل، در صف «مجاهدان خدا» قرار گرفته اید.»

* در آخرین روز اردیبهشت، صدا و سیمای مازندران از اثر موسیقایی ارزشمند « اردیبهشت مقاومت » رونمایی کرد. اثری که قولش را مدیرکل محترم صدا و سیما، در جلسات « ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران» داده بود.

 

وقتی امروز مجری برنامه در صحبت هایش گفت: «این اولین اثر تولید شده همنوازی موسیقیایی در مازندران است»؛ یاد سال ۹۱ افتادم (یک سال قبل از اجلاسیه کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان مازندران) که پیشنهاد تولید سمفونی ده هزار شهید استان مازندران بنابه دلایلی نادرست و غیر منطقی، از فهرست برنامه های اجلاسیه حذف شد و صد حیف در آن روز کمی بیشتر به خودمان زحمت ندادیم (پافشاری در امر مطالبه گری) تا امروز مجری محترم برنامه بعد گذشت چهل سال از انقلاب نگوید: این اولین اثر همنوازی موسیقایی ملی و فاخر تولید شده در مازندران است!!!

بی شک اگر همتی را که «مدیر کل محترم صدا و سیما» امسال از خود نشان داده است در آن روز، مسوولین وقت از خود نشان می دادند، چه بسا این اثر، امروز چندمین اثر فاخر تولید شده در این حوزه بوده است.

 

شاید بفرمایید: «در سال ۹۱ امکانات ما، به اندازهٔ امروزه نبود»؛ بنده با اطمینان کامل می گویم شرایط و امکانات ما در آن برهه از زمان، چند برابر امروز بود ولی چیزی امروز هست که در آن زمان نبود و آن همت توامان با دغدغه فرهنگی و روحیه جهادی متولیان این اثر است که واقعا در آن مقطع زمانی، ما تهی از آن بوده ایم.

در سطر بالا از «همت» و «دغدغهٔ فرهنگی» و «روحیهٔ جهادی» مسوولین امر، گفته شده است از همین روست و با وجود همین صفات انقلابی است که دکتر ابراهیمی، مدیر کل محترم صدا و سیما مازندران امروز در جمع شرکت کنندگان برنامه همنواری موسیقیایی اردیبهشت مقاومت، به خانواده شهدای استان قول داده است که در سال جاری، سمفونی « ده هزار و چهارصد شهید مازندران » نیز کلید خواهد خورد.

 

بنده ضمن عرض خسته نباشید به همهٔ دست اندرکاران این اثر ملی و ارزشمند، از همگان به خصوص مسوولان فرهنگی و مدیران ادارات استدعا دارم برای ثبت، ضبط و نشر  آثار شهدا، کمر همت ببندند تا در روند نهضت بزرگ جمع آوری آثار و خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان جنگ تحمیلی و مدافعان حرم که در دستور کار متولیان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قرار دارد، ما شاهد عزمی راسخ و مداوم، در این رزم فرهنگی، از سوی همهٔ آحاد مردم در این خطه مبارک و سبزسرخ (مازندران) باشیم.

*همنوازی موسیقیایی: ارکسترال


*اردیبهشت مقاومت : در سال ۱۳۹۷ شورای فرهنگ عمومی استان به پاس مجاهدت رزمندگان و ۱۶ شهید مازندرانی در خانطومان سوریه، سالروز شهادت این عزیزان (۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ۹۵) را با عنوان #اردیبهشت_مقاومت در تقویم فرهنگی استان قرار داده است.

مفید اسماعیلی سراجی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 خرداد 1398
دست مریزاد که همچنان دغدغه ایثار وشهادت دارید. خداقوت قهرمان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.