.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت کشت برنج در مازندران + تصاویر
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 80 درصد از شالیزارهای مازندران نشاکاری شدند که از این میزان بیش از 44 هزار هکتار به‌صورت مکانیزه بوده است.

به گزارش شمال نیوز، ابراهیم قربان‌نژاد درباره آخرین وضعیت کشت برنج در استان اظهار کرد: تاکنون 80 درصد از اراضی نشاکاری شدند که از این میزان بیش از 44 هزار هکتار به‌صورت مکانیزه بوده است.


وی افزود: امسال پیش‌بینی ما این است سطح اراضی شالیزاری به‌صورت مکانیزه نشاکاری شدند به 70 هزار هکتار می‌رسد که نسبت به سال گذشته افزایش حدود 25 درصدی را خواهیم داشت.

 


وی با اشاره به اینکه سال گذشته به‌دلیل مشکلات آبی حدود 10 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران از گردونه تولید خارج شد، تصریح کرد: امسال با توجه به منابع و ذخایر آبی کافی دوباره در چرخه تولید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت برنج را 213 هزار هکتار برسانیم، اضافه کرد: باتوجه به قیمت مناسب ارقام پُرمحصول برنج پیش‌بینی می‌شود سطح برنج پرمحصول به بیش از 50 هزار هکتار سطح پرمحصول شود.


قربان‌نژاد در پایان گفت: سال گذشته یک میلیون و 299هزار تن شلتوک از شالیزارهای مازندران استحصال شد امسال پیش‌بینی ما بر این است به یک میلیون و 350 هزار تن برسد./ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.