.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس سازمان فاوا شهرداری ساری:
فضای مجازی جدا از فرآیند اجتماعی نیست
شمال نیوز: یاسر قربانی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری گفت: حساسیت جامعه نسبت به سلبریتی‌ها در فضای مجازی نباید مهم‌تر از توجه به اصالت موضوعات مطروحه باشد، متأسفانه ذات انسانی در رسیدن به اهداف تعجیل دارد که این فرایند در بیشتر مواقع نامناسب است.
فضای مجازی جدا از فرآیند اجتماعی نیست

به گزارش شمال نیوز، یاسر قربانی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه نباید در این دام بیفتیم که فضای مجازی جدا از فرآیند اجتماعی است، اظهار کرد: خشونت در فضای مجازی امتداد خشونت‌های جامعه بوده و ‌دلیل حاد بودن آن مواجه نشدن افراد با یکدیگر است که همین مسئله افراد را جسور و بی‌پرواتر می‌کند.

 

وی با عنوان اینکه اگر در فضای مجازی مخاطبان را جزیی از خانواده‌مان بدانیم، رفتارها تغییر پیدا خواهد کرد، افزود: بدون شک اخلاق و مسئولیت دو موضوع وابسته در فضای مجازی هستند و تجربه ثابت کرده بسیاری از افراد علاقه دارند در فضای مجازی خشن‌تر جلوه کنند و حس خوبی نسبت به این موضوع دارند، در واقع ماهیت شبکه‌های اجتماعی بر مقوله خودنمایی استوار است.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با تأکید بر اینکه عمده این رفتارهای ناپسند به یادیگیری‌های اجتماعی مرتبط است، اضافه کرد: اگر جامعه اجازه تخلیه هیجانی نداشته باشد، میدان برای جولان خشونت باز خواهد شد.

 

قربانی در ادامه گفت: حساسیت جامعه نسبت به سلبریتی‌ها در فضای مجازی نباید مهم‌تر از توجه به اصالت موضوعات مطروحه باشد، متأسفانه ذات انسانی در رسیدن به اهداف تعجیل دارد که این فرایند در بیشتر مواقع نامناسب است.

 

عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه مازندران با اشاره به اینکه فرهنگسازی و تولید محتوای مناسب یکی از مهم‌ترین اقدامات در فضای مجازی است، تصریح کرد: نگاه انتقادی کاربران باید جدی گرفته شود و متولیان فرهنگی و اجتماعی مراکزی چه در عرصه مجازی و چه به‌صورت میدانی برای جلوگیری از خشونت و القای روح مودت و مهربانی راه‌اندازی کنند.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری افزود: فناوری اطلاعات نعمتی است که همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند اما برای بهره‌وری بیشتر باید آن را سازماندهی کنیم.

 

قربانی در پایان با بیان اینکه معمولاً یکی از ریشه‎های اصلی خشونت در ایجاد احساس تبعیض و بی‌عدالتی رخ می‎دهد، گفت: همواره این مسئله را باید درنظر بگیریم که منفعت ملی و جهانی در خشونت نیست، بدون شک پیامد خشونت، عقب‌ماندگی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.379 seconds.