.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دادستان مرکز مازندران: منتظر دریافت گزارش‌های مردمی هستم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اعلام اینکه از زمانی که شماره پیامکی به مردم مبنی بر اعلام تخلفات عمومی به دادستان ارائه دادم بیش از 5 هزار پیامک دریافت کردم، گفت: هدفم از اعلام این شماره دریافت تخلفات در حوزه‌های عمومی، تخلفات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی بوده است.
دادستان مرکز مازندران: منتظر دریافت گزارش‌های مردمی هستم

به گزارش شمال نیوز، درباره دیدار اخیر رئیس قوه قضاییه با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها اظهار کرد: تاکید بر اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از موارد مطرح شده در این بیانیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت استفاده از ظرفیت چهره‌های دانشگاهی، نخبگان و افراد با استعداد در دستگاه قضایی براساس اعلام رئیس قوه قضاییه باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: البته اجرایی شدن این مسئله نیاز به دستورالعمل دارد به همین منظور در استان‌ها باید از ظرفیت چهره‌های دانشگاهی، نخبگان و همچنین افراد بااستعداد استفاده شود.

حسینی‌عالمی به اطاله دادرسی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در استان‌ پرجمعیتی چون مازندران با مشکل موجودی پرونده‌ها مواجه هستیم که این مسئله بخشی از آن به کمبود نیرو در دستگاه قضایی و لزوم بررسی دقیق بعضی از پرونده‌ها بر می‌گردد.

وی به عفو بیش از 3 هزار نفر از زندانیان مازندران در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با عفو اخیری که داشتیم، شاهد کاهش جمعیت کیفری بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اشاره به دستور رئیس قو قضائیه مبنی بر بررسی علل وقوع سیل در قالب حقوق عمومی تصریح کرد: در این زمینه بازدیدهای میدانی از سوی دادستان‌های شهرستان‌ها صورت گرفته است و گزارش‌های نیز در این زمینه تهیه شده است.


*بررسی علل وقوع سیل توسط دستگاه قضایی


وی با بیان اینکه نمی‌توان علت تضییع حقوق عامه را در خسارت‌های وارده سیل نادیده گرفت، ادامه داد: بررسی‌های سازمان‌های نظارتی هم این موضوع را نشان می‌دهد، اگر حقوق عامه به موقع رعایت می‌شد، شاهد این میزان خسارت در سیل اخیر نبودیم.

حسینی‌عالمی افزود: در این زمینه در استان مازندران طی هفته گذشته جلسه‌ای در قالب کارگروه استانی مدیریت سیلاب که به درخواست دادستانی صورت گرفته است، هشدارهای به مسؤولان داده شده است.

وی ترک تشریفات در برداشتن موانع مخاطره‌آمیز در بستر رودخانه، جمع کردن بساط اجاره دادن بستر فعال رودخانه‌های استان،برداشتن درخت‌هایی که در مسیر رودخانه بوده و خطر ایجاد می‌کند بدون بروکراسی اداری به دستور قضایی و ابلاغ ویژه به شهرداران برای باز کردن حریم رودخانه‌ها را از مصوبات جلسه فوق برشمرد و گفت: نخستین اولویت در مازندران برای حل معضلات ناشی از سیل مشخص کردن رودخانه‌های مهم در استان است، تا برای رفع موانع موجود در بستر فعال این رودخانه‌ها و آزادسازی بستر و حریم آن اقدامات جدی انجام شود.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به نامگذاری سال 98 به سال رونق تولید و تاکید رئیس قوه قضائیه به دادستان‌ها برای تحقق این مسئله در حوزه قضایی تصریح کرد: سال گذشته و به دنبال آن در سال جاری نیز طی ابلاغیه‌ای در استان تاکید شده است که از واگذاری واحدهای تولیدی احیانا بدهکار به بانک‌ها جلوگیری می‌‌شود.

وی به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم ارتباط مستمر با مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه بنده به عنوان دادستان مرکز مازندران طی آذرماه سال گذشته شماره‌ای را به مردم اختصاص دادم تا تخلفات عمومی شامل حوزه منایع طبیعی، محیط‌زیست و دست‌درازی به حقوق بیت‌المال را در قالب پیامک یا شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه از زمانی که این شماره اعلام شده است تاکنون این موضوع با استقبال اصحاب رسانه در استان و در سطح ملی مواجه شده است،تصریح کرد: با اعلام این شماره از سوی رسانه‌ها و شبکه سراسری شاهد سیل پیامک‌ها از سراسر کشور بوده‌ام که بسیاری از این اعلام‌ها نه تنها مربوط به استان مازندران بلکه به حوزه‌ عمومی که مدنظرم بود، نیست.

وی با بیان اینکه شاهد دریافت پیامک‌ و مواردی در شبکه‌های اجتماعی از استان‌های مختلف کشور شامل سیستان و بلوچستان، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و .... بوده‌ام، تاکید کرد: هدفم از ارائه شماره عمومی دادستانی دریافت گزارش‌های مردمی در سه حوزه منابع طبیعی، تجاوز به انفال عمومی و محیط‌زیست و یا تخلفات عمومی در استان مازندران به دلیل بالا بودن تخلفات در این حوزه بوده است که از مردم تقاضا می‌شود در این زمینه با بنده به عنوان دادستان استان مازندران همکاری و همراهی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 5 هزار پیامک از آذرماه 97 تا روزهای اخیر را دریافت کرده‌ام، گفت: در برخی از موارد به نتایج خوبی در حوزه‌ای مورد اشاره دسترسی پیدا کرده‌ایم و در حال بررسی و یا رسیدن به نتیجه و برخورد با متخلفان هستیم.

وی در این زمینه یادآور شد: چون شخصا پیامک‌ها را دریافت و بررسی می‌کنم و سعی کردم همه پیام‌ها را پاسخ دهم هر چند خیلی از پیام‌ها در حوزه‌های عمومی نیست اما به عنوان یک کارشناس نظرم این است که مردم نیازمند ارتباط با مسؤولان هستند چرا که تعجب از وجود داشتن چنین پل ارتباطی و یا قدردانی از ایجاد این ارتباط نشان‌دهنده نبود ارتباط بین مردم و مسؤولان است که این مسئله باید به نفع مردم تغییر یابد./ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.