.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات 3 دقیقه‌ای نمایندگان مازندران در جلسه شورای اداری استان
انتقاد از عدم تفیض اختیارات به مدیران شهرستانی،تکلیف مجلس و دولت در بحث رونق تولید،کم‌رنگ شدن جسارت مدیران، درگیر بودن 5 شهرستان در سیل و ابراز رضایت از تلاش‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در سیل از سرفصل‌ صحبت‎‌های نمایندگان مردم مازندران در جلسه شورای اداری استان بود.

به گزارش شمال نیوز، صبح امروز جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان استاندار مازندران و اعضای مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در محل استانداری مازندران برگزار شده است.

برای نمایندگان حاضر در جلسه شورای اداری استان مازندران سه دقیقه وقت در نظر گرفته شد که هر یک از نمایندگان به تناسب خواسته‌ها و نیازهای شهرستانی و استانی مطالبی را مطرح کردند.

*انتقاد از عدم تفویض اختیارات به مدیران شهرستانی

حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: بحران سیل در استان مازندران به خوبی مدیریت شده است، نیروهای نظامی سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی با حضور به موقع در کنار مردم قرار گرفتند.

وی با انتقاد از عدم تفیض اختیارات به مدیران شهرستانی، تصریح کرد: این موضوع به صورت جدی در شهرستان‌ها کم رنگ است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شهرستان بابل به عنوان فرمانداری ویژه اختیارات کامل را ندارند.

وی اضافه کرد: در بحث رونق تولید با توجه به اینکه شعار سال است، نیاز به ساز و کار جدی داریم که انتظار داریم با ایجاد کارگروه‌ها به سرانجام مناسب برسد.

*مجلس و دولت در بحث رونق تولید تکلیف دارند

یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار بود از عملکرد بودجه سال 97 و ظرفیت بودجه سال جاری استفاده ببریم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث رونق تولید مجلس و دولت تکلیف داریم باید از روش‌ها و شیوه‌های نو برای استان بهره‌برداری کنیم، عملکرد جزیره‌ای برخی از دستگاه‌ها مانع کار می‌شود که این موضوع انتظار است که اصلاح شود.

*نیمه‌کاره بودن 71 هزار پروژه در مازندران

یوسف‌نژاد اضافه کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در استان کم‌توجهی شده است، 71 هزار پروژه نیمه‌کاره داریم که نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اختصاص سالانه 30 میلیارد تومان حدود 20 سال زمان نیاز است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مازندران پروژه‌های اولویت‌دار در شورای اداری باید مطرح شود و بحث منطقه آزاد نیاز به همدلی و همراهی دارد و باید به اتمام برسد.

*کم‌رنگ شدن جسارت مدیران

وی اضافه کرد: بحث فاصله بین مردم و مسؤولان زیاد است، در سیل هر وقت با مردم صحبت شده است مردم همکاری مناسبی داشتند، جسارت مدیران در حل مسائل بسیار کم است که انتظار داریم در این حوزه‌ها مدیران ارشد استانی برنامه مدونی داشته باشند.

*تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی مازندران

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان در صدد کاهش نیروی کار هستند و انتظار داریم که مشکلات آنها برطرف شود.

وی اضافه کرد: جلسات بررسی مشکلات نیاز به توجه بیشتر داشته، بسیاری از واحدهای صنعتی با مشکل تامین اجتماعی مواجه بوده و انتظار داریم که استاندار در این باره ورود جدی داشته باشند.

*5 شهرستان مازندران درگیر سیل بودند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در پنج شهرستان ما درگیر سیل بودیم، افزود: زیرساخت‌ها در سیمرغ به شدت آسیب دیده است، در کنترل بحران اقداماتی مناسبی انجام شده اما انتظار داریم که در بحث جبران خسارت حضور قبلی مدیران استانی تکرار شود.

*تلاش‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی

علی ادیانی‌راد دیگر نماینده مردم جویبار، سیمرغ، قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در بحث سیل نمایش وحدت همدلی و همگرایی بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مدیریت سیل، افزود: اما در حال حاضر در دوره نوسازی و باسازی بوده و هنر مسؤولان استانی در این جریان باید تجلی پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه جلوگیری از استقرار صنایع سنگین در دهه 60 مشکلات جدی برای استان ایجاد کرده است، افزود: در حوزه سدسازی استان با محرومیت‌های جدی مواجه هستیم اگر همین چند سد در استان اگر ایجاد نشده بود به شدت دچار مشکل می‌شدیم.

*معطل بودن پروژه‌های سدسازی مازندران

وی اضافه کرد: پروژه‌های سدسازی استان معطل است، دو سد در منطقه سوادکوه با 22 سال توقف پروژه مواجه است.

ادیانی خواستار بازنگری در بیمه حوادث ساختمانی شده و گفت: مجلس آمادگی دارد در این بخش به صورت جدی‌تر ورود پیدا کند.

* نقش مدیریت پیش از بحران در کاهش خسارت

ولی‌الله نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در صحبت‌های جمع‌بندی نمایندگان مازندران، گفت: مازندران در بحران اخیر هزار و 338 میلیارد تومان خسارت دیده است که اگر 10 درصد این رقم به مدیریت بحران پیش از وقوع حادثه اختصاص پیدا می‌کرد شاهد این حجم از خسارت نبوده‌ایم.

وی در پایان گفت: این موضوع را به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم انتقال دادم.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.