.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه‌هایی برای جلوگیری از خسارت به باغداران باتوجه به افت دمای هوا
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: دمای هوا از نیمه شب تا هفت صبح فردا به زیرصفر می‌رسد که در مدت دو ساعت می‌تواند موجب سیاه شدن گل‌های باز و میوه‌های تازه تشکیل شده شود.

به گزارش شمال نیوز، حسین صادقی امروز اظهار کرد: موضوعی که باید مورد توجه باغداران مازندران باشد این است با توجه به نفوذ جبهه هوای سرد در برخی مناطق چهاردانگه و دودانگه دمای هوا از نیمه شب تا هفت صبح فردا به زیر صفر می‌رسد که در مدت دو ساعت می‌تواند موجب سیاه شدن گل‌های باز و میوه‌های تازه تشکیل شده شود.

وی افزود: با توجه به ساکن شدن هوا می‌توان از طریق آبیاری کف باغ با آب جاری یا سیستم قطره‌ای و آتش با کاه و کلش و گازوییل در جهت نسیم، دما را طوری بالا آورد که به صفر درجه برسد که باغداران می‌توانند با تلاش در این زمینه از خسارت به محصولات خود جلوگیری کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: همچنین آتش زدن کاه و کلش با گازوییل باید چندین بار تکرار شود تا دمای باغ از زیر صفر به سفر برسد باغ نجات پیدا می‌کند.

صادقی یادآور شد: در زمینه تک درختان گردوی بزرگ حتی با آتش زدن شاخ و برگ اضافه درست زیر تاج درخت کافی است تا دمای هوا از زیر صفر به صفر برسد.

وی تصریح کرد: سرمای سال گذشته ۲۸ فروردین ماه موجب شد بخشی از محصولات باغی در ارتفاعات آسیب ببینند که امسال نیز اما با شدت کمتر تکرار شد اما به سادگی می‌توان آن را کنترل کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار کرد: موضوع مهم دیگر اینکه استفاده از دود تاثیر زیادی ندارد تنها حرارت مهم است.

صادقی با تأکید بر اینکه تا عصر فرصت زیادی باقی است، خاطرنشان کرد: نمی توان تنها به‌دلیل چند درجه کاهش دما به باغ‌ها بی‌توجهی کرد و محصولات را از دست دهیم ./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.