.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آزمایش خون ساده‌ای که ۸ نوع سرطان را تشخیص می‌دهد
دانشمندان در حوزه آزمایش خون به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کردند.
آزمایش خون ساده‌ای که ۸ نوع سرطان را تشخیص می‌دهد

به گزارش شمال نیوز، اکنون، می‌توانند با یک آزمایش خون ساده نوع مختلفی از بیماری سرطان را در همان مراحل اولیه تشخیص دهند. به علاوه، می‌توانند سرطان در یک ناحیه بدن را با خون‌گیری از آن ناحیه شناسایی کنند.
 
براساس تحقیق جدیدی که نتایج آن در نشریه Science منتشر شده است؛ یک نمونه‌گیری ساده خون‌گیری می‌تواند تومورهای معروفی مانند تخم‌دان، کبد، معده، پانکراس، مری، ریه، پستان و روده بزرگ را تشخیص دهد.
 
این آزمایش خون به نام «CancerSEEK» هزینه‌ای کمتر از ۵۰۰ دلار دارد و از آزمایش‌های مشابهی مانند کولونوسکوپی ارزان‌تر است.
 
این تحقیق توسط بسیاری از بنیادها و موسسات علمی و تحقیقاتی معتبر جهان مورد حمایت و پشتیبانی مالی قرار گرفته است. همچنین؛ افرادی که تیم تحقیقاتی مذکور را تشکیل دادند از فعالان حوزه بیوتکنولوژی و شرکت‌های داروسازی بوده و ده‌ها ثبت‌اختراع دارند.
 
این‌ها نشان می‌دهد که این تحقیق بنیادی و پر اهمیت؛ از اعتبار کافی برخوردار است و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به طور عملی وارد بیمارستان‌ها و کلنیک‌های درمانی شود.
 
البته؛ در این تحقیق بیشتر روی تشخیص سرطان پانکراس از طریق نمونه‌گیری ساده خون تمرکز شده است و برای تشخیص انواع دیگر سرطان نیاز به مطالعات گسترده‌تری وجود دارد.

رویکرد پیشگامانه در تشخیص سرطان
 
آزمایش‌های خون رایجی که اکنون برای تشخیص سرطان استفاده می‌شود، مبتنی بر شمارش گلبول‌های قرمز، پروتئین‌های خون، آزمایش مارکر تومور (tumor marker test) و آزمایش سلول‌های توموری در گردش (Circulating tumor cell) است.
 
به استثنای سرطان خون؛ دیگر آزمایش‌های فعلی نمی‌توانند یک سرطان را تشخیص دهند و از بیماری‌های دیگر غیرسرطانی مجزا کنند. این آزمایش‌ها تنها یک سری سرنخ به پزشکان می‌دهند که در بدن بیمار چه می‌گذرد!
 
اما آزمایش خون جدید مورد مطالعه قرار گرفته؛ با ارزیابی و سنجش میزان سطوح پروتئین‌های در حال گردش خون و DNA جهش یافته سلول‌ها؛ می‌تواند انواع مختلفی از سرطان را به طور دقیق تشخیص دهد. این آزمایش نزدیک به ۸ پروتئین و حدود ۲۰۰۱ ژن جهش‌یافته نشانه سرطان را در خون افراد بررسی می‌کنند.
 
هدف نهایی این تحقیق و شاید بتوان گفت آرزوی بزرگ این تیم تحقیقاتی؛ شناسایی انواع مختلف سرطان در همان مراحل اولیه است. چون تشخیص سریع و به موقع سرطان در مراحل اولیه می‌تواند درصد موفقیت درمان و جراحی‌ها را بالاتر ببرد.
 
در این مقاله تحقیقاتی، ذکر شده که نتایج اولیه این تحقیق بسیار مثبت ارزیابی شده است ولی باید مراحل بعدی این تحقیق نیز انجام شود و با نمونه‌گیری از هزاران نفر سالم و مبتلا به سرطان در گونه‌های مختلف، دقت و سطح آزمایش را بررسی کرد.
 
منبع: بهداشت نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.