.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خوش خدمتی ترامپ به نتانیاهو
شمال نیوز : دکتر هادی ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما طی یادداشتی نوشت:

قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط امریکا که دقیقا ” در شب انتخابات در سرزمین های اشغالی انجام گرفت، قطعا” یک خوش خدمتی از سوی ترامپ به نتانیاهو جهت پیروزی حزبی او در این انتخابات به منظور استمرار حضورش در اریکه قدرت است.

 

ننگی که هرگز از دامن امریکا پاک نمی شود این است که سپاه را در لیست تروریستهایی قرار داده که بتازگی از مصاف با تروریستهای حرفه ای و بین المللی داعش که دست پرورده خود امریکایی ها و صهیونیستهاست، فارغ شده و مدتی قبل منافقین با پیشینه ۱۷ هزار ترور از این لیست خارج شده اند.

 

بعد دوم این اقدام امریکا را می توان گامی در راستای جبران روانی شکست و ناکامی در جبهه های مقاومت اسلامی مخصوصا” ابقای بشار اسد، نابودی سیطره حکومتی داعش و پایان اشغال شمال عراق توسط داعش، اعتماد پارلمانی مردم لبنان به حزب الله و فعل و انفعالات مثبت پارلمانی و اجرایی عراق تلقی کرد.

 

البته سفر تحقیرآمیز ترامپ به عراق در مقابل سفر اقتدارآمیز رئیس جمهور ایران به عراق که حتی منجر به حضور آزاد در عتبات عالیات عراق گردید، نیز نمی تواند در این تصمیم ناشی از عصبانیت و تعجیل، بی تأثیر باشد.

 

این اقدام امریکا برای جمهوری اسلامی ایران قطعا” یک پیروزی بیادماندنی و تاریخی است و از نگاه همه صاحب نظران سیاسی و کارشناسان رسانه ای، نشانه بارزی از عجز و ناتوانی امریکا در تحقق اهداف شومش در منطقه غرب آسیا و شکست در مصاف میدانی با سپاه و مشخصا” سپاه قدس است.

 

کسی تردید ندارد که سپاه با توسعه توان موشکی و سایر سلاحهای استراتژیک، توان دفاعی نظام را به اندازه ای ارتقاء داده که گزینه نظامی روی میز امریکا برای همیشه به فنا رفت.

 

سپاه با نفوذ در جوانان کشورهای منطقه مثل افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان، بحرین و غیره، قطعا” امریکا را از منافع نامشروعش در منطقه دور کرده و اسرائیل را به ورطه نابودی سوق می دهد.

 

سپاه ناکامی ائتلاف عربستان علیه یمن را رقم زده و امروز یمنی ها ضمن تثبیت حاکمیت خود،از تکنولوژی ساخت موشکهای مختلف بهره مند شده و تهدیدی برای اذناب امریکا در منطقه اند.

 

اما جدای از خباثت نظام سلطه جهانی، اقدام امریکا چند حقیقت را تقویت کرده است:


۱-سپاه راه خود را درست رفته و دقیقا” به هدف زده است و عصبانیت امریکا و اسرائیل مؤید همین حقیقت است.


۲-کسانی که برای دشمن شناسی دنبال مصادیق تازه و اظهرمن الشمس بوده اند، حالا به راحتی می توانند، از همین مصداق استفاده کرده و از دوست پنداری امریکا پرهیز کنند!


۳-ملت ایران که حداقل در ۲۵ استان از ۳۱ استانش درگیر سیل می باشند، بیش از پیش متوجه می شوند که در این شرایط تلخ که برادران‌سپاهی و بسیجی مشغول کمک به سیل زدگان اند، نه تنها کمکی نفرستاده و مرهمی نشده اند، بلکه نمک بر زخمها پاشیده و دشمنی خود با مردم را آشکارتر ساخته اند!


۴-طرفداران مذاکره‌و برجام هم به وصوح دریافت کنند که از امریکا و اروپای خبیث نیز امیدی به بهبود اقتصادی نیست و ما باید اقتصاد مقاومتی را با رونق تولید و اتکا به توانایی های ملی خودمان محقق کنیم.


۵-تنها گزینه ای که این روزها می تواند مشت محکمی بر دهان امریکا و همه یاوه گویان باشد، وحدت ملی و حمایت فراجناحی از سپاه و کمک به حفظ امنیت ملی است.


۶-تقویت زیرساخت های دفاعی و استمرار بخشی به توسعه توان دفاعی با ساخت سلاحهای پیشرفته و افزایش حضور دفاعی بسیج در صحنه و نیز استمرار بخشی به سیاست دفاعی مان در منطقه، بهترین استراتژی دفاعی است که می توانیم آن را استمرار ببخشیم.

 

در پایان تأکید می گردد که ما ملت مقابله به مثل هستیم و اگر این اقدام، یک تجلی میدانی بخود بگیرد، قطعا ”همانگونه که ما ارتش امریکا را در لیست تروریستی خود قرار داده ایم، در انجام‌ مقابله به مثل تردیدی بخود راه نمی دهیم و هرگز نمی گذاریم که نیروهای نظامی و امنیتی امریکا احساس آرامش کنند!

دکتر هادی ابراهیمی

* عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

وریجی 24 فروردين 1398
با تشکر از دکتر ابراهیمی تحلیل جالبی بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.