.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت سیل ساری از زبان فرماندار
فرماندار ساری گفت: پیرو سیل اخیر در بخش دامداری خسارت‌هایی متوجه این شهرستان شد که بناست در ازای هر دام سبک تلف شده مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در ازای دام سنگین مبلغ سه میلیون تومان وام بلاعوض به دامداران این شهرستان تعلق گیرد.

به گزارش شمال نیوز، عباسعلی رضایی با اشاره به خسارت‌های رانش، ریزش و سیلاب اخیر در شهرستان ساری بیان داشت: ۳۴ روستا در شهرستان ساری درگیر سیل شدند و بیشترین خسارت‌ها در حوزه کشاورزی بود.

وی ادامه داد: سیل اخیر مبلغی در حدود ۳۸۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد کرد که از این میزان مبلغ ۱۸۹ تا ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی بود. همچنین در بخش دامداری هم خسارت‌هایی متوجه این شهرستان شد که بناست در ازای هر دام سبک تلف شده مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در ازای دام سنگین مبلغ سه میلیون تومان وام بلاعوض به دامداران این شهرستان تعلق بگیرد.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار و ۵۳۰ منزل مسکونی در شهرستان ساری دچار آبگرفتگی شد که از این تعداد ۱۱۰ منزل، تخریب کامل شدند. برای جبران خسارت‌ها و آسیب‌های سیل اخیر به مردم، سریعا  در حوزه بازسازی منازل مسکونی وارد عمل شدیم.

رضایی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مرحله اول، مبلغ دو میلیون تومان وام بلاعوض به یک هزار و ۳۲۰ نفر از شهروندان تخصیص یافت، در مرحله دوم هم که قرار است وام پنج میلیون تومانی پرداخت شود این مبلغ به ۴۱۳ نفر تعلق گرفته است.

فرماندار ساری عنوان کرد: ۱۰ مالک از خانه‌هایی که تخریب کامل شده اند برای بازسازی بنای خود به ما نیابت داده‌اند که بنیاد مسکن آنها را تخریب و کار ساخت دو واحد را نیز شروع کرده است.

وی بیان داشت: در این شهرستان یک پل تخریب کامل شد که همین امروز به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی از این بنا بازدید به عمل آورده شد تا هرچه سریعتر مقدمات احداث مجدد آن فراهم آید. متاسفانه ۱۰ پل دیگر در معرض تخریب هستند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تخریب کامل آنان را نیز انجام دادیم.

رضایی تاکید کرد: با تصمیمات اتخاذ شده و برای جبران خسارت‌های وارد شده از سیل اخیر، بنا داریم تا پایان شهریورماه امسال، همه اقدامات لازم در بحث احداث بناهاصورت بگیرد. برای تعمیر بنا‌های تخریب شده در سیل اخیر، مبلغ پنج میلیون وام بلاعوض و ۱۵ میلیون وام با بهره چهاردرصد، تعلق می‌گیرد.

فرماندار ساری عنوان کرد: برای احداث بنا‌ها نیز در روستا‌ها یک وام ۴۰ میلیون تومانی با بهره چهاردرصد و و یک وام ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض در نظر گرفته شده است. در قسمت شهری نیز یک وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره چهاردرصد و نیز یک وام ۱۲ میلیون تومانی بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی درباره شایعات مبنی بر زیر آب رفتن شهرستان جویبار نیز گفت: فقط بخش‌هایی از سیمرغ دچار آبگرفتگی شده بود. خسارت‌های سیل در شهرستان جویبار تنها مربوط به بخش کشاورزی است. جویبار در بخش مسئولیتی بنده نیست.

رضایی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل کشاورزی استان مازندران قرار داریم، در حال سامان دادن به امور هستیم تا کار‌های کشاورزی عقب نیفتد و مردم بدون دغدغه و سریعتر به امور خود بپردازند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.272 seconds.