.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام موسی کاظم (ع)؛ ۳۵ سال امامت در دوران اختناق و خفقان
با شهادت امام جعفر صادق علیه السلام که به دستور منصور دوانیقی انجام شد، امام موسی کاظم علیه السلام به امامت رسید و از همان روز‌های آغازین امامتْ با ستمگری و دشمنی‌های این خلیفه سیاه دل عباسی رو به رو شد، ولی آن حضرت با منش هوشیارانه و حکیمانه، به رسالت بزرگ و الهی خود پرداخت و ۳۵ سال، بار امامت را در آن دوران اختناق و خفقان بر دوش کشید.
امام موسی کاظم (ع)؛ ۳۵ سال امامت در دوران اختناق و خفقان

شمال نیوز: امام موسی کاظم (ع) در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری قمری به شهادت رسید.

امام موسی کاظم علیه السلام، هفتمین ستاره هدایت ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در آسمان امامت و نهمین گل از شاخسار عصمت است. ایشان در سال ۱۲۸ هجری قمری در سرزمین اَبْواء در نزدیکی شهر مدینه متولد شدند. آن حضرت در بیست سالگی با شهادت جان سوز پدر بزرگوار خود امام جعفر صادق علیه السلام ردای امامت را بردوش گرفتند.

حضرت موسی بن جعفر علیه السلام پیشوای هفتم مسلمانانْ به القابی، چون کاظم، صالح، صابر و امین لقب یافته بود، ولی مشهورترین لقب ایشانْ کاظم، یعنی فروبرنده خشم است.

باشهادت امام جعفر صادق علیه السلام به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی، امام موسی کاظم علیه السلام به امامت رسید و از همان روز‌های آغازین امامتْ با ستمگری و دشمنی‌های این خلیفه سیاه دل عباسی رو به رو شد، ولی آن حضرت با منش هوشیارانه و حکیمانه، به رسالت بزرگ و الهی خود پرداخت و ۳۵ سال، بار امامت را در آن دوران اختناق و خفقان بر دوش کشید.

امام موسی کاظم علیه السلام با علم بی پایان امامتْ به خوبی می‌دانست که هرگونه اقدام بر ضد خلفای عباسی، به سود علویان و جامعه اسلامی نیست، پس به شیوه پدر بزرگوارش و در ادامه راه آن امام هُمام، به پرورش شاگردان و تشکیل حوزه‌های علمی پرداخت.

دوران ۳۵ ساله امامت آن حضرت با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود. ایشان چندین بار از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ هجری قمری در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید. با شهادت او، امامت به فرزندش علی بن موسی (ع) منتقل شد.

مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) در منطقه کاظمین کشور عراق است که زیارتگاه مسلمانان به ویژه شیعیان است.





ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.