.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار هواشناسی مازندران به کشاورزان، صیادان و مسافران نوروزی
هواشناسی مازندران درباره نامساعد شدن شرایط جوی به کشاورزان، صیادان و مسافران نوروزی هشدار داد.

به گزارش شمال نیوز، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: از یکشنبه ۱۱ فروردین  امسال با شمالی شدن جریانات سطح زمین، بارش‌های پراکنده همراه با وزش و کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی افزود: روز دوشنبه با عبور مو ج. از تراز میانی جو بویژه از بعدازظهر شاهد بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و باران بهمراه پدیده مه، کاهش دما و وزش باد گاهی نسبتا شدید خواهیم بود.

رضوی گفت: با شکل گیری این جریانات جوی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران به رانندگان هشدار داد به دلیل بارش برف در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی، هنگام تردد، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شدت بارش در ارتفاعات که از بعدازظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه است، افزود: در این مدت دریا مواج و برای صید وصیادی مناسب نیست.

وی گفت: هرگونه فعالیت دریایی شامل ماهیگیری، قایقرانی در این مدت ممنوع است.

رضوی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به وزش باد شدید و کاهش محسوس دما، شالیکاران نسبت به مقاوم کردن پوشش خزانه‌های برنج اقدام کنند.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.


شالیکاران مازندران برای خزانه گیری برنج عجله نکنید

شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از روز یکشنبه وضعیت جوی استان دوباره ناپایدار می‌شود، گفت: شالیکاران تا ۱۵ فروردین عجله‌ای برای خزانه گیری نداشته باشند.

وی افزود: شالیکاران با تهیه بذر و آماده سازی بعد از ۱۵ فروردین اقدام به خزانه گیری کنند.

شهیدی فر گفت: باغداران نیز با پاک کردن گل و لای باقی مانده از سیل سم پاشی کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نگرانی از جهت سیل در باغات استان وجود ندارد، افزود: درختان سیاه ریشه در وضعیت خوبی بسر می‌برند.

توصیه  پلیس راه  مازندران به مسافران نوروزی

سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،گفت: با توجه به پیش بینی برف و مه آلود شدن محور‌های کوهستانی رانندگان هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ، زنجیر چرخ احتیاط لازم را به دلیل لغزندگی جاده به عمل آورند.

وی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی ضمن کسب اطلاع از مسیر با رعایت نکات ایمنی حرکت کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.328 seconds.