.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلیل سیل گلستان اعلام شد
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره علل وقوع سیل در استان گلستان توضیحاتی داد.

به گزارش شمال نیوز، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وظیفه مدیریت بحران را پیشگیری اعلام و اظهار کرد: مدیریت بحران کار یک دستگاه خاص نیست، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی کشور در زمان عادی باید در صدد پیشگیری از حوادث غیر مترقبه باشند.

اسماعیل نجار با بیان اینکه رئیس جمهور و برخی از معاونان و وزرا امروز جمعه (۹ فروردین ۹۸) برای رسیدگی به فعالیت‌های مربوط به سیل به خوزستان سفر می‌کنند افزود: هم اکنون بجز خوزستان، وضع سایر استان‌های سیل زده با ثبات است.

نجار به برخی از علت‌های وقوع سیل در گلستان اشاره کرد و افزود: پر شدن سدهای گلستان و وشمگیر، لایروبی نکردن مصب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا از جمله علت‌های وقوع سیل در مناطق مسکونی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پس از تثبیت حادثه و فروکش کردن سیل، ارزیابی‌های مقدماتی میزان خسارت برآورد و نتیجه آن در جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه اعلام شد.

وی گفت: ۱۰ هزار مسکن در گلستان ارزیابی خسارت شد و بنیاد مسکن ماموریت بازسازی مسکن در گلستان را بر عهده دارد و در مازندران اولین تسهیلات مسکن به مردم سیل زده مازندران پرداخت شده است.

نجار با بیان اینکه برآوردهای دقیق‌تر خسارات سیل، ممکن است رقم وام‌ها را افزایش دهد افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بخش کشاورزی در دو استان گلستان و مازندران ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

او میزان خسارت‌ها در بخش مسکن در استان گلستان را ۱۰ هزار واحد و در استان مازندران را ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده اعلام کرد.

نجار درباره اعتبار دولت برای جبران خسارت‌ها گفت: قانون گذار ۵ درصداز اعتبارات کل بودجه سالیانه کشور و ۳ درصد برای پیشگیری و ۲ درصد برای مقابله با حوادث به دولت اختیار داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تجربه‌ای که اندوخته است برای بازسازی شروع به تقسیم وظایف کرده است.

وی گفت: اعتبارات ساخت مسکن روستائیان ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در مجموع ۱۵ میلیون تومان معیشتی ۴ درصد است. برای جبران خسارت‌های مسکن شهر ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

نجار با بیان اینکه ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد، گفت:طرح جامع آسیب شناسی سیل و سیلاب در کشور تهیه شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.