.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر مخاطبان / بیائید کمی هم انصاف داشته باشیم ؛
« مناف هاشمی » را با بتمن و هرکول و سوپرمن اشتباه نگیرید !
شمال نیوز : بیاییم کمی انصاف را چاشنی قضاوت هایمان بکنیم. بیاییم اینقدر زود پیام ها و خبرها را باور نکنیم. بیاییم قبل از انتشار هر پست یا مطلبی در هر فضایی قدری دو دو تا چهارتا کنیم.....
« مناف هاشمی » را با بتمن و هرکول و سوپرمن اشتباه نگیرید !

شمال نیوز: یکی از کاربران رسانه های مجازی با ارسال مطالبی ، نگاه متفاوتی به موضوع برکناری استاندار گلستان داشته که حاوی نکاتی قابل تامل است .

این مخاطب با ارسال این مطلب برای شمال نیوز ، خواستار انتشار آن شد و در مقدمه آن کنایه وار نوشت « حالا که این همه اخبار یکسویه بر علیه مناف هاشمی منتشر کردید ، مرد باشید و این یکی را هم نشر دهید » .

البته اعلام می کنیم که شمال نیوز هیچگاه در خصوص عزل هاشمی و مواردی اینچنینی به قضاوت نپرداخته و تنها به انتشار اخبار برای آگاه ساختن مخاطبان خود پرداخته است و اگر چنین بود ، اکنون نیز دیدگاه این کاربر گرامی را منتشر نمی ساخت .

این مخاطب شمال نیوز نوشت :

باز دوباره تقی به توقی خورد و حادثه ای پیش آمد و مردم دنبال حواشی آن رفته اند. این بار سیل استان گلستان و سفر خارجی آقای استاندار و حواشی تلگرام و اینستاگرامی آن.

در اینکه استاندار گلستان باید الان پاسخگو باشد که چرا در محدوده استان تحت امر ایشان اینگونه ناهماهنگی ها و رانت های زمین خواری و کوه خواری و ویلاخواری و غیره و ذلک هست و چرا در مسیر رودخانه ها فلان نکرده اید و بهمان نکرده اید و پس کو مدیریت بحران تان شکی نیست. نه فقط استاندار که شورای تامین آن استان باید پاسخگو باشند.

و نه فقط عزل و توبیخ که به ازای هر کم کاری محاکمه قضایی بشوند. اما اینکه به جای پرداختن به اصل موضوع یقه او را گرفته اید که چرا مرخصی رفته و چرا خارج از کشور بوده قضاوت به دور از انصافی است.

در یک کارگاه کوچک تولیدی هم کارگر برای رفتن به مرخصی از سرکارگر خود اجازه می گیرد و جانشین خود را معرفی می کند و سرکارگر هم شرایط را می سنجد که آیا مشکلی در کار پیش نمی آید و با مرخصی کارگر موافقت می کند آن وقت در یک مسئولیت بزرگ مثل استانداری ، مگر می شود رئیس بالادستی آن هم وزیر کشور شرایط را نسنجیده باشد؟

اگر استاندار برای مرخصی بودنش مقصر است به همان اندازه وزیر کشور هم مقصر است. بالاخره وزیر و وکیل و استاندار هم زندگی دارند و خانواده و برنامه و متناسب با سطح درآمدشان دور دور دارند. حالا یکی ترکیه یکی تایلند یکی قشم.

خواهشا فردا پلاکارد دست نگیرید توی نماز جمعه فریاد بزنید که استاندار ملعون اعدام باید گردد.

میگویند چرا تا خبر سیل را شنیده سریع برنگشته؟

مگر هواپیمای شخصی دارند استاندارها که روی باند هتل شان توقف کرده است و هر آنی اراده کنند می روند و می آیند؟ از کجا معلوم استاندار بیچاره توی فرودگاه در به در نبوده برای یک بلیط برگشت؟

به فرض که ایشان در گلستان می ماند و اصلاً مسافرت نمی رفت، می توانست جلوی سیل را بگیرد؟

365 روز کاری از سال 97 سپری شد و اگر قرار بود اقدامی برای مدیریت بحران انجام می دادند انجام داده بودند. گمان کنم ایشان را با بتمن و هرکول و سوپرمن اشتباه گرفته اند که فکر می کنند اگر ایران بود سیل نمی آمد یا آبگرفتگی های معابر اتفاق نمی افتاد یا خانه های مردم زیر آب نمی رفت.

بیاییم کمی انصاف را چاشنی قضاوت هایمان بکنیم. بیاییم اینقدر زود پیام ها و خبرها را باور نکنیم. بیاییم قبل از انتشار هر پست یا مطلبی در هر فضایی قدری دو دو تا چهارتا کنیم.

امام ما امیرالمومنین ع کسی بود که قبل از ضربت خوردنش ، ابن ملجم را دیده بود و به یارانش گفته بود این قاتل من است.

یارانش قصد جان او را کردند دستور داد کاری با او نداشته باشند چرا که کسی را به جرم ناکرده محاکمه نمی کنند.

بیاییم به جلای فوروارد کردن خبرهایی مثل استاندار گلستان چه گفت؟ و استاندار گلستان افشاگری کرد و استاندارد گلستان کجاست؟ نحوه کمک رسانی به سیل زدگان را فوروارد کنیم.

شماره حساب های هلال احمر را فوروارد کنیم. اطلاعیه های هواشناسی و ستادهای بحران را برای هر کسی که میشناسیم فوروارد کنیم.

اصلاً در مسیر مسافرت های نوروزی به عشایری که گوشه و کنار رودخانه و کوه چادر زده اند اطلاع رسانی کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 فروردين 1398
بحث حضور يا عدم حضور استاندار نيست. مشكل عدم وجود مسئولين با مسئوليت و خبره مي باشد. اگر در شيراز مسير سيلاب، در گذشته خيابان نميشد، همچين اتفاقي مي افتاد؟! اين مسئله از نظر فني بايد براي هر پروژه اي مدنظر گرفته شود. چرا كه بودجه هاي كلان صرف اين پروژ ه ها ميشود. بايد اشخاص كاربلد وارد پروژه شوند....
الان پل ورسك را نگاه كنيد....
فقط ديمي نسازيد، شما را به خدا باوجدان كار براي مردم انجام دهيد. اشخاص كار بلد بياوريد.
محسن پور 7 فروردين 1398
با سلام
خواهشمندم مطلبی که دیروز فرستادم را چاپ نمایید.ممنونم.
حقوقدان - منصف 7 فروردين 1398
احتراماً صرف نظر از جایگاه والای استناندار از منظر رئیس تامین استان,و....مستحضر میدارد ایشان هم احدی از کارکنان دولت بوده واز مرخصی حقه خویش پس از تنفیذ مقام مافوق استفاده نمود. وعزل ایشان بدون اخطار وتفهیم اتهام قبلی اشتباه فاحش بوده ودر صورت اقامه دعوی در دیوان عدالت اداری عنداللزوم باید به پست قبلی و یادر پست هم طراز بکارگیری شود ؛ هرچند درقانون جمهوری اسلامی جبران خسارات معنوی پیش بینی نشده , ولیکن دولت باید خسارت مادی ( تقلیل ارتقاء شغلی , مزایا و... ) را تقبل نماید.مع الوصف چارت ووظایف سازمانی باید به طریقی تدوین گردد وبا عدم حضور افراد ,کشور به چالش مواجهه نشده و برای کسانی که از مرخصی قانونی استفاده می نمایند, رافع مسئولیت باشد.- محمد مجیدی
مهندس علی 7 فروردين 1398
عذر بدتر از گناه که می گویند همین مقاله است . استاندار را با کارگر ساده مقایسه می نماید !!! استاندار شخص اوّل استان است ، بقیه هم مقصرند ولی ایشان است که مشکلات استان را می توانست به اطلاع مسئولین کشوری برساند و یا هماهنگی های لازم را در سطح استان انجام دهد . اصل انتقادات بر می گردد به عدم مسئولیت پذیری شخص اوّل استان . مسئولین در این سطح باید بدانند که منافع مردم ارجح بر منافع و یا مسائل شخصی است .
نگارنده محترم توجّه ننمودندکه اولاٌ آقای استاندار علی رغم اطلاع از وقوع سیل به مسافرت رفتند و ثانیاٌ هر کجای دنیا قرار داشته باشید می توانید خود را در اسرع وقت به ایران و استان گلستان برسانید ، دوران اتوبوس های شمس العماره سپری شده است و مدیریت شرکت های هواپیمائی خارجی با مدیریت ما که هواپیماها با تأخیر و یا لغو پرواز مواجه هستند متفاوت است . همین تفاوت مدیریت است که آنها را در مقابل اینگونه سیلابها مصون می دارد و ما را نابود .
رضوان شهميري 7 فروردين 1398
گر شرط شود كه مست گيرند. در شهر هر انچه هست گيرند
اگر قرار بر پاسخگويي به كم كاري باشد خيلي ها بايد پاسخگو باشند در اين سالها چه كسي پاسخگو بود ؟لابد سيل استانهاي ديگه هم مقصرش هاشمي بود گول نخوريم
- 7 فروردين 1398
شركت تخته فشرده ممتاز گلستان وشركت راش بينه گرگان وشركت سبز گستر فاضل الاد ملچ وشركت سبز گستر راش گرگان كه از بدو انقلاب تاكنون تمام جنگلهاي گرگان وگنبد كه حالا شده استان گلستان را قطع كرده واز منافع ان استفاده كردهچرا كسي در جنگل يقه اينها را نگرفت چرا سازمان بازرسي ميداند كه اين شركتها همه وابسته به فر د خاص هستند اقدامي نكرده كه اين بلهه را حادث كرده
احمق دانا 7 فروردين 1398
اگر مطالب منو نیارید هرچه ...مینویسم
نا شناس 7 فروردين 1398
با سلام،البته مسئولین بالا دستی خودشون رو پشت آقای هاشمی قائم کردند،باید سیستم و ساختار مدیریتی در کشور اصلاح شود،مگر 30 استان دیگه استانداران همه متخصص هستند؟البته که نه،مدیران کل دستگاهها باید متخصص باشند،حالا باید ببینیم که مدیران دستگاهها در این استان یا استانهای دیگه بر اساس تخصص و تجربه هستند یا بر اساس تحمیل به استاندار یا همان لابی گری ؟ به نظر حقیر نکته اصلی اینه.در این زمینه آسیب شناسی بشه خیلی از مشکلات در مملکت خود به خود حل میشه.
ح- ف 7 فروردين 1398
با سلام
من به عنوان یک خبرنگار با بخشی از این مقاله دوستمون موافقم، ولی این که تمام مشکلات زمین خواری، جنگل خواری و یا سایر مشکلاتی که در چند دهه قبل رخ داده از جمله از بین بردن پوشش گیاهی و جنگلی و شاید سیل سال 79 را گردن استانداری بگذاریم که 18 ماه قبل در این سمت منصوب شد و همه به به و. چه چه از کارش داشتند، بی انصافی است.
من در سفر قبلی دولت روحانی به استان گلستان در بهمن ماه سال گذشته به عنوان خبرنگار به منطقه رفتم همه از کارکردشان راضی بودند و همیشه کارکرد خوب ایشان را تو سر استانداران قبلی مازندران می زدند.
چرا به یکباره تمام تقصر سیل به گردن استاندار ی افتاد که از بالا دستی خود مرخصی داشت و بودنش هم تفاوت چندانی با نبودنش نداشت- چرا که این سیل قابل پیشگیری نبود- شاید بودنش کمی آلام مردم گرفتار را التیام می داد- کاری که استاندار مازندران انجام داد.
کاش می شد کمی قضاوت زودهنگام و احساساتی نداشتیم و ابتدا رگباری از اتهام را متوجه استاندار نمی کردیم. من هیچ ارتباطی نه با استاندار گلستان داشتم و نه می شناسمش .ولی کمی انصاف داشته باشیم- ایشون زن و بچه دارن- فرد شناخته شده ای است اینجوری نباید آبرویش را برد.
فردی که باید برکنار می شد به نظرم وزیر کشور بود که در بدترین زمان ممکن با مرخصی ایشون موافقت کرد و امروز هم باید پاسخگو باشد و بهتر بود به جای این که معاون اول ایشون را پس از سفرش در استان تا پایان بحران سیل بکارد- خودش ابتدا این سفر را در نبود استاندار بر عهده می گرفت و مسوولیت می پذیرفت.
ح- ف
پاسخ ها به این نظر
امير علي 8 فروردين 1398
هيچ كسي نميگه كه اين اقا مي ابيست جلوي سيل رو ميگرفت ميگن به وقت مشكل مي بايست در كنار مردم مي ماند نه براي تفريح بره خارج يا براي مشكلات خانوادگي() بره خارج مردم مقدم بر خانواده براي مسئولين هستند.
اميدوارم اين افرادي كه اين همه از آقاي مناف حمايت مي كنند خودشون را جاي سيل زده ها ببينند و بعد حرف بزنند.
سید 7 فروردين 1398
چون به پاسخگوئی رسیده مانند سایر کارمند باشند ووقت مزایا.........استاندار عجب
پاسخ ها به این نظر
فرهاد 8 فروردين 1398
درست می فرمائید.
اشکوران 7 فروردين 1398
استاندار در تاریخ ۲۸ اسفند به خارج کشور رفته و گلستان در اون تاریخ درگیر بارندگی سیل آسا شده و مناف هاشمی به اعتنا به مردم استان و خبر هواشنلسی سفرشو به خارج برای تفریح شروع کرده است.
مناف هاشمی فکر کرد این مدیران هم مثل قالیباف هستن که هر تخلفی کردن باهم باشن..‌نه داداش اینجا پل ...بگیریس
استانداری گلستان از بی لیاقت های بی مسئولیت و سهل انگار فامیل باز پاک شد
رحمانی 7 فروردين 1398
وزیر کشور هم باید عزل شود .....
نا شناس 7 فروردين 1398
باسلام. حضور ایشان در استان تا ۲۸اسفند و مصاحبه و ... بااطلاع از وضعیت بغرنج استان بوده.چگونه ترک پست کردند بااین وضع؟اگرچه حضورایشان جلوی سیل را نمیگرفت اما وظیفه مدیریت ارشد حضور درصحنه است از نزدیک.نرفتن مسافرت خارجه نیز آسمان را به زمین نمیدوخت.لطفا ایشان رابایک کارگر مقایسه
نا شناس 7 فروردين 1398
ماست مالی در حد ...
نا شناس 7 فروردين 1398
بیچاره مناف هاشمی که از وزیر کشور مرخصی گرفته بود.وزیر کشور باید پاسخگو باشند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 فروردين 1398
استاندار پست حاکمیتی است مسئولیت شبانه روزی دارند میدانست و رفت و ضمنا جانشین معرفی نکرد میخاست یواشکی برود اگر این سیل نبود احدی با خبر نمیشد ایشان تفریحاتش را در اروپا سپری میکند همه باید پاسخ بدهند ایشان از همه بیشتر سهل انگاری و عدم پاسخگویی کشور را به این روز انداخته ضمن اینکه نظر کارشناسی میگه اگر اب سد هفته قبل کمی تخلیه میشد این فاجعه نبود پس مناف هاشمی مدیر با تدبیری نیست که در زمان حضورش هم به وظیفه اش عمل نکرده و سپس مردم را تنها گذاشته و رفته تفریح
نا شناس 7 فروردين 1398
این سیل در کشور بی سابقه بوده است و جلوی این سیل عظیم هیچکس نمی تونست بگیرد و مقصر هم کسی نیست.
پاسخ ها به این نظر
امير علي 8 فروردين 1398
نيازي نبود جلوي سيل رو بگيره بايد در كنار مردم مي موند تو همون مناطق -چرا شما حرف بي ربط ميزنين و دارين صورت مسئله رو پاك ميكنين اين آقا كم كاري كرده.
امین 7 فروردين 1398
چرا موضوع رو قوم و قبیله ای و جناحی می بینید استانداری که نصف استانش رو آب برده ولی ایشون دل از سفر خارجی نمیکنه باید براش چیکار کنن همینکه تا الان تو زندان نیست باید تلاش رو شکر کنه باید جوابگوی تمام خسارتهای مالی و جانی که به مردم زده باشه هرچند که معاونش هم که سرپرست استانداری شده کمتر از ایشون مقصر نیست با بی تدبیری و توجیه های غیر واقعی که امیدوارم استاندار جدید در اولین کاری که انجام میده این آقا رو برکنار کنه.
تقی 8 فروردين 1398
,وقتی رئیس جمهور مملکت در سفر تفریحی قشم هست و میتونست با هواپیمای شخصی خود در اسرع وقت به مازندران و گلستان بیاد مثل احمدی نژاد که وقتی برف اومد و باعث قطع گاز و ... شده بود بنده خدا در اولین زمان ممکن خودش را به استان رسانداما این کجا دولت سرمایه دار کجاست /بابا مشکل در انتخاب ماست از ماست بر ماست /چرا ما همیشه مثل دولتمردان تویتیری فکر میکنیم مردم خدای ناکرده چی نمی فهمند /چرا اصل مسئله را پاک میکنید /ما مطالبه گریمان ضعیف است /دستگاه قضایی و بازرسی باید تمام و کمال با زمین خواران و..... بایستاد
محمد 8 فروردين 1398
الان همه کارشناسان میگن که انتقال آب دریای خزر به سمنان اشتباه است .در این مسیر خیلی از درختان قلع و قمع یشن اما این رئیس جمهور خودخواه و ... با اصرار بیمورد داره به اینکار ادامه میده/وقتی چیزی که ما از انتهایش خبر داریم چرا داریم به آن اصرار میکنیم
امير علي 8 فروردين 1398
با سلام اقاي منصف چرا فكر نميكني در مواقع بحارن بايد كنار مردم بود.ايشان بعد سيل بجاي اينكه تو محل كارش باشه بره به درد دل مردم حداقل گوش كني سركشي كنه بگه خداقوت رفته خارج از كشور چرا دارين براش توجيح ميارين .همون كارگاه ساده هم كه گفتي خيلي وقت ها با مرخصي موافقت نميكنه چون خودمان هم از قشر كارگر هستيم. ميگن آلان سرمون شلوغه و كار داريم نميشه بري مرخصي .اميدوارم افتاده باشه براي آنهايي كه ميخوان ايشان را تطهير كنند.
شما را به خدا كمي به فكر مردم باشيد.
نا شناس 8 فروردين 1398
فکر می کنم نویسنده این مقاله از مواجب بگیران ایشان است وگرنه قاطبه مردم مخالف این نظر هستند ایشان یک ادم بی مسئولیت و جاه طلب است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.349 seconds.